Perhentian znaczy przystanek

... hipnotyzującą muzyką berdikir barat i nawoływaniami muezina. Na Besar nie ma meczetu, nie ma też sklepu, jeżeli nie liczyć drewnianej chatki, w której sprzedawane są napoje i kąpielówki. Życie płynie ...

Przekraczając granicę

... się dziwią. Z Mombasy wyjeżdżamy dopiero po 11:00. Jedziemy, pozwalając by promienie słońca delikatnie muskały naszych twarzy. Mijamy wioski otoczone gajami palmowymi; stare, małe chatki, które dają ...

Kawałek Borneo

... korzeniach drzew? Nawet krótki spacer to zmieniające się obrazy. Są chmury wiszące nad namorzynami, piaszczysta plaża, gęstwina tropikalnego lasu, chatki i drewniane pomosty. Jest zapach pleśni i wilgoci, sól ...

dawno temu

O tym, jak zdobyłam górę Fuji

... w połowie drogi, więc pozostaje jeszcze 6-8 godzin wspinaczki. Możecie więc wyobrazić sobie moje zdziwienie, kiedy okazało się, że piąta stacja nie jest wcale małą chatką pustelnika. Wręcz przeciwnie ...

Wyspa Żółwi

... charakteru. Konary połamanych drzew przeżarte morską solą i wypalone słońcem zagradzały niekiedy drogę. Między palmami czasem majaczyła opustoszała chatka, o której dawnej świetności świadczyły niszczejące ...

dawno temu

Dużo słońca w małym kraju

... , pomarańczowe gaje, drzewa korkowe i rozsypujące się chatki na kamienistych wzgórzach. Oglądam przewodnik po Algarve. Tyle tu zamków, kościołów, cmentarzy, targowisk a ja najbardziej pamiętam zapach oceanu. ...

Komu warto pomóc

... przytulisko „Kocia Chatka” dla kotów z podkrakowskich gmin. Fundacja Dzieciom Pomagaj (KRS 0000285433): głównym celem fundacji jest pomoc w rehabilitacji dzieci niepełnosprawnych i zagrożonych ...

Arusha - tanzańska brama do Parków Narodowych

... jest liliowe, no - bladoliliowe. Przechodzimy obok małych, stożkowatych chatek. Nagle pojawiają się przed nami dwaj chłopcy. Podchodzą bliżej, coraz bliżej. W końcu jeden zwraca się do mnie: Hujambo ...

Chwilowa przyjaźń na zawsze

... na wysokości 2600 m n.p.m. On dostał na pamiątkę moje buty, by nie musiał już wspinać się na szczyt w pożyczonych flop-flopach, ja mam wspomnienia żółtej herbaty wypitej na macie przed jego chatką ...

„Komunistka”

... dla tych, którzy lubią definiować. Razem pracowaliśmy, uprawialiśmy sport, zbijaliśmy pomost, budowaliśmy letnią chatkę, nosiliśmy te same ciuchy. Oboje umieliśmy gotować, przewijać córkę, rąbać drzewo. Stało ...

Dobra ciocia zniszczyła moje życie

... tak to oceniam, nieprzemyślanych decyzji, które jeszcze pogorszyły naszą sytuację. Ale bywało lepiej... Na przykład zmarła babcia i mogliśmy się przenieść do jej drewnianej chatki – mały pokoik i duża ...

Gdzie ci rycerze?

... dowiadywaliby się, co to znaczy mieć odciski, garba i jeszcze wracać do żony, oczekującej rycerskiego traktowania. Pomysł ten wyznacza miejsce rycerza dzisiaj: jest ono tam, gdzie chatki łemkowskie ...

Kanibale lubią futbol

... się nam ciekawie, wybiegając z chatek wybudowanych nad brzegiem rzeki. Kobiety robiły pranie, zanurzając się po pas w wodzie. W pewnym momencie z głównego nurtu rzeki skręciliśmy w małą zatoczkę ...

dawno temu

Tam gdzie spadają kokosy i pluskają się delfiny

... . A wszystko to w rytmie muzyki. Bez niej nie byłoby dnia w Livingston. Z najbardziej lichej chatki dobiegają nas śpiewy, na plaży kilku młodzieńców zapamiętale wali w bębny. Pełno tutaj ...

Plemiona północnego Wietnamu

... w sztachetach płotu. Na górskich ścieżkach młode dziewczyny w czerwonych, sięgających kolan spódnicach uginają się pod ciężarem plonów noszonych na plecach. Na progu drewnianej chatki siedzi dziewczyna i haftuje ...

Kłopotliwy autorytet

... i każe pracować w kasynie, bo to takie fajne, a ja zacisnę zęby i będę dalej marzyć o swojej chatce w górach... katia *** Droga Katiu! W przybliżeniu sprawy mają się w moim odczuciu tak. Mama ...

Bajka o rycerzu w białym jeepie, zabłąkanych księżniczkach i kołku w płocie

... się nie rozstąpiło - błysnął nam światłamiz oddali gniady jeep A.    Na miejscu przed chatką stały 3 auta nieskorych do pomocy myśliwych. ...

dawno temu

Brat chce zbić mojego eksa

... nie zdążyliśmy dojść. Rano było przyspieszone wytrzeźwienie. Miśku smażył jajecznicę z sosem tabasco, a ja się rozglądałam po chatce biednego dłużnika. Kabina prysznicowa z kosmosu. A sama lodówka – sprawdziłam ...