Kiedy wrócić do ćwiczeń po porodzie? Jest kilka ważnych zasad

Do ćwiczeń można wrócić już po 6 tygodniach od narodzin maluszka.

Kiedy wrócić do ćwiczeń po ciąży? Na to pytanie odpowiedzi szuka wiele mam. Te, które słyszały o tym, że kwas mlekowy może zmienić smak pokarmu, rezygnują z treningów na rok a nawet dłużej. Jednak nic nie stoi na przeszkodzie, by już po 6 tygodniach od narodzin maluszka wrócić do umiarkowanej aktywności, natomiast specjalne ćwiczenia połogowe można wykonywać nawet dobę po porodzie. Nie należy jedynie dźwigać ciężarów, ponieważ mięśnie brzucha są osłabione.

Jeśli obawiamy się, że pociesze może nie smakować pokarm po ćwiczeniach, należy nakarmić ją przed lub przynajmniej pół godziny po treningu. W tym czasie w organizmie nie ma już śladu po kwasie mlekowym.

Ćwiczące mamy powinny pamiętać o dobrym staniku podtrzymującym biust. By nie zaburzyć laktacji konieczne jest też dobre nawadnianie, gdyż podczas treningu pocimy się i wydalamy zgromadzoną wodę.

Źródło zdjęć: Shutterstock

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Kafeteria.tv:

Mają zakaz jedzenia, picia i uprawiania seksu. Jak wygląda RAMADAN w Polsce? Jak łatwo ZAOSZCZĘDZIĆ na prądzie? W jego składzie znajdziesz nawet WODOROSTY. Tak oszukują nas producenci Mają najgorszą kuchnię na świecie, ale ta potrawa to wyjątek. Zjadają jej ponad tonę! Jak zwiększyć skuteczność produktów ANTYCELLULITOWYCH? ANNA LEWANDOWSKA pokazuje, jak ćwiczyć w ciąży! KREW PĘPOWINOWA naturalnym lekiem na nowotwory? W Polsce już wdrażamy tę metodę Zdrowy zamiennik gorszy od cukru? Zobacz, kto powinien go unikać Ta woda jest najzdrowsza i działa odmładzająco! Odchudzasz się, jesz w biegu? Narażasz się na groźne niedobory witamin Savoir-vivre przy wielkanocnym stole. Dlaczego MAŁŻEŃSTWA NIE POWINNY siedzieć razem? Jedz truskawki. Wzmacniają odporność, chronią od wolnych rodników