Ma niewiele kalorii, pokrywa 120 proc. dziennego zapotrzebowania na witaminę C

Pamiętajmy, by kiwi nie łączyć z produktami mlecznymi, np. koktajlów.

Kiwi jest bezcennym źródłem witamin i minerałów. Zawiera m.in. witaminy C, E, K, potas, magnez, miedź i błonnik pokarmowy. Owoc bogaty jest również w tryptofan, który powoduje wydzielanie hormonu szczęście — serotoniny. Zawiera również luteinę, która odpowiada za prawidłowe funkcjonowanie wzroku.

Kiwi pokrywa 120 proc. dziennego zapotrzebowania na witaminę C, kiedy pomarańcza o połowę mniej. Przy tym zawiera około 45–50 kalorii, więc jest jednym z mniej kalorycznych owoców.

Pamiętajmy, by kiwi nie łączyć z produktami mlecznymi, gdyż w efekcie uzyskamy kwaśny smak, podpowiadała dietetyk, Aleksandra Klein-Zasieczna.

Źródło: Shutterstock

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Kafeteria.tv:

Chcą, żeby dzieci bawiły się niepełnosprawnymi lalkami. Polska zabawka odniesie sukces? Podnoszą ciężary i wciąż czują się atrakcyjnie. Tak wyglądają polskie sztangistki Tajemnice hermetycznego świata SCJENTOLOGII. "Czytanie w myślach, porzucanie dzieci, bytowanie poza przestrzenią" Większy biust w 20 minut. Ryzykowny zabieg POWIĘKSZANIA PIERSI Polska dziennikarka miała romans z ROSYJSKIM SNAJPEREM Łagodzi ból, koryguje wady postawy. Wszystko o KINESIOTAPINGU Mobbing w pracy to wciąż tabu. Niektórzy nawet nie wiedzą, że są jego ofiarami Ostatni CZAS NA ODCZULENIE dla alergików. Zostało tylko kilka dni Po śmierci narzeczonej przemierza pieszo świat. Właśnie dotarł do Polski Mistrzowie kuchni gotowali dla kilkudziesięciu nieznajomych! Oczyszczają organizm, odchudzają. PRZYPRAWY, których nie może zabraknąć w kuchni Zawał serca, udar, impotencja. Oto skutki choroby objawiającej się chrapaniem