Ma niewiele kalorii, pokrywa 120 proc. dziennego zapotrzebowania na witaminę C

Pamiętajmy, by kiwi nie łączyć z produktami mlecznymi, np. koktajlów.

Kiwi jest bezcennym źródłem witamin i minerałów. Zawiera m.in. witaminy C, E, K, potas, magnez, miedź i błonnik pokarmowy. Owoc bogaty jest również w tryptofan, który powoduje wydzielanie hormonu szczęście — serotoniny. Zawiera również luteinę, która odpowiada za prawidłowe funkcjonowanie wzroku.

Kiwi pokrywa 120 proc. dziennego zapotrzebowania na witaminę C, kiedy pomarańcza o połowę mniej. Przy tym zawiera około 45–50 kalorii, więc jest jednym z mniej kalorycznych owoców.

Pamiętajmy, by kiwi nie łączyć z produktami mlecznymi, gdyż w efekcie uzyskamy kwaśny smak, podpowiadała dietetyk, Aleksandra Klein-Zasieczna.

Źródło: Shutterstock

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Kafeteria.tv:

Rady dziadka, jak być ZDROWYM W ZIMIE OŚRODEK OPIEKI dla seniorów - czym kierować się przy wyborze? Nowe zasady PRZEWOŻENIA DZIECI w samochodach. Będzie bezpieczniej? Polska hrabianka pokochała potomka Marii Walewskiej. To trzeci polsko-francuski romans w ich rodzinie Rozpaczliwy singiel ROBINA THICKE. Śpiewa dla żony Dolegliwość, która odbiera radość z seksu. Problem zgłasza ogromna liczba kobiet Toksyczne elektrośmieci szkodzą zdrowiu człowieka. Te są najgroźniejsze Powszechnie dostępny środek SZCZEGÓLNIE NIEBEZPIECZNY dla osób na diecie Młodzi rodzice odetchną z ulgą? Te pieluchy są suche nawet 12 godzin! Jak POLSKIE GWIAZDY poprawiają urodę? Oto najczęstsze zabiegi Taylor Swift odwiedziła CHORE DZIECI w szpitalu! Tak przygotowywali się do otwarcia pierwszego fast foodu w Polsce. Archiwalna relacja pracowników