Ma niewiele kalorii, pokrywa 120 proc. dziennego zapotrzebowania na witaminę C

Pamiętajmy, by kiwi nie łączyć z produktami mlecznymi, np. koktajlów.

Kiwi jest bezcennym źródłem witamin i minerałów. Zawiera m.in. witaminy C, E, K, potas, magnez, miedź i błonnik pokarmowy. Owoc bogaty jest również w tryptofan, który powoduje wydzielanie hormonu szczęście — serotoniny. Zawiera również luteinę, która odpowiada za prawidłowe funkcjonowanie wzroku.

Kiwi pokrywa 120 proc. dziennego zapotrzebowania na witaminę C, kiedy pomarańcza o połowę mniej. Przy tym zawiera około 45–50 kalorii, więc jest jednym z mniej kalorycznych owoców.

Pamiętajmy, by kiwi nie łączyć z produktami mlecznymi, gdyż w efekcie uzyskamy kwaśny smak, podpowiadała dietetyk, Aleksandra Klein-Zasieczna.

Źródło: Shutterstock

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Kafeteria.tv:

OŚRODEK OPIEKI dla seniorów - czym kierować się przy wyborze? RESTRYKCYJNA USTAWA usunie słodycze ze szkolnych sklepików Komosa ryżowa i amarantus, czyli pseudozboża Niezwykły projekt młodych Polaków. RAPUJĄ w języku MIGOWYM „Light” nie znaczy zdrowy. Mniej cukru czy tłuszczu to więcej chemii Zgłosiło się około 1500 chętnych! PIERWSZY ODCINEK już w kwietniu MATYLDA DAMIĘCKA uczy makijażu! Młodzi mężczyźni nie chcą być księżmi? Kościół rozpaczliwie szuka młodych kapłanów Zaczyna się NIEŚWIADOMIE i trwa tylko 6 miesięcy! Oto naukowa prawda o "zakochaniu" Abstrachuje szczerze o FACEBOOKU i INSTAGRAMIE! Holland o pracy nad "House of Cards". Są minusy Cała PRAWDA o kobietach!