Fakty na temat żywienia, na które się zgadzamy

7. Cukier jest niezdrowyPoza tym, że cukier nadaje słodki smak napojom czy niektórym potrawom, składnik ten nie wnosi nic pozytywnego do naszej diety. Co gorsza, w przeciętnym gospodarstwie domowym cukier jest wykorzystywany w nadmiernej ilości. To z kolei może przyczynić się do wzrostu ryzyka wystąpienia cukrzycy czy miażdżycy. Z tego względu warto czytać etykiety produktów spożywczych i unikać tych, które w składzie zawierają cukier rafinowany, syrop glukozowo-fruktozowy, syrop kukurydziany czy cukier trzcinowy.
Zdjęcie cukru / Shutterstock

7. Cukier jest niezdrowy
Poza tym, że cukier nadaje słodki smak napojom czy niektórym potrawom, składnik ten nie wnosi nic pozytywnego do naszej diety. Co gorsza, w przeciętnym gospodarstwie domowym cukier jest wykorzystywany w nadmiernej ilości. To z kolei może przyczynić się do wzrostu ryzyka wystąpienia cukrzycy czy miażdżycy. Z tego względu warto czytać etykiety produktów spożywczych i unikać tych, które w składzie zawierają cukier rafinowany, syrop glukozowo-fruktozowy, syrop kukurydziany czy cukier trzcinowy.

6. Zielona herbata jest zdrowaLecznicze właściwości zielonej herbaty są znane na całym świecie od wielu lat. Zawarte w jej składzie silne przeciwutleniacze mogą uchronić organizm człowieka przed nowotworami oraz schorzeniami serca. Niestety napój ten nadal jest mało popularny wśród smakoszy herbaty.
Zdjęcie zielonej herbaty / Shutterstock

6. Zielona herbata jest zdrowa
Lecznicze właściwości zielonej herbaty są znane na całym świecie od wielu lat. Zawarte w jej składzie silne przeciwutleniacze mogą uchronić organizm człowieka przed nowotworami oraz schorzeniami serca. Niestety napój ten nadal jest mało popularny wśród smakoszy herbaty.

5. Tłuszcze trans są niekorzystne dla zdrowia
Większość z nas zgadza się z twierdzeniem, że tłuszcze trans wywierają niekorzystny wpływ na zdrowie człowieka. Wiele publikacji naukowych sugeruje bowiem, że mogą one przyczynić się do wzrostu poziomu złego cholesterolu we krwi. Z tego względu lepiej unikać produktów, na których etykiecie widnieje hasło „tłuszcze trans”. Mało kto wie jednak, że są one składnikami powszechnie stosowanych olejów rafinowanych, tj. słonecznikowego, sojowego czy kukurydzianego.

4. Produkty na bazie białej mąki są niezdroweIstnieje powszechne przekonanie, że wysoko przetworzone produkty spożywcze są niekorzystne dla zdrowia. To prawda, gdyż są one źródłem cukrów prostych, węglowodanów prostych oraz olejów rafinowanych. Poza tym są one ubogie w składniki mineralne i błonnik. Jednak mimo wszystko większość z nas z chęcią kupuje te pulchne, białe bułeczki. Niestety na skutek tego zjadamy więcej niż w rzeczywistości potrzebuje nasz organizm.
Zdjęcie autorstwa jeffreyw / CC BY

4. Produkty na bazie białej mąki są niezdrowe
Istnieje powszechne przekonanie, że wysoko przetworzone produkty spożywcze są niekorzystne dla zdrowia. To prawda, gdyż są one źródłem cukrów prostych, węglowodanów prostych oraz olejów rafinowanych. Poza tym są one ubogie w składniki mineralne i błonnik. Jednak mimo wszystko większość z nas z chęcią kupuje te pulchne, białe bułeczki. Niestety na skutek tego zjadamy więcej niż w rzeczywistości potrzebuje nasz organizm.

3. Trzeba jeść rybyPowszechnie wiadomo, że ryby powinny stanowić nieodłączny element zdrowej diety, gdyż obfitują w zdrowe kwasy tłuszczowe. Związki, które przyczyniają się do podwyższenia dobrego cholesterolu we krwi. Niestety mimo wszystko ryby nadal rzadko goszczą na naszych stołach – a szkoda, bo ich regularne spożywanie może znacząco obniżyć ryzyko wystąpienia ataku serca.
Zdjęcie jedzenia / Shutterstock

3. Trzeba jeść ryby
Powszechnie wiadomo, że ryby powinny stanowić nieodłączny element zdrowej diety, gdyż obfitują w zdrowe kwasy tłuszczowe. Związki, które przyczyniają się do podwyższenia dobrego cholesterolu we krwi. Niestety mimo wszystko ryby nadal rzadko goszczą na naszych stołach – a szkoda, bo ich regularne spożywanie może znacząco obniżyć ryzyko wystąpienia ataku serca.

2. Warzywa są zdroweWarzywa to produkty spożywcze bogate w cenne dla organizmu składniki odżywcze, takie jak błonnik, witaminy, minerały oraz silne przeciwutleniacze. Liczne badania naukowe potwierdzają, że regularne spożywanie kilku porcji warzyw dziennie znacząco obniża ryzyko niektórych chorób przewlekłych. Niestety dane statystyczne wskazują, że nadal spożywamy zbyt mało warzyw.
Zdjęcie kobiety / Shutterstock

2. Warzywa są zdrowe
Warzywa to produkty spożywcze bogate w cenne dla organizmu składniki odżywcze, takie jak błonnik, witaminy, minerały oraz silne przeciwutleniacze. Liczne badania naukowe potwierdzają, że regularne spożywanie kilku porcji warzyw dziennie znacząco obniża ryzyko niektórych chorób przewlekłych. Niestety dane statystyczne wskazują, że nadal spożywamy zbyt mało warzyw.

1. Suplementy diety nie zastąpią zdrowej dietyTo oczywiste, że kapsułki zawierające rozmaite składniki odżywcze nigdy nie dorównają tym obecnym w żywności. Naukowcy potwierdzają, że suplementy diety nie zrekompensują skutków niezdrowej diety. Dlatego warto zarówno stosować suplementację, jak i przestrzegać zasad racjonalnego odżywiania.
Zdjęcie autorstwa stevepb / CC BY

1. Suplementy diety nie zastąpią zdrowej diety
To oczywiste, że kapsułki zawierające rozmaite składniki odżywcze nigdy nie dorównają tym obecnym w żywności. Naukowcy potwierdzają, że suplementy diety nie zrekompensują skutków niezdrowej diety. Dlatego warto zarówno stosować suplementację, jak i przestrzegać zasad racjonalnego odżywiania.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Zdrowie:

Najczęściej popełniane błędy, przez które nie możesz schudnąć Karmienie piersią - prawdy i mity Jak żyjesz, tak tyjesz Uzależnienie od alkoholu Co jedzą przedszkolaki? Oxybrazja Właściwości gorzkiej czekolady Słodkie jak czekolada, lekkie jak powietrze Letnie przegryzki czyli jedz i chudnij! Moda na kriozabiegi Ćwicz, siedząc za biurkiem! Jak zachować opaleniznę?

Popularne w tym tygodniu:

Pociążowe problemy i jedna metoda