Najlepsze składniki domowego smoothie

8. Smoothie jest superSmoothie może być najlepszym przyjacielem lub najgorszym wrogiem, w zależności od tego, co wkładamy do blendera. Odpowiednie smoothie jednak może być świetnym sposobem na zawarcie w diecie niezbyt smacznych składników, które w odpowiednim połączeniu będą smaczne i dostarczą mnóstwo antyoksydantów, minerałów i witamin.
Zdjęcie autorstwa Ken Hawkins / CC BY

8. Smoothie jest super
Smoothie może być najlepszym przyjacielem lub najgorszym wrogiem, w zależności od tego, co wkładamy do blendera. Odpowiednie smoothie jednak może być świetnym sposobem na zawarcie w diecie niezbyt smacznych składników, które w odpowiednim połączeniu będą smaczne i dostarczą mnóstwo antyoksydantów, minerałów i witamin.

7. Nasiona chiaNasiona chia idealnie nadają się do zagęszczania smoothie – są też świetnym źródłem białka i minerałów oraz kwasów tłuszczowych. Nasiona te mają dość neutralny smak, więc łatwo połączyć je z innymi składnikami.
Zdjęcie autorstwa Stacy Spensley / CC BY

7. Nasiona chia
Nasiona chia idealnie nadają się do zagęszczania smoothie – są też świetnym źródłem białka i minerałów oraz kwasów tłuszczowych. Nasiona te mają dość neutralny smak, więc łatwo połączyć je z innymi składnikami.

6. JarmużNie przepadasz za gotowanym jarmużem? Możesz spokojnie dodać go do smoothie! Jarmuż zawiera izotiocyjanian i glukozynolany, które obniżają ryzyko zachorowania na raka. Najlepsze połączenie to jarmuż, jabłka i banany.
Zdjęcie autorstwa PublicDomainPictures / CC BY

6. Jarmuż
Nie przepadasz za gotowanym jarmużem? Możesz spokojnie dodać go do smoothie! Jarmuż zawiera izotiocyjanian i glukozynolany, które obniżają ryzyko zachorowania na raka. Najlepsze połączenie to jarmuż, jabłka i banany.

5. Kakao w proszkuKakao świetnie nadaje się do kremowych smoothie i jest jednym z najbogatszych źródeł antyoksydantów i magnezu. Kakao zawiera także żelazo i potas. Najlepiej sprawdza się w połączeniu z masłem migdałowym, bananami lub jako dodatek do smoothie z jagód.
Zdjęcie autorstwa PublicDomainPictures / CC BY

5. Kakao w proszku
Kakao świetnie nadaje się do kremowych smoothie i jest jednym z najbogatszych źródeł antyoksydantów i magnezu. Kakao zawiera także żelazo i potas. Najlepiej sprawdza się w połączeniu z masłem migdałowym, bananami lub jako dodatek do smoothie z jagód.

4. Trawa pszenicznaTrawa pszeniczna pełna jest witamin, minerałów, aminokwasów, błonnika, antyoksydantów i ma też nieco kwasów tłuszczowych. Pozytywnie wpływa ona na energię, odporność oraz usuwa toksyny z organizmu. Najlepszym połączeniem jest trawa pszeniczna ze szpinakiem lub z owocami, np. z truskawkami, ananasem lub bananem.
Zdjęcie autorstwa KimberleyJackson / CC BY

4. Trawa pszeniczna
Trawa pszeniczna pełna jest witamin, minerałów, aminokwasów, błonnika, antyoksydantów i ma też nieco kwasów tłuszczowych. Pozytywnie wpływa ona na energię, odporność oraz usuwa toksyny z organizmu. Najlepszym połączeniem jest trawa pszeniczna ze szpinakiem lub z owocami, np. z truskawkami, ananasem lub bananem.

3. Olej kokosowyOlej kokosowy zawiera sporą dawkę kwasu laurynowego, który chroni układ odpornościowy. Najlepsze połączenie to olej kokosowy z bananem, mleczkiem migdałowym, truskawkami i miodem.
Zdjęcie autorstwa Phu Thinh Co / CC BY

3. Olej kokosowy
Olej kokosowy zawiera sporą dawkę kwasu laurynowego, który chroni układ odpornościowy. Najlepsze połączenie to olej kokosowy z bananem, mleczkiem migdałowym, truskawkami i miodem.

2. AwokadoAwokado zawiera sporo witaminy E, czyli składnika, który chroni mózg przed chorobą Alzheimera. Znajdują się w nim także roślinne białka. Najlepiej połączyć awokado z ogórkiem lub jagodami, bananem i mleczkiem migdałowym.
Zdjęcie autorstwa Nikodem Nijaki / CC BY

2. Awokado
Awokado zawiera sporo witaminy E, czyli składnika, który chroni mózg przed chorobą Alzheimera. Znajdują się w nim także roślinne białka. Najlepiej połączyć awokado z ogórkiem lub jagodami, bananem i mleczkiem migdałowym.

1. Białko z nasion konopi w proszkuKonopie zawierają wszystkie aminokwasy tworzące kompletne białko, które jest idealne dla wegan i wegetarian. Najlepsze połączenie to białko w proszku, mleczko migdałowe, masło orzechowe i banan.
Zdjęcie autorstwa Jason Rogers / CC BY

1. Białko z nasion konopi w proszku
Konopie zawierają wszystkie aminokwasy tworzące kompletne białko, które jest idealne dla wegan i wegetarian. Najlepsze połączenie to białko w proszku, mleczko migdałowe, masło orzechowe i banan.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Zdrowie:

Najnowsze sposoby na białe zęby Racjonalne odżywianie - piątkowe menu Macierzyństwo bez lukru Pociążowe problemy i jedna metoda High-life na stresie Dekolt prawdę ci powie Biomezoterapia Chodzić z podniesioną głową Czy maść na hemoroidy powinnyśmy kłaść pod oczy? Eksperci nie mają złudzeń Co powinnaś wiedzieć o swoich piersiach? Nieśmiałość - jak ją pokonać? Zdrowa żywność może ci zaszkodzić! Poznaj 4 bomby witaminowe, których nie powinnaś jeść w nadmiarze!

Popularne w tym tygodniu:

Jak skutecznie zwalczyć najpopularniejsze choroby skóry głowy?