8 kroków do optymalnej diety

8. Jedz więcej białkaSpożywając większą ilość białka, wpływamy korzystnie na metabolizm, co ułatwia wprowadzanie kolejnych zmian w kwestii nawyków żywieniowych. Proteiny w diecie przyspieszają spalanie kalorii i zmniejszają apetyt.
Zdjęcie jedzenia / Shutterstock

8. Jedz więcej białka
Spożywając większą ilość białka, wpływamy korzystnie na metabolizm, co ułatwia wprowadzanie kolejnych zmian w kwestii nawyków żywieniowych. Proteiny w diecie przyspieszają spalanie kalorii i zmniejszają apetyt.

7. Unikaj złych węglowodanówCukier i węglowodany rafinowane zawierają niewiele składników odżywczych czy błonnika, a do tego prowadzą do przejadania się. Zastąp je zdrowymi węglowodanami zawartymi w owocach, warzywach, ryżu, zbożach i roślinach strączkowych.
Zdjęcie owoców / Shutterstock

7. Unikaj złych węglowodanów
Cukier i węglowodany rafinowane zawierają niewiele składników odżywczych czy błonnika, a do tego prowadzą do przejadania się. Zastąp je zdrowymi węglowodanami zawartymi w owocach, warzywach, ryżu, zbożach i roślinach strączkowych.

6. Jedz zdrowe śniadaniaZaczynasz dzień od miski płatków śniadaniowych? Większość zawiera mnóstwo węglowodanów i cukrów, co prowadzi do wzrostu poziomu glukozy we krwi i uczucia głodu. Lepszym pomysłem na zdrowe śniadanie jest jajko – produkt bogaty w białko, zdrowe tłuszcze i mnóstwo cennych składników odżywczych.
Zdjęcie jajecznicy / Shutterstock

6. Jedz zdrowe śniadania
Zaczynasz dzień od miski płatków śniadaniowych? Większość zawiera mnóstwo węglowodanów i cukrów, co prowadzi do wzrostu poziomu glukozy we krwi i uczucia głodu. Lepszym pomysłem na zdrowe śniadanie jest jajko – produkt bogaty w białko, zdrowe tłuszcze i mnóstwo cennych składników odżywczych.

5. Wybieraj dobre tłuszczeWarto ograniczyć spożycie tłuszczów trans i roślinnych tłuszczów rafinowanych na rzecz tłuszczów nasyconych lub jednonienasyconych. Do diety włączyć należy olej kokosowy, oliwę z oliwek i olej z awokado. Doskonałym źródłem tłuszczu są także orzechy.
Zdjęcie oleju kokosowego / Shutterstock

5. Wybieraj dobre tłuszcze
Warto ograniczyć spożycie tłuszczów trans i roślinnych tłuszczów rafinowanych na rzecz tłuszczów nasyconych lub jednonienasyconych. Do diety włączyć należy olej kokosowy, oliwę z oliwek i olej z awokado. Doskonałym źródłem tłuszczu są także orzechy.

4. Jedz zdrowy lunchPonieważ posiłek ten często spożywamy poza domem, przeważnie do zdrowych nie należy. Tymczasem wystarczy ugotować większy obiad dzień wcześniej i kolejnego dnia rano spakować resztki do pojemnika. W porze lunchu podgrzej danie i gotowe.
Zdjęcie kobiety / Shutterstock

4. Jedz zdrowy lunch
Ponieważ posiłek ten często spożywamy poza domem, przeważnie do zdrowych nie należy. Tymczasem wystarczy ugotować większy obiad dzień wcześniej i kolejnego dnia rano spakować resztki do pojemnika. W porze lunchu podgrzej danie i gotowe.

3. Unikaj produktów przetworzonychPozbądź się z domu wszelkiego niezdrowego, sztucznego jedzenia. Skup się na produktach jakościowych i nieprzetworzonych. Wybieraj artykuły roślinne i zwierzęce, pochodzące z hodowli żywionych trawą.
Zdjęcie jajek / Shutterstock

3. Unikaj produktów przetworzonych
Pozbądź się z domu wszelkiego niezdrowego, sztucznego jedzenia. Skup się na produktach jakościowych i nieprzetworzonych. Wybieraj artykuły roślinne i zwierzęce, pochodzące z hodowli żywionych trawą.

2. Spożywaj mięso i rybyPodstawą obiadowego menu powinno być mięso lub ryba w połączeniu z dużą ilością warzyw. Do tego dodać można ryż lub ziemniaki. Co najmniej 1–2 razy w tygodniu spożywaj ryby bogate w kwasy tłuszczowe omega-3.
Zdjęcie jedzenia / Shutterstock

2. Spożywaj mięso i ryby
Podstawą obiadowego menu powinno być mięso lub ryba w połączeniu z dużą ilością warzyw. Do tego dodać można ryż lub ziemniaki. Co najmniej 1–2 razy w tygodniu spożywaj ryby bogate w kwasy tłuszczowe omega-3.

1. Wybieraj odpowiednie przekąskiGdy jesteśmy głodni, chwytamy pierwszą rzecz, jaka wpadnie nam w ręce – najczęściej jest to coś słodkiego. Tymczasem między posiłkami znacznie korzystniej jest zjeść owoc lub garść orzechów.
Zdjęcie orzechów / Shutterstock

1. Wybieraj odpowiednie przekąski
Gdy jesteśmy głodni, chwytamy pierwszą rzecz, jaka wpadnie nam w ręce – najczęściej jest to coś słodkiego. Tymczasem między posiłkami znacznie korzystniej jest zjeść owoc lub garść orzechów.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Zdrowie:

Blondynka w bibliotece Sam na sam ze stresem Kawitacja Najczęstsze dolegliwości w ciąży. Co oznaczają? Czy się bać? Jak zwalczać? By kosmetyki dłużej nam służyły… Sposoby na ból głowy Domowe sposoby na łuszczycę Przerośnięte migdały Kiedy skóra staje się dojrzała? Wakacje bez kompleksów Jesteś tym, co jesz Czekolada a trądzik

Popularne w tym tygodniu:

Trzymaj nerwy na wodzy - pomoże ci w tym glutation