Sprawdź, czy jesteś w formie – ile z tych ćwiczeń jesteś w stanie wykonać?

7. Noszenie zgrzewki wodyJeżeli jesteś w stanie dźwigać 9 kilogramową zgrzewkę wody to znaczy, że jesteś silna i wytrzymała. Warto wiedzieć, że w trakcie tej czynności pracuje nie tylko biceps, lecz także mięśnie ramion oraz klatki piersiowej.
Zdjęcie kobiety / Shutterstock

7. Noszenie zgrzewki wody
Jeżeli jesteś w stanie dźwigać 9 kilogramową zgrzewkę wody to znaczy, że jesteś silna i wytrzymała. Warto wiedzieć, że w trakcie tej czynności pracuje nie tylko biceps, lecz także mięśnie ramion oraz klatki piersiowej.

6. Dotknięcie podłogi opuszkami palców bez zginania kolanZapewne doskonale znasz to ćwiczenie odzwierciedlające rozciągnięcie ciała. Polega ono na zgięciu tułowia w czasie stania oraz maksymalnym sięgnięciu dłońmi do podłoża w taki sposób, aby kolana były wyprostowane. Jest całkiem nieźle, jeżeli opuszki twoich palców dotykają podłogi.
Zdjęcie kobiety / Shutterstock

6. Dotknięcie podłogi opuszkami palców bez zginania kolan
Zapewne doskonale znasz to ćwiczenie odzwierciedlające rozciągnięcie ciała. Polega ono na zgięciu tułowia w czasie stania oraz maksymalnym sięgnięciu dłońmi do podłoża w taki sposób, aby kolana były wyprostowane. Jest całkiem nieźle, jeżeli opuszki twoich palców dotykają podłogi.

5. Kilkanaście pajacykówTo naturalne, że w trakcie tego prostego ćwiczenia dochodzi do wzrostu tętna. Niemniej jednak jesteś w słabej formie, jeśli po 15 powtórzeniach masz problem z zadyszką.
Zdjęcie autorstwa Rob Sinclair / CC BY

5. Kilkanaście pajacyków
To naturalne, że w trakcie tego prostego ćwiczenia dochodzi do wzrostu tętna. Niemniej jednak jesteś w słabej formie, jeśli po 15 powtórzeniach masz problem z zadyszką.

4. Wyprost uniesionej nogi do linii bioderStań prosto i unieś jedną nogę do wysokości linii bioder tak, żeby była zgięta w kolanie. Następnie spróbuj ją całkowicie wyprostować. Jeżeli nie jesteś w stanie wykonać tego ćwiczenia, to najprawdopodobniej jesteś słabo rozciągnięta. Poza tym możesz się mocno chwiać w trakcie tego ćwiczenia, a to z kolei oznacza, że masz słabą równowagę.
Zdjęcie kobiet / Shutterstock

4. Wyprost uniesionej nogi do linii bioder
Stań prosto i unieś jedną nogę do wysokości linii bioder tak, żeby była zgięta w kolanie. Następnie spróbuj ją całkowicie wyprostować. Jeżeli nie jesteś w stanie wykonać tego ćwiczenia, to najprawdopodobniej jesteś słabo rozciągnięta. Poza tym możesz się mocno chwiać w trakcie tego ćwiczenia, a to z kolei oznacza, że masz słabą równowagę.

3. Umieszczenie bagażu w autokarze
Zapewne nieraz wybierając się w podróż autokarem, musiałaś udźwignąć swój ciężki bagaż i umieścić go w schowku. Do tego celu niezbędne są mocne mięśnie rąk oraz pleców. Jeżeli stanowi to dla ciebie problem, to poćwicz nad rozwojem tych partii ciała.

2. Skierowanie palców stóp w kierunku kości piszczelowejW pozycji stojącej spróbuj unieść palce stóp w taki sposób, aby znalazły się one jak najbliżej kości piszczelowej. Podczas tego ćwiczenia możesz w łatwy sposób ocenić, czy masz sprawne stawy. Jeżeli czynność ta sprawia ci trudność, a co gorsza w czasie jej trwania odczuwasz ból – dobrze by było, abyś popracowała nad ruchomością stawów.
Zdjęcie nóg / Shutterstock

2. Skierowanie palców stóp w kierunku kości piszczelowej
W pozycji stojącej spróbuj unieść palce stóp w taki sposób, aby znalazły się one jak najbliżej kości piszczelowej. Podczas tego ćwiczenia możesz w łatwy sposób ocenić, czy masz sprawne stawy. Jeżeli czynność ta sprawia ci trudność, a co gorsza w czasie jej trwania odczuwasz ból – dobrze by było, abyś popracowała nad ruchomością stawów.

1. Spojrzenia w tył poprzez skręcenie górnej partii ciałaStań w lekkim rozkroku i spróbuj skręcić tułów w taki sposób, aby spojrzeć w tył skręcając jedynie górną część ciała. Jeżeli ci się to udało, to znaczy, że elastyczność twojego kręgosłupa jest poprawna.
Zdjęcie kobiety / Shutterstock

1. Spojrzenia w tył poprzez skręcenie górnej partii ciała
Stań w lekkim rozkroku i spróbuj skręcić tułów w taki sposób, aby spojrzeć w tył skręcając jedynie górną część ciała. Jeżeli ci się to udało, to znaczy, że elastyczność twojego kręgosłupa jest poprawna.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Zdrowie:

Jak rozpocząć przygodę z rozświetlaczem? Domowe sposoby na zapalenie dziąseł Syndrom XXI wieku Jesień z witaminą D3 6 wariacji na temat przysiadów Kobiety wolą normalnych facetów niż prawdziwe „ciasteczka”? Poznaj niespodziewane wyniki badań! Konchowanie uszu Dobry małżonek na dobry sen Dynia leczy i odchudza! Chcesz mieć sylwetkę Cameron Diaz? Zobacz, jak ćwiczy i odżywia się gwiazda! Nieprzyjemnie skutki antybiotykoterapii i stresu – jak się ich ustrzec? Czas na zimowe poprawki skóry

Popularne w tym tygodniu:

Jak skutecznie zwalczyć najpopularniejsze choroby skóry głowy?