Ma niewiele kalorii, pokrywa 120 proc. dziennego zapotrzebowania na witaminę C

Pamiętajmy, by kiwi nie łączyć z produktami mlecznymi, np. koktajlów.

Kiwi jest bezcennym źródłem witamin i minerałów. Zawiera m.in. witaminy C, E, K, potas, magnez, miedź i błonnik pokarmowy. Owoc bogaty jest również w tryptofan, który powoduje wydzielanie hormonu szczęście — serotoniny. Zawiera również luteinę, która odpowiada za prawidłowe funkcjonowanie wzroku.

Kiwi pokrywa 120 proc. dziennego zapotrzebowania na witaminę C, kiedy pomarańcza o połowę mniej. Przy tym zawiera około 45–50 kalorii, więc jest jednym z mniej kalorycznych owoców.

Pamiętajmy, by kiwi nie łączyć z produktami mlecznymi, gdyż w efekcie uzyskamy kwaśny smak, podpowiadała dietetyk, Aleksandra Klein-Zasieczna.

Źródło: Shutterstock

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Kafeteria.tv:

Przelałaś pieniądze na złe konto i co dalej? Najgorzej jeśli pomyliłaś ostatnie cyfry Kiedy jest najlepszy czas na seks? U kobiet i mężczyzn wygląda to inaczej PRAWIE POŁOWA CIĘŻARNYCH z niedoborem ważnego pierwiastka. To niebezpieczne dla dziecka Trzy sposoby na BURZĘ LOKÓW bez użycia ciepła! Jak sprawdzić jakość kurczaka? Wszystko o hodowlanych brojlerach Staruszkowie udowodnili, że na marzenia nigdy nie jest za późno! Zarabiają nawet 100 tys. za rodzenie dzieci. Polskie prawo nie radzi sobie z surogatkami Kim jest Ewa Kopacz i kto jest premierem? CHAJZER zapytał Polaków, wynik jest ZATRWAŻAJĄCY Beyonce POPŁAKAŁA SIĘ na ostatnim koncercie trasy koncertowej! Wyjechała z Iranu, by walczyć o prawa kobiet. Codziennie boi się o życie Domowe sposoby na pozbycie się CELLULITU Chińczycy pokochali 8-latkę z Polski. Powtórzy sukces Bayer Full?