Znajdź motywację do ćwiczeń zimą

7. Stań się częścią kultury fizycznejBierz udział w wydarzeniach, które mają charakter sportowy – przede wszystkim jako uczestnik. Mają one miejsce zarówno zimą, jak i w innych sezonach. Pozwalają na wyznaczanie sobie krótkoterminowych celów. Te nabierają wówczas realnych kształtów i zachęcają do dobrej organizacji czasu. Jest to również okazja do spotkania osób o podobnych zainteresowaniach.
Zdjęcie autorstwa Montaplex / CC BY

7. Stań się częścią kultury fizycznej
Bierz udział w wydarzeniach, które mają charakter sportowy – przede wszystkim jako uczestnik. Mają one miejsce zarówno zimą, jak i w innych sezonach. Pozwalają na wyznaczanie sobie krótkoterminowych celów. Te nabierają wówczas realnych kształtów i zachęcają do dobrej organizacji czasu. Jest to również okazja do spotkania osób o podobnych zainteresowaniach.

6. Stawiaj i realizuj cele
Jasno sprecyzowane cele dają również możliwość oceny naszych postępów. Może to być redukcja tkanki tłuszczowej, poprawa kondycji czy gibkości. Po tym, jak dokonasz swoich małych zwycięstw, wyznaczaj kolejne. Ważne, by były one możliwe do wykonania. Ucz się dostrzegać pozytywne aspekty swoich działań, a nawet małe sukcesy dodadzą ci energii.

5. Znajdź kogoś, kto się na tym znaProfesjonalny instruktor czy trener może nauczyć cię techniki. Do jego obowiązków należy również motywowanie cię do działania. Znajdź kogoś dobrego i pozwól sobie pomóc.  Pieniądze wydane na ten cel to właściwie inwestycja w twoją osobę i nagroda za czas, który wkładasz we wzorowe wykonywanie swoich obowiązków.
Zdjęcie trenera / Shutterstock

5. Znajdź kogoś, kto się na tym zna
Profesjonalny instruktor czy trener może nauczyć cię techniki. Do jego obowiązków należy również motywowanie cię do działania. Znajdź kogoś dobrego i pozwól sobie pomóc.  Pieniądze wydane na ten cel to właściwie inwestycja w twoją osobę i nagroda za czas, który wkładasz we wzorowe wykonywanie swoich obowiązków.

4. Szukaj światłaZima to czas, kiedy światła jest mniej. To z kolei negatywnie wpływa na nasz nastrój. Pobyt na świeżym powietrzu może wzmocnić organizm oraz pozwoli na „złapanie” tyle słońca, ile się da. Ma ono dobroczynne działanie, nawet jeśli wystawiamy się na nie tylko przez 15 minut dziennie.
Zdjęcie biegaczki / Shutterstock

4. Szukaj światła
Zima to czas, kiedy światła jest mniej. To z kolei negatywnie wpływa na nasz nastrój. Pobyt na świeżym powietrzu może wzmocnić organizm oraz pozwoli na „złapanie” tyle słońca, ile się da. Ma ono dobroczynne działanie, nawet jeśli wystawiamy się na nie tylko przez 15 minut dziennie.

3. Nie bądź z cukru
Śnieg i deszcz mogą odrobinę zniechęcać. Jest natomiast mnóstwo aktywności, które można w tym czasie wykonywać. Oczywiście, jeśli tylko nie mamy do czynienia z nawałnicą. Hartujmy swoje ciało, a dzięki temu staniemy się silniejsi. Odpowiednia garderoba pozwala uprawiać sport w różnych warunkach pogodowych. Nowy, dobrze dobrany strój może stanowić dodatkową zachętę do wysiłku. Ciepłe kolory mogą być odpowiedzią na brak światła.

2. Nagradzaj się zimowoKiedy czegoś dokonasz, kup sobie coś w nagrodę. Może to być sprzęt, który pozwoli ci rozwijać swoje zimowe zainteresowania. Jeśli będziemy przygotowani na zimę, stanie się ona dla nas bardziej przyjazna.
Zdjęcie nart / Shutterstock

2. Nagradzaj się zimowo
Kiedy czegoś dokonasz, kup sobie coś w nagrodę. Może to być sprzęt, który pozwoli ci rozwijać swoje zimowe zainteresowania. Jeśli będziemy przygotowani na zimę, stanie się ona dla nas bardziej przyjazna.

1. Naucz się żyć z zimąZima jest co roku, więc musimy się jakoś do niej zaadaptować. Samo narzekanie jest mało skuteczne w obliczu różnych wyzwań. Zdecydowanie lepiej poświęcić ten czas na poszukiwanie rozwiązań. Jednym z nich jest zapewnienie sobie takich warunków, by ćwiczenie zimą było dla nas w dalszym ciągu przyjemnością.
Zdjęcie ludzi / Shutterstock

1. Naucz się żyć z zimą
Zima jest co roku, więc musimy się jakoś do niej zaadaptować. Samo narzekanie jest mało skuteczne w obliczu różnych wyzwań. Zdecydowanie lepiej poświęcić ten czas na poszukiwanie rozwiązań. Jednym z nich jest zapewnienie sobie takich warunków, by ćwiczenie zimą było dla nas w dalszym ciągu przyjemnością.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Zdrowie:

Witamina D - jak dostarczyć ją organizmowi? Nadmierna potliwość Życie po zawale Pływanie a odchudzanie Test in vitro wykryje wady genetyczne Efekt push-up bez skalpela i stanika Makijaż dla eleganckiej mamy Pigułki na odchudzanie. Skuteczne czy groźne? Higiena intymna 3 kroki zapewniające dobrą kondycję skóry podczas zimy 6 rzeczy, które ludzie sukcesu robią tuż przed pójściem spać Konkurs: "Pobiegnij po zdrowie"