Najmodniejsze rodzaje aktywności fizycznej

10. TriathlonW dyscyplinie tej charakterystyczne jest występowanie kombinacji pływania, kolarstwa i biegania. To bardzo ważne, aby odpowiednio przygotować się do triathlonu i przed przystąpieniem do tej dyscypliny wykonać badania lekarskie.
Zdjęcie autorstwa tpsdave / CC BY

10. Triathlon
W dyscyplinie tej charakterystyczne jest występowanie kombinacji pływania, kolarstwa i biegania. To bardzo ważne, aby odpowiednio przygotować się do triathlonu i przed przystąpieniem do tej dyscypliny wykonać badania lekarskie.

9. CrossFitTo mieszanka intensywnego treningu siłowego i kondycyjnego. To zdecydowanie lepsza alternatywa dla monotonnych ćwiczeń na siłowni. CrossFit powinno się wykonywać każdego dnia przez 20 minut. Przed przystąpieniem do treningu należy wykonać odpowiednią rozgrzewkę.
Zdjęcie autorstwa Arctic Warrior / CC BY

9. CrossFit
To mieszanka intensywnego treningu siłowego i kondycyjnego. To zdecydowanie lepsza alternatywa dla monotonnych ćwiczeń na siłowni. CrossFit powinno się wykonywać każdego dnia przez 20 minut. Przed przystąpieniem do treningu należy wykonać odpowiednią rozgrzewkę.

8. ZumbaTo niezwykle energiczna dyscyplina stanowiąca połączenie elementów fitnessu oraz tańców latynoamerykańskich. Ten rodzaj aktywności fizycznej jest polecany każdej osobie. W trakcie zajęć uczestnicy nie tylko spalają kalorie, ale także doskonale się bawią.
Zdjęcie autorstwa / CC BY

8. Zumba
To niezwykle energiczna dyscyplina stanowiąca połączenie elementów fitnessu oraz tańców latynoamerykańskich. Ten rodzaj aktywności fizycznej jest polecany każdej osobie. W trakcie zajęć uczestnicy nie tylko spalają kalorie, ale także doskonale się bawią.

7. Bootie BaletTo dyscyplina łącząca w sobie cechy baletu i fitnessu. Doskonale wpływa na mięśnie kręgosłupa i postawę ciała. Co więcej, Bootie Balet doskonale rozciąga ciało.
Zdjęcie autorstwa 4maz / CC BY

7. Bootie Balet
To dyscyplina łącząca w sobie cechy baletu i fitnessu. Doskonale wpływa na mięśnie kręgosłupa i postawę ciała. Co więcej, Bootie Balet doskonale rozciąga ciało.

6. ToughMudderTę dyscyplinę można nazwać wyścigiem z przeszkodami.  Uczestnicy mają po drodze do pokonania tor przypominający poziomem trudności prawdziwy wojskowy tor przeszkód. Nieodłącznym elementem tej dyscypliny jest błoto i woda. Uczestnicy kończą zazwyczaj wyścig brudni i zmoknięci do suchej nitki.
Zdjęcie autorstwa Official U.S. Navy Page / CC BY

6. ToughMudder
Tę dyscyplinę można nazwać wyścigiem z przeszkodami.  Uczestnicy mają po drodze do pokonania tor przypominający poziomem trudności prawdziwy wojskowy tor przeszkód. Nieodłącznym elementem tej dyscypliny jest błoto i woda. Uczestnicy kończą zazwyczaj wyścig brudni i zmoknięci do suchej nitki.

5. Ćwiczenia na trampolinieTo kolejna popularna forma ćwiczeń, która doskonale wpływa na równowagę ciała i spalanie tkanki tłuszczowej. Warto wiedzieć, że skakanie na trampolinie może umożliwić spalanie 1000 kcal w ciągu godziny.
Zdjęcie autorstwa PublicDomainPictures / CC BY

5. Ćwiczenia na trampolinie
To kolejna popularna forma ćwiczeń, która doskonale wpływa na równowagę ciała i spalanie tkanki tłuszczowej. Warto wiedzieć, że skakanie na trampolinie może umożliwić spalanie 1000 kcal w ciągu godziny.

4. Elite FitnessPolega na zestawieniu ćwiczeń pochodzących z różnych dyscyplin sportowych i mieszaniu treningu cardio z siłowym. Doskonała metoda dla osób, które są znudzone zwykłym fitnessem czy treningami w klasycznej siłowni.
Zdjęcie autorstwa Rance Costa / CC BY

4. Elite Fitness
Polega na zestawieniu ćwiczeń pochodzących z różnych dyscyplin sportowych i mieszaniu treningu cardio z siłowym. Doskonała metoda dla osób, które są znudzone zwykłym fitnessem czy treningami w klasycznej siłowni.

3. Aerial jogaAerial joga zawiera elementy nie tylko jogi, ale również fitnessu, tańca, akrobatyki oraz rozciągania. Ta dyscyplina sportowa doskonale wzmacnia ramiona i brzuch bez obciążania kręgosłupa. W trakcie zajęć charakterystyczne jest wykorzystanie sporego kawałka materiału podwieszonego do sufitu.
Zdjęcie autorstwa kelly taylor / CC BY

3. Aerial joga
Aerial joga zawiera elementy nie tylko jogi, ale również fitnessu, tańca, akrobatyki oraz rozciągania. Ta dyscyplina sportowa doskonale wzmacnia ramiona i brzuch bez obciążania kręgosłupa. W trakcie zajęć charakterystyczne jest wykorzystanie sporego kawałka materiału podwieszonego do sufitu.

2. KrankingForma aktywności fizycznej wzmacniająca górne partie ciała, w szczególności mięśnie ramion i tułowia. W trakcie zajęć pracuje się na urządzeniu zwanym krankcycle, które przypomina budową rower.  W tym przypadku jednak „pedałuje” się przy użyciu rąk.
Zdjęcie autorstwa Juan Pablo Olmo / CC BY

2. Kranking
Forma aktywności fizycznej wzmacniająca górne partie ciała, w szczególności mięśnie ramion i tułowia. W trakcie zajęć pracuje się na urządzeniu zwanym krankcycle, które przypomina budową rower.  W tym przypadku jednak „pedałuje” się przy użyciu rąk.

1. TabataTo trening wykorzystujący maksymalne możliwości danej osoby. Polega na wykonywaniu krótkich, 4-minutowych treningów interwałowych – przez 20 sekund intensywnie ćwiczymy, natomiast przez 10 sekund odpoczywamy. Przed przystąpieniem do tabaty konieczne jest wykonanie rozgrzewki, zaś po jej zakończeniu trzeba się rozciągnąć.
Zdjęcie autorstwa Rance Costa / CC BY

1. Tabata
To trening wykorzystujący maksymalne możliwości danej osoby. Polega na wykonywaniu krótkich, 4-minutowych treningów interwałowych – przez 20 sekund intensywnie ćwiczymy, natomiast przez 10 sekund odpoczywamy. Przed przystąpieniem do tabaty konieczne jest wykonanie rozgrzewki, zaś po jej zakończeniu trzeba się rozciągnąć.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Zdrowie:

Zwierzęta - małomówni terapeuci GMO, czyli żywność zmodyfikowana genetycznie a zdrowie Szkodliwe E! Wszystko co powinnaś wiedzieć o endometriozie Myślenie pozytywne Kampania "Zostań Skin Checkerem" Stulejka chłopięca przypadłość Zadbaj o kręgosłup Produkty pełne antyoksydantów Dbaj o swoją pochwę! Jak mądrze odchudzać dzieci? Dlaczego tłuszcze nasycone wcale nie są twoim wrogiem?

Popularne w tym tygodniu:

Jak zacząć bieganie? Praktyczne wskazówki dotyczące pierwszych treningów Jakie są rodzaje nakładek na zęby? Poznaj zastosowanie i zalety licówek Wpływ oleju na organizm