Ma niewiele kalorii, pokrywa 120 proc. dziennego zapotrzebowania na witaminę C

Pamiętajmy, by kiwi nie łączyć z produktami mlecznymi, np. koktajlów.

Kiwi jest bezcennym źródłem witamin i minerałów. Zawiera m.in. witaminy C, E, K, potas, magnez, miedź i błonnik pokarmowy. Owoc bogaty jest również w tryptofan, który powoduje wydzielanie hormonu szczęście — serotoniny. Zawiera również luteinę, która odpowiada za prawidłowe funkcjonowanie wzroku.

Kiwi pokrywa 120 proc. dziennego zapotrzebowania na witaminę C, kiedy pomarańcza o połowę mniej. Przy tym zawiera około 45–50 kalorii, więc jest jednym z mniej kalorycznych owoców.

Pamiętajmy, by kiwi nie łączyć z produktami mlecznymi, gdyż w efekcie uzyskamy kwaśny smak, podpowiadała dietetyk, Aleksandra Klein-Zasieczna.

Źródło: Shutterstock

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Kafeteria.tv:

Kiedy można stwierdzić NIEWAŻNOŚĆ MAŁŻEŃSTWA? To NIE JEST ZDJĘCIE! Artystka uczciła pamięć Robina Williamsa Chipsy, frytki, burgery. Ulubione fast foody w zdrowszym wydaniu Gdy KOT TERRORYZUJE domowników. Jak sobie z nim poradzić? MIRANDA KERR pokazała swoje wyluzowane oblicze Muszki, mrówki, osy w kuchni. Pozbądź się ich szybko i bez chemii Uważaj na ZIELONE KOKTAJLE. Mogą być szkodliwe dla nerek Kupują je na targu lub porywają. Tak Romowie ZDOBYWAJĄ SWOJE ŻONY To najgroźniejszy typ aut. Naraża kierowców na nowotwory Czego nie wiesz na temat... BIELIZNY? EDYTA GÓRNIAK płacze. "Nie wiem jak, ale muszę nagrać płytę" Jej ciało i uroda zachwycają. Mistrzyni bikini fitness zdradza swoje patenty