Jedzenie bogate w fosfor

10. Rola fosforu w organizmie człowiekaFosfor stanowi minerał niezwykle ważny dla organizmu. Jest on niezbędny dla mocnych kości, szkliwa zębów oraz paznokci. Składnik ten jest szczególnie istotnym elementem diety kobiet będących w okresie pokwitania. Dowiedz się, które produkty spożywcze obfitują w fosfor.

10. Rola fosforu w organizmie człowieka
Fosfor stanowi minerał niezwykle ważny dla organizmu. Jest on niezbędny dla mocnych kości, szkliwa zębów oraz paznokci. Składnik ten jest szczególnie istotnym elementem diety kobiet będących w okresie pokwitania. Dowiedz się, które produkty spożywcze obfitują w fosfor.

9. JogurtWiększość produktów mlecznych to bogate źródło fosforu. Niemniej jednak, najgodniejszym uwagi przetworem mlecznym jest jogurt. Zawiera on bowiem dodatkowo pokaźną ilość witamin, minerałów oraz probiotyków.
Zdjęcie autorstwa Coso / CC BY

9. Jogurt
Większość produktów mlecznych to bogate źródło fosforu. Niemniej jednak, najgodniejszym uwagi przetworem mlecznym jest jogurt. Zawiera on bowiem dodatkowo pokaźną ilość witamin, minerałów oraz probiotyków.

8. MięsoMięso stanowi cenne dla organizmu źródło fosforu. Znajduje się on zarówno w wołowinie, wieprzowinie jak i drobiu. Warto jednak sięgać po mięso o niskiej zawartości tłuszczu i wolne od GMO.
Zdjęcie autorstwa PDPhotos / CC BY

8. Mięso
Mięso stanowi cenne dla organizmu źródło fosforu. Znajduje się on zarówno w wołowinie, wieprzowinie jak i drobiu. Warto jednak sięgać po mięso o niskiej zawartości tłuszczu i wolne od GMO.

7. JajaWbrew powszechnie krążącym opiniom, jaja stanowią niezwykle zdrowy produkt spożywczy. Zawierają w składzie fosfor, witaminy z grupy B oraz spore ilości zdrowych kwasów tłuszczowych, które wywierają korzystny wpływ na krążący we krwi cholesterol.
Zdjęcie autorstwa margenauer / CC BY

7. Jaja
Wbrew powszechnie krążącym opiniom, jaja stanowią niezwykle zdrowy produkt spożywczy. Zawierają w składzie fosfor, witaminy z grupy B oraz spore ilości zdrowych kwasów tłuszczowych, które wywierają korzystny wpływ na krążący we krwi cholesterol.

6. Komosa ryżowaKomosa ryżowa jest idealna dla osób o wrażliwym żołądku. Stanowi ona bogate źródło fosforu, a także magnezu i potasu. Warto wiedzieć, że regularne spożywanie tego produktu wywiera zbawienny wpływ na nerki – komosa stymuluje pracę tej grupy narządów organizmu.
Zdjęcie autorstwa net_efekt / CC BY

6. Komosa ryżowa
Komosa ryżowa jest idealna dla osób o wrażliwym żołądku. Stanowi ona bogate źródło fosforu, a także magnezu i potasu. Warto wiedzieć, że regularne spożywanie tego produktu wywiera zbawienny wpływ na nerki – komosa stymuluje pracę tej grupy narządów organizmu.

5. Rośliny strączkoweSoja, ciecierzyca oraz soczewica obfitują w fosfor, a także potas oraz witaminy z grupy B. Poza tym, zawierają one w składzie błonnik, który reguluje rytm wypróżnień. Stanowią one również bogate źródło białka.
Zdjęcie autorstwa Jing / CC BY

5. Rośliny strączkowe
Soja, ciecierzyca oraz soczewica obfitują w fosfor, a także potas oraz witaminy z grupy B. Poza tym, zawierają one w składzie błonnik, który reguluje rytm wypróżnień. Stanowią one również bogate źródło białka.

4. FasolaBez względu na odmianę fasoli, każda z nich stanowi pokaźne źródło fosforu. Poza tym, zawiera ona w składzie białko i biotynę. Nie każdy jednak umieszcza ten produkt w diecie, gdyż jest on ciężko strawny. Możesz ułatwić trawienie fasoli w układzie pokarmowym, jeśli dzień przed gotowaniem będziesz ją moczyć w wodzie przez całą noc.
Zdjęcie autorstwa PublicDomainPictures / CC BY

4. Fasola
Bez względu na odmianę fasoli, każda z nich stanowi pokaźne źródło fosforu. Poza tym, zawiera ona w składzie białko i biotynę. Nie każdy jednak umieszcza ten produkt w diecie, gdyż jest on ciężko strawny. Możesz ułatwić trawienie fasoli w układzie pokarmowym, jeśli dzień przed gotowaniem będziesz ją moczyć w wodzie przez całą noc.

3. Nasiona dyniRegularne spożywanie pestek dyni może znacząco przyczynić się do wzmocnienia kości, ze względu na zawarty w ich składzie fosfor. Poza tym, stanowią one źródło aminokwasów i kwasów tłuszczowych omega-3, które są niezbędne dla zdrowia skóry.
Zdjęcie autorstwa Bosque Village / CC BY

3. Nasiona dyni
Regularne spożywanie pestek dyni może znacząco przyczynić się do wzmocnienia kości, ze względu na zawarty w ich składzie fosfor. Poza tym, stanowią one źródło aminokwasów i kwasów tłuszczowych omega-3, które są niezbędne dla zdrowia skóry.

2. ŁosośŁosoś to ryba, która w przeciwieństwie do innych gatunków, zawiera znaczące ilości fosforu. Poza tym, zawiera w składzie pełnowartościowe białko niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania każdego organizmu.
Zdjęcie autorstwa adoproducciones / CC BY

2. Łosoś
Łosoś to ryba, która w przeciwieństwie do innych gatunków, zawiera znaczące ilości fosforu. Poza tym, zawiera w składzie pełnowartościowe białko niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania każdego organizmu.

1. OrzechyW orzechach można znaleźć wiele cennych dla organizmu składników odżywczych, takich jak fosfor, cynk, magnez, witamina B oraz aminokwasy. Poza tym, są one źródłem zdrowych kwasów tłuszczowych, które obniżają poziom cholesterolu we krwi. Warto jednak pamiętać, aby nie nadużywać tego produktu – orzechy zawierają bowiem sporo tłuszczu i z tego względu są wysoko kaloryczne.
Zdjęcie autorstwa helee54 / CC BY

1. Orzechy
W orzechach można znaleźć wiele cennych dla organizmu składników odżywczych, takich jak fosfor, cynk, magnez, witamina B oraz aminokwasy. Poza tym, są one źródłem zdrowych kwasów tłuszczowych, które obniżają poziom cholesterolu we krwi. Warto jednak pamiętać, aby nie nadużywać tego produktu – orzechy zawierają bowiem sporo tłuszczu i z tego względu są wysoko kaloryczne.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Zdrowie:

Ludzkie zachowanie można łatwo przewidzieć Słodka pokusa 4 błędy w domowej pielęgnacji stóp Zdrowe powitanie wiosny Znieczulenie u stomatologa Ta dieta złagodzi dolegliwości menstruacyjne Pajączki Miodowa odnowa skóry. Jak to działa? Zioła na płodność Co sprawia, że czujesz się atrakcyjna Chroń oczy Palacze mają niższe IQ