Kiedy wrócić do ćwiczeń po porodzie? Jest kilka ważnych zasad

Do ćwiczeń można wrócić już po 6 tygodniach od narodzin maluszka.

Kiedy wrócić do ćwiczeń po ciąży? Na to pytanie odpowiedzi szuka wiele mam. Te, które słyszały o tym, że kwas mlekowy może zmienić smak pokarmu, rezygnują z treningów na rok a nawet dłużej. Jednak nic nie stoi na przeszkodzie, by już po 6 tygodniach od narodzin maluszka wrócić do umiarkowanej aktywności, natomiast specjalne ćwiczenia połogowe można wykonywać nawet dobę po porodzie. Nie należy jedynie dźwigać ciężarów, ponieważ mięśnie brzucha są osłabione.

Jeśli obawiamy się, że pociesze może nie smakować pokarm po ćwiczeniach, należy nakarmić ją przed lub przynajmniej pół godziny po treningu. W tym czasie w organizmie nie ma już śladu po kwasie mlekowym.

Ćwiczące mamy powinny pamiętać o dobrym staniku podtrzymującym biust. By nie zaburzyć laktacji konieczne jest też dobre nawadnianie, gdyż podczas treningu pocimy się i wydalamy zgromadzoną wodę.

Źródło zdjęć: Shutterstock

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Kafeteria.tv:

Cztery lata i 26 krajów. Podczas podróży nagrywał FILM ZARĘCZYNOWY! WALKA Dody i Agnieszki Szulim w parodii Majewskiego! Ten ZABIEG UST zmienia nie tylko ich kształt Dziecko nie chodzi lub nie mówi. Kiedy należy zacząć się martwić? Ten błąd może kosztować zdrowie. Z czym nie należy łączyć GREJPFRUTA? Choroby mózgu coraz większym problemem. CO TRZECI POLAK zagrożony DWANAŚCIE razy próbowała usunąć tatuaż. Jej skóra wyglądała jak po oparzeniach Długotrwały smutek dziecka to znak. Lekceważony powoduje poważną chorobę To NIE JEST ZDJĘCIE! Artystka uczciła pamięć Robina Williamsa Polacy UKRYWAJĄ PIENIĄDZE przed najbliższymi. W 20 proc. przypadków PRZEZ ZDRADĘ! Uważaj na popularne MIELONKI. Najgorszej jakości mięso to nie jedyna ich wada Łagodzi ból, koryguje wady postawy. Wszystko o KINESIOTAPINGU