Dietetyczne klopsiki

Przepis kulinarny
Dietetyczne klopsiki Zobacz 9 zdjęć

Bezmięsnymi pulpetami nie pogardzą nawet mięsożercy. Podane na ciepło, na dużym półmisku, z zimnym sosem pomidorowym do maczania, będą stanowić atrakcję przyjęcia w ogrodzie. To danie na raz, klops idealnie mieści się w palcach i ustach i można go podać jako starter, zanim dania z grilla będą gotowe. Klopsiki mają delikatny smak, a gdy dodamy mniej pieprzu, polubią je również dzieci.

Składniki:

pół kg płatków owsianych,
2 marchewki,
1 cebula cukrowa,
1 jajko,
bułka tarta,
pół litra sos pomidorowego,
oregano,
bazylia,
pieprz cayenne,
sól,
3 łyżki oleju do smażenia,
ew. cukier.

Jak przyrządzić?

Podsmażyć na oleju drobno pokrojoną cebulę cukrową, aż się zeszkli. Wrzucić ją do miski razem z olejem. Wrzucić nienamoczone płatki owsiane, wymieszać, dodać 2 łyżki sosu pomidorowego, najlepszy będzie własnej roboty. Na tarce o drobnych oczkach zetrzeć marchew i dodać do masy na pulpety. Dosolić, dopieprzyć. Porwać świeżą bazylię i oregano i dorzucić do masy. Wymieszać. Jeśli masa jest zbyt sucha, dodać jeszcze trochę sosu pomidorowego lub oliwy z oliwek, jeśli za rzadka, zagęścić bułką tartą. Jeśli nasz sos pomidorowy jest zbyt kwaśny, dosłodzić, choć słodka marchew powinna wystarczyć. Z powstałej masy lepić małe kulki, tak,by zmieściły się do ust nabite na wykałaczkę. Obtaczać w bułce i smażyć po obu stronach na ciemno złoty kolor kilka minut. W tym czasie do sosu pomidorowego dosypać świeżych ziół - oregano i bazylii, doprawić pieprzem cayenne, solą i ewentualnie cukrem.

Jak podawać?

Usmażone pulpety podawać ciepłe razem z zimnym sosem i wykałaczkami do maczania.

0.00
0 głosów
Dane szczegółowe
Kategoria daniaDania wegetariańskie
Czas przygotowania15 min.
Trudnośćśredni
Porcje6
Kalorycznośćśrednia
Przybliżony koszt10 zł

Dietetyczne klopsiki: Podobne przepisy

Dietetyczne klopsiki: wypróbuj również

Powiązane Tematy