Unilever (właściciel dobrzej znane w Polsce marki Magnum) postanowił zmniejszyć negatywny wpływ swoich lodów na środowisko. Naukowcy Unilevera z pomocą badaczy z Uniwersytetu w Cambridge pracują nad ciepłymi lodami, które sprzedawane byłyby w temperaturze pokojowej, a zamrażane dopiero w naszych własnych domach.
Oznaczałoby to, że lody nie wykorzystywałyby aż tyle energii podczas transportu, ani składowania. Byłoby to więc olbrzymie ograniczenie emisji gazów cieplarnianych. Zwłaszcza, że Unilever to największy producent lodów na świecie, a wartość jego rocznej sprzedaży wynosi aż 5 mld euro.
Rzecznik prasowy firmy zdradza, że największym wyzwaniem dla naukowców, jest opracowanie takich lodów, aby zamrożone w domu będą mieć właściwą mikrostrukturę i zapewniły jak najlepsze wrażenia smakowe. Unilever chce ograniczyć także emisję gazów cieplarnianych dzięki poprawie wydajności energetycznej zakładów w Wielkiej Brytanii (Gloucester), Niemczech (Heppenheim), Włoszech (Caivano) i Francji (Saint-Dizier). Koncern chce też wymienić lady chłodnicze w 40 krajach. Zostaną one zastąpione urządzeniami na propan.
Źródło: TimesOnline.co.uk
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy
Pokaż wszystkie komentarze