Warzywa dla kobiety w ciąży

9. Dieta podczas ciąży
Odpowiednie odżywianie podczas ciąży jest bardzo ważne. Warzywa są kluczową częścią codziennej diety. Mięso, jajka i ryby są dobrym źródłem białka i minerałów, ale zalety spożywania świeżych warzyw nie mogą być ignorowane. Oto warzywa, które kobieta w ciąży powinna jeść, aby dbać o zdrowie własne i dziecka.

8. Liściaste zielone warzywaWarzywa te są najlepszym jedzeniem spożywanym podczas ciąży. Wybieraj szpinak, kozieradkę, sałatę i włącz je do diety. Warzywa te są świetnym źródłem folianu i wapnia oraz innych ważnych składników odżywczych, takich jak magnez, potas, błonnik i żelazo. Składniki odżywcze w nich zawarte chronią dziecko przed wadami, np. rozszczepem kręgosłupa.
Zdjęcie autorstwa Hans / CC BY

8. Liściaste zielone warzywa
Warzywa te są najlepszym jedzeniem spożywanym podczas ciąży. Wybieraj szpinak, kozieradkę, sałatę i włącz je do diety. Warzywa te są świetnym źródłem folianu i wapnia oraz innych ważnych składników odżywczych, takich jak magnez, potas, błonnik i żelazo. Składniki odżywcze w nich zawarte chronią dziecko przed wadami, np. rozszczepem kręgosłupa.

7. BrokułyUwzględnij to warzywo w swojej diecie, aby czerpać podwójne korzyści z wapnia i folianu. To jednak nie wszystko. W brokułach jest też nieco błonnika, antyoksydantów, żelaza i innych składników odżywczych, które czynią z nich superwarzywo!
Zdjęcie autorstwa whologwhy / CC BY

7. Brokuły
Uwzględnij to warzywo w swojej diecie, aby czerpać podwójne korzyści z wapnia i folianu. To jednak nie wszystko. W brokułach jest też nieco błonnika, antyoksydantów, żelaza i innych składników odżywczych, które czynią z nich superwarzywo!

6. Słodkie ziemniakiSą one bogate nie tylko w witaminę A, ale również potas oraz błonnik pokarmowy. Potas dobrze przygotowuje matkę na okres laktacji, a błonnik pomaga walczyć z zatwardzeniem, które jest częstym objawem podczas ciąży. Słodkie ziemniaki są też bogate w witaminę B6, która wspomaga produkcję czerwonych krwinek u płodu oraz zapobiega nudnościom u matek.
Zdjęcie autorstwa byrev / CC BY

6. Słodkie ziemniaki
Są one bogate nie tylko w witaminę A, ale również potas oraz błonnik pokarmowy. Potas dobrze przygotowuje matkę na okres laktacji, a błonnik pomaga walczyć z zatwardzeniem, które jest częstym objawem podczas ciąży. Słodkie ziemniaki są też bogate w witaminę B6, która wspomaga produkcję czerwonych krwinek u płodu oraz zapobiega nudnościom u matek.

5. PaprykaOwoce cytrusowe są świetnym źródłem witaminy C, ale warzywa wcale nie są gorsze. Papryka jest bogata w witaminę C, jedna sztuka zawiera 209 mg – 3 razy więcej niż jedna pomarańcza! Jedz paprykę w sałatkach i daniach głównych, a dostarczysz organizmowi odpowiednią ilość witaminy C oraz wspomożesz wchłanianie się żelaza.
Zdjęcie autorstwa PublicDomainPictures / CC BY

5. Papryka
Owoce cytrusowe są świetnym źródłem witaminy C, ale warzywa wcale nie są gorsze. Papryka jest bogata w witaminę C, jedna sztuka zawiera 209 mg – 3 razy więcej niż jedna pomarańcza! Jedz paprykę w sałatkach i daniach głównych, a dostarczysz organizmowi odpowiednią ilość witaminy C oraz wspomożesz wchłanianie się żelaza.

4. PomidoryTo jedno z ulubionych warzyw – możesz dodawać je do sałatki lub jeść je same. Mają one dużo witaminy C, żelaza i zawierają antyoksydanty, które chronią komórki przed uszkodzeniem podczas ciąży.
Zdjęcie autorstwa AllAnd / CC BY

4. Pomidory
To jedno z ulubionych warzyw – możesz dodawać je do sałatki lub jeść je same. Mają one dużo witaminy C, żelaza i zawierają antyoksydanty, które chronią komórki przed uszkodzeniem podczas ciąży.

3. Zielony groszekZielony groszek to skarbnica białka oraz witaminy K, która pomaga zachować zdrowie kości. Odpowiednia ilość protein natomiast pomaga w uczuciu zmęczenia podczas ciąży.
Zdjęcie autorstwa PublicDomainPictures / CC BY

3. Zielony groszek
Zielony groszek to skarbnica białka oraz witaminy K, która pomaga zachować zdrowie kości. Odpowiednia ilość protein natomiast pomaga w uczuciu zmęczenia podczas ciąży.

2. AwokadoAwokado bogate jest w błonnik, witaminę K, folian, potas i witaminę B6. Wspomaga ono rozwój mózgu i tkanki u dziecka.
Zdjęcie autorstwa byrev / CC BY

2. Awokado
Awokado bogate jest w błonnik, witaminę K, folian, potas i witaminę B6. Wspomaga ono rozwój mózgu i tkanki u dziecka.

1. BurakiWarzywo to może oczyścić krew podczas ciąży oraz chronić rozwijające się dziecko przed wadami wrodzonymi. Buraki bogate są w kwas foliowy, witaminę C i żelazo, przez co pomagają usuwać toksyny z ciała i wspomagają wątrobę. To z kolei oznacza dobrze funkcjonujący układ trawienny oraz zdrową ciążę.
Zdjęcie autorstwa liz west / CC BY

1. Buraki
Warzywo to może oczyścić krew podczas ciąży oraz chronić rozwijające się dziecko przed wadami wrodzonymi. Buraki bogate są w kwas foliowy, witaminę C i żelazo, przez co pomagają usuwać toksyny z ciała i wspomagają wątrobę. To z kolei oznacza dobrze funkcjonujący układ trawienny oraz zdrową ciążę.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Rodzina:

Nauka samodzielnego jedzenia Piramida zdrowego żywienia Nie musisz ale możesz Wyprawka do przedszkola Przepis na lemoniadę Nie bójmy się pomocy psychologa Jak zachęcić dziecko do aktywności fizycznej? Zabawy logopedyczne dla dzieci Bądź konsekwentna Drętwienie w ciąży Warzywa dla dzieci 4 pewne sposoby na zrujnowanie związku