Ma niewiele kalorii, pokrywa 120 proc. dziennego zapotrzebowania na witaminę C

Pamiętajmy, by kiwi nie łączyć z produktami mlecznymi, np. koktajlów.

Kiwi jest bezcennym źródłem witamin i minerałów. Zawiera m.in. witaminy C, E, K, potas, magnez, miedź i błonnik pokarmowy. Owoc bogaty jest również w tryptofan, który powoduje wydzielanie hormonu szczęście — serotoniny. Zawiera również luteinę, która odpowiada za prawidłowe funkcjonowanie wzroku.

Kiwi pokrywa 120 proc. dziennego zapotrzebowania na witaminę C, kiedy pomarańcza o połowę mniej. Przy tym zawiera około 45–50 kalorii, więc jest jednym z mniej kalorycznych owoców.

Pamiętajmy, by kiwi nie łączyć z produktami mlecznymi, gdyż w efekcie uzyskamy kwaśny smak, podpowiadała dietetyk, Aleksandra Klein-Zasieczna.

Źródło: Shutterstock

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Kafeteria.tv:

DONALD TUSK w X Faktorze! Mężczyzna nie pomaga w domu? To może być twoja wina Które gwiazdy korzystają z porad WRÓŻKI? Równouprawnienie to mit. Widać to zwłaszcza w PRACY KOBIET Jak wybrać dobrą RYBĘ? Niebezpieczne takie gatunki jak tuńczyk czy panga Polski Spiderman zamienił się w MIKOŁAJA i obdarował bezdomnych! Jest jedyną Polką w Londyńskim Klubie Milionerów. Zaczynała od zera Odchudzasz się, jesz w biegu? Narażasz się na groźne niedobory witamin Jest nawet TRZYSTA RAZY SŁODSZA od cukru! Uważaj, w jakiej postaci ją spożywasz Mają zakaz jedzenia, picia i uprawiania seksu. Jak wygląda RAMADAN w Polsce? Wiktor urodził się jako kobieta. Opowiedział o swojej metamorfozie Zwiększają temperaturę mózgu i wpływają na zdrowie. Najmniej szkodliwe są... kuchenki mikrofalowe