Kiedy wrócić do ćwiczeń po porodzie? Jest kilka ważnych zasad

Do ćwiczeń można wrócić już po 6 tygodniach od narodzin maluszka.

Kiedy wrócić do ćwiczeń po ciąży? Na to pytanie odpowiedzi szuka wiele mam. Te, które słyszały o tym, że kwas mlekowy może zmienić smak pokarmu, rezygnują z treningów na rok a nawet dłużej. Jednak nic nie stoi na przeszkodzie, by już po 6 tygodniach od narodzin maluszka wrócić do umiarkowanej aktywności, natomiast specjalne ćwiczenia połogowe można wykonywać nawet dobę po porodzie. Nie należy jedynie dźwigać ciężarów, ponieważ mięśnie brzucha są osłabione.

Jeśli obawiamy się, że pociesze może nie smakować pokarm po ćwiczeniach, należy nakarmić ją przed lub przynajmniej pół godziny po treningu. W tym czasie w organizmie nie ma już śladu po kwasie mlekowym.

Ćwiczące mamy powinny pamiętać o dobrym staniku podtrzymującym biust. By nie zaburzyć laktacji konieczne jest też dobre nawadnianie, gdyż podczas treningu pocimy się i wydalamy zgromadzoną wodę.

Źródło zdjęć: Shutterstock

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Kafeteria.tv:

Oczyszczają organizm, odchudzają. PRZYPRAWY, których nie może zabraknąć w kuchni Mają najgorszą kuchnię na świecie, ale ta potrawa to wyjątek. Zjadają jej ponad tonę! Takiej SZYNKI nie kupuj w żadnym wypadku. Zwróć uwagę na kolor i skórkę Domowe sposoby na BÓL ZĘBA. Wystarczy zajrzeć do kuchni Obawiasz się ZDRADY? Zgłoś się do TESTERA WIERNOŚCI Joga śmiechu wyleczy Twoje ciało i duszę. Wystarczy 10 minut dziennie Równouprawnienie to mit. Widać to zwłaszcza w PRACY KOBIET Pijesz WODĘ prosto z BUTELKI? To poważny błąd Jak przechowywać MIĘSO I WĘDLINY? Koniecznie rozpakuj je z folii Jak obrać mango przy pomocy SZKLANKI? 8 milionów Polaków ma ZABURZENIA PSYCHICZNE MĄDRZEJSI dzięki jedzeniu? Te produkty zwiększają wydajność mózgu!