Kiedy wrócić do ćwiczeń po porodzie? Jest kilka ważnych zasad

Do ćwiczeń można wrócić już po 6 tygodniach od narodzin maluszka.

Kiedy wrócić do ćwiczeń po ciąży? Na to pytanie odpowiedzi szuka wiele mam. Te, które słyszały o tym, że kwas mlekowy może zmienić smak pokarmu, rezygnują z treningów na rok a nawet dłużej. Jednak nic nie stoi na przeszkodzie, by już po 6 tygodniach od narodzin maluszka wrócić do umiarkowanej aktywności, natomiast specjalne ćwiczenia połogowe można wykonywać nawet dobę po porodzie. Nie należy jedynie dźwigać ciężarów, ponieważ mięśnie brzucha są osłabione.

Jeśli obawiamy się, że pociesze może nie smakować pokarm po ćwiczeniach, należy nakarmić ją przed lub przynajmniej pół godziny po treningu. W tym czasie w organizmie nie ma już śladu po kwasie mlekowym.

Ćwiczące mamy powinny pamiętać o dobrym staniku podtrzymującym biust. By nie zaburzyć laktacji konieczne jest też dobre nawadnianie, gdyż podczas treningu pocimy się i wydalamy zgromadzoną wodę.

Źródło zdjęć: Shutterstock

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Kafeteria.tv:

Prosty przepis na efektowny deser z TAPIOKI i MUSU Z MANGO Zrobili sobie SELFIE na szczycie wieżowca w HONG KONGU Ten ZABIEG UST zmienia nie tylko ich kształt Jemy jej więcej niż kiedyś. Ta żywność ZMIENIA METABOLIZM i powoduje otyłość Jak Polacy uczczą DZIEŃ KOBIET? Prawie połowa nie zamierza świętować Sprawdź, czy grozi Ci uzależnienie od ALKOHOLU Kobiety częściej zdradzają niż mężczyźni. Dlaczego jesteśmy NIEWIERNE? Mają zakaz jedzenia, picia i uprawiania seksu. Jak wygląda RAMADAN w Polsce? Zaczynała blogować z Kasią Tusk. Teraz radzi sobie sama Jest nowy teledysk DONATANA I CLEO! Ten błąd może kosztować zdrowie. Z czym nie należy łączyć GREJPFRUTA? 25 najbardziej uzależniających produktów spożywczych