Jak wzmocnić swoje kości?

8. Wapń dla mocnych kościKażdy z nas doskonale wie, że wapń to cenny dla organizmu człowieka pierwiastek, który odpowiada za zdrowie i wytrzymałość kości. Warto zatem zwrócić uwagę na to, aby w spożywanej przez nas żywności znajdował się on w odpowiedniej ilości. Niemniej jednak ostatnie badania kliniczne sugerują, że wapń może zwiększyć ryzyko ataku serca. To niestety zła wiadomość dla kobiet po 40 roku życia, które w ramach profilaktyki osteoporozy często przyjmują suplementy diety bogate w ten pierwiastek. Czy to jedyny sposób na wzmocnienie kości?
Zdjęcie kobiety / Shutterstock

8. Wapń dla mocnych kości
Każdy z nas doskonale wie, że wapń to cenny dla organizmu człowieka pierwiastek, który odpowiada za zdrowie i wytrzymałość kości. Warto zatem zwrócić uwagę na to, aby w spożywanej przez nas żywności znajdował się on w odpowiedniej ilości. Niemniej jednak ostatnie badania kliniczne sugerują, że wapń może zwiększyć ryzyko ataku serca. To niestety zła wiadomość dla kobiet po 40 roku życia, które w ramach profilaktyki osteoporozy często przyjmują suplementy diety bogate w ten pierwiastek. Czy to jedyny sposób na wzmocnienie kości?

7. Suplementy diety czy żywność?Istnieje znacząca różnica pomiędzy działaniem wapnia zawartego w kapsułkach oraz tego znajdującego się w pożywieniu. W momencie spożycia kapsułki suplementu diety organizm otrzymuje ogromną ilość tego pierwiastka za jednym razem. Z kolei wapń zawarty w żywności jest stopniowo przyswajany przez organizm, a tym samym lepiej przez niego wykorzystywany.
Zdjęcie sardynek / Shutterstock

7. Suplementy diety czy żywność?
Istnieje znacząca różnica pomiędzy działaniem wapnia zawartego w kapsułkach oraz tego znajdującego się w pożywieniu. W momencie spożycia kapsułki suplementu diety organizm otrzymuje ogromną ilość tego pierwiastka za jednym razem. Z kolei wapń zawarty w żywności jest stopniowo przyswajany przez organizm, a tym samym lepiej przez niego wykorzystywany.

6. Witamina DWitamina ta zabezpiecza układ kostny przed utratą gęstości, a tym samym przed złamaniami. W pokaźnej ilości można ją znaleźć w tłustych rybach, takich jak łosoś czy makrela. Warto również wiedzieć, że jest ona syntetyzowana w organizmie na skutek działania promieniowania słonecznego.
Zdjęcie autorstwa PublicDomainPictures / CC BY

6. Witamina D
Witamina ta zabezpiecza układ kostny przed utratą gęstości, a tym samym przed złamaniami. W pokaźnej ilości można ją znaleźć w tłustych rybach, takich jak łosoś czy makrela. Warto również wiedzieć, że jest ona syntetyzowana w organizmie na skutek działania promieniowania słonecznego.

5. NabiałProdukty pochodzenia mlecznego stanowią cenne źródło wapnia niezbędnego dla zachowania odpowiedniej wytrzymałości kości. Mając na uwadze profilaktykę osteoporozy, warto włączyć do codziennej diety produkty, takie jak: kefir, maślanka, mleko, jogurty oraz twaróg. Oczywiście warto wybierać nabiał o niskiej zawartości tłuszczu, np. półtłuste mleko czy twarogi.
Zdjęcie jogurtu / Shutterstock

5. Nabiał
Produkty pochodzenia mlecznego stanowią cenne źródło wapnia niezbędnego dla zachowania odpowiedniej wytrzymałości kości. Mając na uwadze profilaktykę osteoporozy, warto włączyć do codziennej diety produkty, takie jak: kefir, maślanka, mleko, jogurty oraz twaróg. Oczywiście warto wybierać nabiał o niskiej zawartości tłuszczu, np. półtłuste mleko czy twarogi.

4. Zielone warzywa oraz suszone owoceWarto wiedzieć, że nie tylko produkty pochodzenia mlecznego stanowią bogate źródło wapnia. Pierwiastek ten można również znaleźć w zielonych warzywach liściastych (brokuły, szpinak) oraz suszonych owocach.
Zdjęcie brokułów / Shutterstock

4. Zielone warzywa oraz suszone owoce
Warto wiedzieć, że nie tylko produkty pochodzenia mlecznego stanowią bogate źródło wapnia. Pierwiastek ten można również znaleźć w zielonych warzywach liściastych (brokuły, szpinak) oraz suszonych owocach.

3. Aktywność fizycznaCzy wiedziałaś, że regularna aktywność fizyczna wywiera korzystny wpływ na zdrowie, sylwetkę, a jednocześnie na wytrzymałość kości? Chociażby z tego względu warto regularnie wykonywać ćwiczenia fizyczne.
Zdjęcie kobiety / Shutterstock

3. Aktywność fizyczna
Czy wiedziałaś, że regularna aktywność fizyczna wywiera korzystny wpływ na zdrowie, sylwetkę, a jednocześnie na wytrzymałość kości? Chociażby z tego względu warto regularnie wykonywać ćwiczenia fizyczne.

2. Ograniczenie używekBadania kliniczne potwierdzają, że osoby palące oraz nadużywające alkoholu są narażone na zwiększoną utratę masy kostnej. Z tego względu warto ograniczyć te nałogi lub całkowicie je wyeliminować z życia codziennego.
Zdjęcie autorstwa PDPhotos / CC BY

2. Ograniczenie używek
Badania kliniczne potwierdzają, że osoby palące oraz nadużywające alkoholu są narażone na zwiększoną utratę masy kostnej. Z tego względu warto ograniczyć te nałogi lub całkowicie je wyeliminować z życia codziennego.

1. Ograniczenie stresuW momencie wystąpienia silnie stresującej sytuacji w organizmie dochodzi do wzrostu poziomu hormonu stresu – kortyzolu. Zbyt częste narażenie organizmu na stres może doprowadzić do znaczącego osłabienia kości. Dlatego warto każdego dnia poświęcić trochę czasu na odpoczynek i relaks.
Zdjęcie kobiety / Shutterstock

1. Ograniczenie stresu
W momencie wystąpienia silnie stresującej sytuacji w organizmie dochodzi do wzrostu poziomu hormonu stresu – kortyzolu. Zbyt częste narażenie organizmu na stres może doprowadzić do znaczącego osłabienia kości. Dlatego warto każdego dnia poświęcić trochę czasu na odpoczynek i relaks.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Zdrowie:

Mężczyźni powinni trzymać się z dala od rodzących kobiet Czekolada a trądzik Zgrabna pupa Suplementy diety Noble Health Jak radzić sobie ze stresem, gdy mamy problem z zajściem w ciążę ProbioBalance by Aliness® Sport & Fitness Balance Nie pal przy dziewczynkach Mam łojotokowe zapalenie skóry? List do dermatologa Sprzymierzeńcy ciężarnej Najgorsze co możesz powiedzieć do swojej samotnej koleżanki to... Sprawdzone sposoby na piękną cerę zimą Jedzenie przed snem