Mało atrakcyjne, ale bardzo zdrowe warzywa

5. BurakiChociaż nie wyglądają zbyt atrakcyjnie, buraki są bardzo korzystne dla zdrowia. Zawierają żelazo, błonnik i witaminę C. Dzięki tak bogatemu składowi, pomagają one zapobiegać nowotworom, obniżają poziom złego cholesterolu i podnoszą poziom cholesterolu dobrego.
Zdjęcie autorstwa Danielle Scott / CC BY

5. Buraki
Chociaż nie wyglądają zbyt atrakcyjnie, buraki są bardzo korzystne dla zdrowia. Zawierają żelazo, błonnik i witaminę C. Dzięki tak bogatemu składowi, pomagają one zapobiegać nowotworom, obniżają poziom złego cholesterolu i podnoszą poziom cholesterolu dobrego.

4. SzpinakWarzywo to jest znienawidzone przez dzieci, jednak niezbędne w ich diecie, w szczególności ze względu na wysoką zawartość żelaza i wapnia. Do tego, szpinak dostarcza witamin C, E, K, witamin z grupy B oraz przeciwutleniaczy. Z licznych badań wynika, że warzywo to opóźnia proces utraty pamięci i zapobiega rozwojowi choroby Alzheimera.
Zdjęcie autorstwa EvolvingScenes / CC BY

4. Szpinak
Warzywo to jest znienawidzone przez dzieci, jednak niezbędne w ich diecie, w szczególności ze względu na wysoką zawartość żelaza i wapnia. Do tego, szpinak dostarcza witamin C, E, K, witamin z grupy B oraz przeciwutleniaczy. Z licznych badań wynika, że warzywo to opóźnia proces utraty pamięci i zapobiega rozwojowi choroby Alzheimera.

3. DyniaJest ona bogatym źródłem błonnika i beta-karotenu. Specjaliści podają, że dynia poprawia funkcje układu odpornościowego i zmniejsza ryzyko nowotworów oraz chorób serca. Przy użyciu tego warzywa można przyrządzić pyszną zupę lub ciasto dyniowe.
Zdjęcie autorstwa PublicDomainPictures / CC BY

3. Dynia
Jest ona bogatym źródłem błonnika i beta-karotenu. Specjaliści podają, że dynia poprawia funkcje układu odpornościowego i zmniejsza ryzyko nowotworów oraz chorób serca. Przy użyciu tego warzywa można przyrządzić pyszną zupę lub ciasto dyniowe.

2. BakłażanWarzywo to jest bogatym źródłem błonnika i witamin z grupy B. Dostarcza silnych przeciwutleniaczy, które ochraniają lipidy w komórkach mózgu, zapobiegają uszkodzeniom komórkowym prowadzącym do nowotworów i zmniejszają ryzyko reumatoidalnego zapalenia stawów.
Zdjęcie autorstwa Srattigan / CC BY

2. Bakłażan
Warzywo to jest bogatym źródłem błonnika i witamin z grupy B. Dostarcza silnych przeciwutleniaczy, które ochraniają lipidy w komórkach mózgu, zapobiegają uszkodzeniom komórkowym prowadzącym do nowotworów i zmniejszają ryzyko reumatoidalnego zapalenia stawów.

1. FasolaChociaż nie jest to najpopularniejsze warzywo, jest ono bardzo zdrowe – przynosi organizmowi szereg korzyści, obejmujących ochronę przed rakiem oraz chorobami serca i regulację poziomu cukru we krwi. Dodatkowo fasola pełna jest przeciwutleniaczy, białka i błonnika.
Zdjęcie autorstwa PublicDomainPictures / CC BY

1. Fasola
Chociaż nie jest to najpopularniejsze warzywo, jest ono bardzo zdrowe – przynosi organizmowi szereg korzyści, obejmujących ochronę przed rakiem oraz chorobami serca i regulację poziomu cukru we krwi. Dodatkowo fasola pełna jest przeciwutleniaczy, białka i błonnika.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Zdrowie:

Ćwiczenia oddechowe Badanie hormonów tarczycy Ochrona skóry przed słońcem nie tylko podczas opalania Przedwczesna menopauza Na wiosnę do ogrodu Obalamy warzywne mity! Uwodzicielskie czereśnie Contractubex plastry na noc. Nowość, która naprawdę działa GOPO Odświeżające ręczniki na walkę z upałem i potem Obraz leczenia psychiatrycznego w filmach - ile w nim prawdy? Jak się ubierać, by nie marznąć zimą?

Popularne w tym tygodniu:

Pestka z awokado – nie wyrzucaj jej do kosza! Drożdżyca pochwy – wstydliwy problem kobiet 5 nieoczywistych zalet mleka mamy – karmienie piersią się opłaca!