Ma niewiele kalorii, pokrywa 120 proc. dziennego zapotrzebowania na witaminę C

Pamiętajmy, by kiwi nie łączyć z produktami mlecznymi, np. koktajlów.

Kiwi jest bezcennym źródłem witamin i minerałów. Zawiera m.in. witaminy C, E, K, potas, magnez, miedź i błonnik pokarmowy. Owoc bogaty jest również w tryptofan, który powoduje wydzielanie hormonu szczęście — serotoniny. Zawiera również luteinę, która odpowiada za prawidłowe funkcjonowanie wzroku.

Kiwi pokrywa 120 proc. dziennego zapotrzebowania na witaminę C, kiedy pomarańcza o połowę mniej. Przy tym zawiera około 45–50 kalorii, więc jest jednym z mniej kalorycznych owoców.

Pamiętajmy, by kiwi nie łączyć z produktami mlecznymi, gdyż w efekcie uzyskamy kwaśny smak, podpowiadała dietetyk, Aleksandra Klein-Zasieczna.

Źródło: Shutterstock

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Kafeteria.tv:

Codziennie umiera 130 osób. Częsta choroba, którą CIĘŻKO ZDIAGNOZOWAĆ Była najpopularniejszą polską modelką XXL. Dla chorej matki schudła 65 kilogramów Pierwsza PARODIA „Miłości na Bogato”! Lepsza od oryginału? STUDENTKI, SAMOTNE MATKI, mężczyźni. Zarabiają tysiące na nagości w internecie PRAWIE POŁOWA CIĘŻARNYCH z niedoborem ważnego pierwiastka. To niebezpieczne dla dziecka Producenci wciąż oszukują. Co trzecia partia żywności źle oznakowana na etykietach Prosta czynność zwiększy skuteczność ćwiczeń. Wystarczy 5 minut dziennie Jimmy Fallon znów sprowokował gwiazdę. Tym razem JULIĘ ROBERTS Prosty przepis na efektowny deser z TAPIOKI i MUSU Z MANGO Zamieszczasz ZDJĘCIA W SIECI? Możesz łatwo złamać prawo Myślała, że URODZI BLIŹNIĘTA. Po porodzie była w szoku Adam Levin zaśpiewał jak MICHAEL JACKSON i FRANK SINATRA!