8 najbardziej wartościowych pokarmów na świecie

8. ŁosośRyba rybie nie jest równa. Bez wątpienia najbardziej wartościową rybą można okrzyknąć łososia. Zawiera on w składzie duże ilości zdrowych kwasów tłuszczowych, które wywierają korzystny wpływ na zdrowie, a jednocześnie wygląd i kondycję skóry. Warto jeść łososia przynajmniej 2–3 razy w tygodniu.
Zdjęcie jedzenia / Shutterstock

8. Łosoś
Ryba rybie nie jest równa. Bez wątpienia najbardziej wartościową rybą można okrzyknąć łososia. Zawiera on w składzie duże ilości zdrowych kwasów tłuszczowych, które wywierają korzystny wpływ na zdrowie, a jednocześnie wygląd i kondycję skóry. Warto jeść łososia przynajmniej 2–3 razy w tygodniu.

7. Kapusta kiszonaMiłośnicy kapusty powinni być zadowoleni, bowiem ich przysmak obfituje w witaminę C niezbędną do prawidłowego przebiegu wielu procesów zachodzących w organizmie. Co więcej, zawarte w jej składzie silne przeciwutleniacze chronią organizm przed chorobami nowotworowymi.
Zdjęcie autorstwa manray3 / CC BY

7. Kapusta kiszona
Miłośnicy kapusty powinni być zadowoleni, bowiem ich przysmak obfituje w witaminę C niezbędną do prawidłowego przebiegu wielu procesów zachodzących w organizmie. Co więcej, zawarte w jej składzie silne przeciwutleniacze chronią organizm przed chorobami nowotworowymi.

6. WątróbkaWątróbka zawiera ważne dla organizmu witaminy z grupy B, witaminę A, kwas foliowy, fosfor, cynk oraz pokaźną ilość żelaza. Ten produkt spożywczy jest w szczególności polecany osobom cierpiącym na niedokrwistość.
Zdjęcie wątróbki / Shutterstock

6. Wątróbka
Wątróbka zawiera ważne dla organizmu witaminy z grupy B, witaminę A, kwas foliowy, fosfor, cynk oraz pokaźną ilość żelaza. Ten produkt spożywczy jest w szczególności polecany osobom cierpiącym na niedokrwistość.

5. SardynkiSardynki to małe, tłuste rybki, które można spożywać w całości. Biorąc pod uwagę to, że ich organy stanowią najbardziej wartościową część ryb, nie ma w tym nic zaskakującego, że sardynki zostały okrzyknięte mianem najbardziej pożywnych pokarmów na całym świecie.
Zdjęcie sardynek / Shutterstock

5. Sardynki
Sardynki to małe, tłuste rybki, które można spożywać w całości. Biorąc pod uwagę to, że ich organy stanowią najbardziej wartościową część ryb, nie ma w tym nic zaskakującego, że sardynki zostały okrzyknięte mianem najbardziej pożywnych pokarmów na całym świecie.

4. WodorostyZapewne słyszałaś, że ważnym składnikiem zdrowego sushi są wodorosty nori prasowane w cienkie kwadraty. Są one niezwykle korzystne dla zdrowia, gdyż obfitują w ważne dla organizmu mikroelementy, takie jak: wapń, żelazo, magnez oraz mangan. Poza tym zawierają one również związki o silnych właściwościach przeciwutleniających, które wykazują własności przeciwzapalne.
Zdjęcie autorstwa adonlinepromo / CC BY

4. Wodorosty
Zapewne słyszałaś, że ważnym składnikiem zdrowego sushi są wodorosty nori prasowane w cienkie kwadraty. Są one niezwykle korzystne dla zdrowia, gdyż obfitują w ważne dla organizmu mikroelementy, takie jak: wapń, żelazo, magnez oraz mangan. Poza tym zawierają one również związki o silnych właściwościach przeciwutleniających, które wykazują własności przeciwzapalne.

3. CzosnekZ całą pewnością czosnek to niezwykły składnik spożywczy. Zawarta w jego składzie allicyna wzmacnia system immunologiczny człowieka. Poza tym zawiera on cenne dla zdrowia witaminy C, B1 oraz B6, a także pierwiastki: wapń, potas, miedź, selen oraz mangan. Badania naukowe potwierdzają, że regularne spożywanie czosnku może przyczynić się do obniżenia ciśnienia krwi oraz zmniejszenia ryzyka schorzeń serca.
Zdjęcie autorstwa PublicDomainPictures / CC BY

3. Czosnek
Z całą pewnością czosnek to niezwykły składnik spożywczy. Zawarta w jego składzie allicyna wzmacnia system immunologiczny człowieka. Poza tym zawiera on cenne dla zdrowia witaminy C, B1 oraz B6, a także pierwiastki: wapń, potas, miedź, selen oraz mangan. Badania naukowe potwierdzają, że regularne spożywanie czosnku może przyczynić się do obniżenia ciśnienia krwi oraz zmniejszenia ryzyka schorzeń serca.

2. MałżeMałże stanowią jedno z najbogatszych źródeł witaminy B12. Poza tym w ich składzie można znaleźć witaminę C oraz pierwiastki, takie jak: potas, selen i żelazo. Warto również wiedzieć, że małże obfitują w cynk, który warunkuje dobrą kondycję włosów i skóry.
Zdjęcie autorstwa Smabs Sputzer / CC BY

2. Małże
Małże stanowią jedno z najbogatszych źródeł witaminy B12. Poza tym w ich składzie można znaleźć witaminę C oraz pierwiastki, takie jak: potas, selen i żelazo. Warto również wiedzieć, że małże obfitują w cynk, który warunkuje dobrą kondycję włosów i skóry.

1. ZiemniakiJeden duży ziemniak to skarbnica potasu, magnezu oraz żelaza. Poza tym zawiera on również witaminy z grupy B oraz witaminę C. Warzywo to stanowi doskonały dodatek do każdego dania i nadaje się do podania zarówno na śniadanie, obiad, jak i kolację.
Zdjęcie autorstwa Wounds_and_Cracks / CC BY

1. Ziemniaki
Jeden duży ziemniak to skarbnica potasu, magnezu oraz żelaza. Poza tym zawiera on również witaminy z grupy B oraz witaminę C. Warzywo to stanowi doskonały dodatek do każdego dania i nadaje się do podania zarówno na śniadanie, obiad, jak i kolację.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Zdrowie:

Chcę zostać tatą Metody na zmarszczki Nadreaktywny pęcherz Urlop bez okresu Odmładzająca rola kolagenu Na co patrzą mężczyźni? Zwalczmy blizny potrądzikowe Atrakcyjne laleczki dla małych dziewczynek Słodycze i wysokotłuszczowe pokarmy sprzyjają objawom depresji Co to jest bulimia? Domowe sposoby na przewlekłe bóle głowy Jak gwiazdy równają zęby? Złotymi aparatami, licówkami, niewidocznymi szynami