Mało atrakcyjne, ale bardzo zdrowe warzywa

5. BurakiChociaż nie wyglądają zbyt atrakcyjnie, buraki są bardzo korzystne dla zdrowia. Zawierają żelazo, błonnik i witaminę C. Dzięki tak bogatemu składowi, pomagają one zapobiegać nowotworom, obniżają poziom złego cholesterolu i podnoszą poziom cholesterolu dobrego.
Zdjęcie autorstwa Danielle Scott / CC BY

5. Buraki
Chociaż nie wyglądają zbyt atrakcyjnie, buraki są bardzo korzystne dla zdrowia. Zawierają żelazo, błonnik i witaminę C. Dzięki tak bogatemu składowi, pomagają one zapobiegać nowotworom, obniżają poziom złego cholesterolu i podnoszą poziom cholesterolu dobrego.

4. SzpinakWarzywo to jest znienawidzone przez dzieci, jednak niezbędne w ich diecie, w szczególności ze względu na wysoką zawartość żelaza i wapnia. Do tego, szpinak dostarcza witamin C, E, K, witamin z grupy B oraz przeciwutleniaczy. Z licznych badań wynika, że warzywo to opóźnia proces utraty pamięci i zapobiega rozwojowi choroby Alzheimera.
Zdjęcie autorstwa EvolvingScenes / CC BY

4. Szpinak
Warzywo to jest znienawidzone przez dzieci, jednak niezbędne w ich diecie, w szczególności ze względu na wysoką zawartość żelaza i wapnia. Do tego, szpinak dostarcza witamin C, E, K, witamin z grupy B oraz przeciwutleniaczy. Z licznych badań wynika, że warzywo to opóźnia proces utraty pamięci i zapobiega rozwojowi choroby Alzheimera.

3. DyniaJest ona bogatym źródłem błonnika i beta-karotenu. Specjaliści podają, że dynia poprawia funkcje układu odpornościowego i zmniejsza ryzyko nowotworów oraz chorób serca. Przy użyciu tego warzywa można przyrządzić pyszną zupę lub ciasto dyniowe.
Zdjęcie autorstwa PublicDomainPictures / CC BY

3. Dynia
Jest ona bogatym źródłem błonnika i beta-karotenu. Specjaliści podają, że dynia poprawia funkcje układu odpornościowego i zmniejsza ryzyko nowotworów oraz chorób serca. Przy użyciu tego warzywa można przyrządzić pyszną zupę lub ciasto dyniowe.

2. BakłażanWarzywo to jest bogatym źródłem błonnika i witamin z grupy B. Dostarcza silnych przeciwutleniaczy, które ochraniają lipidy w komórkach mózgu, zapobiegają uszkodzeniom komórkowym prowadzącym do nowotworów i zmniejszają ryzyko reumatoidalnego zapalenia stawów.
Zdjęcie autorstwa Srattigan / CC BY

2. Bakłażan
Warzywo to jest bogatym źródłem błonnika i witamin z grupy B. Dostarcza silnych przeciwutleniaczy, które ochraniają lipidy w komórkach mózgu, zapobiegają uszkodzeniom komórkowym prowadzącym do nowotworów i zmniejszają ryzyko reumatoidalnego zapalenia stawów.

1. FasolaChociaż nie jest to najpopularniejsze warzywo, jest ono bardzo zdrowe – przynosi organizmowi szereg korzyści, obejmujących ochronę przed rakiem oraz chorobami serca i regulację poziomu cukru we krwi. Dodatkowo fasola pełna jest przeciwutleniaczy, białka i błonnika.
Zdjęcie autorstwa PublicDomainPictures / CC BY

1. Fasola
Chociaż nie jest to najpopularniejsze warzywo, jest ono bardzo zdrowe – przynosi organizmowi szereg korzyści, obejmujących ochronę przed rakiem oraz chorobami serca i regulację poziomu cukru we krwi. Dodatkowo fasola pełna jest przeciwutleniaczy, białka i błonnika.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Zdrowie:

Target na kleszcze skutecznym środkiem na ich zwalczenie Porady wyłączają samodzielne myślenie? Oczyszczanie skóry i codzienny detoks Peeling z fusów kawy Pierwsze objawy grzybicy paznokci Reumatoidalne zapalenie stawów: przyczyny Zadbaj o swoje zęby! 4 kroki do płaskiego brzucha Soja chroni przed rakiem piersi Żeń-szeń na jesienny spadek mocy Jak spełnić marzenie o gęstych włosach? Bolesne miesiączki. Czy to normalne? List do ginekologa