Kiedy wrócić do ćwiczeń po porodzie? Jest kilka ważnych zasad

Do ćwiczeń można wrócić już po 6 tygodniach od narodzin maluszka.

Kiedy wrócić do ćwiczeń po ciąży? Na to pytanie odpowiedzi szuka wiele mam. Te, które słyszały o tym, że kwas mlekowy może zmienić smak pokarmu, rezygnują z treningów na rok a nawet dłużej. Jednak nic nie stoi na przeszkodzie, by już po 6 tygodniach od narodzin maluszka wrócić do umiarkowanej aktywności, natomiast specjalne ćwiczenia połogowe można wykonywać nawet dobę po porodzie. Nie należy jedynie dźwigać ciężarów, ponieważ mięśnie brzucha są osłabione.

Jeśli obawiamy się, że pociesze może nie smakować pokarm po ćwiczeniach, należy nakarmić ją przed lub przynajmniej pół godziny po treningu. W tym czasie w organizmie nie ma już śladu po kwasie mlekowym.

Ćwiczące mamy powinny pamiętać o dobrym staniku podtrzymującym biust. By nie zaburzyć laktacji konieczne jest też dobre nawadnianie, gdyż podczas treningu pocimy się i wydalamy zgromadzoną wodę.

Źródło zdjęć: Shutterstock

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Kafeteria.tv:

Jak sprawdzić, czy WINOGRONA mają pestki? Nie mógł żyć dłużej z kobiecym defektem. Dzięki operacji plastycznej wygląda męsko Jak ZMIENIĆ imię i nazwisko? Nie zawsze jest to możliwe DOMOWY MAJONEZ o obniżonej kaloryczności. Aż w dwóch wersjach! Tym sosem wzbudzisz zachwyt każdego smakosza. Zrobisz go w pięć minut Ukradli staruszce cenne OBRAZY. Podali się za URZĘDNIKÓW Cierpi na nią ok. 230 tys. Polaków. Naukowcy wreszcie wiedzą, jak ją leczyć Homoseksualista i konserwatysta. Polak jest członkiem brytyjskiego parlamentu Jakie ryby jeść, a jakich unikać? Na czarnej liście m.in. TOKSYCZNY TUŃCZYK EWA CHODAKOWSKA radzi, jak szybko schudnąć na wiosnę. "Zdążysz!" Tak przygotowywali się do otwarcia pierwszego fast foodu w Polsce. Archiwalna relacja pracowników Staruszkowie udowodnili, że na marzenia nigdy nie jest za późno!