Ma niewiele kalorii, pokrywa 120 proc. dziennego zapotrzebowania na witaminę C

Pamiętajmy, by kiwi nie łączyć z produktami mlecznymi, np. koktajlów.

Kiwi jest bezcennym źródłem witamin i minerałów. Zawiera m.in. witaminy C, E, K, potas, magnez, miedź i błonnik pokarmowy. Owoc bogaty jest również w tryptofan, który powoduje wydzielanie hormonu szczęście — serotoniny. Zawiera również luteinę, która odpowiada za prawidłowe funkcjonowanie wzroku.

Kiwi pokrywa 120 proc. dziennego zapotrzebowania na witaminę C, kiedy pomarańcza o połowę mniej. Przy tym zawiera około 45–50 kalorii, więc jest jednym z mniej kalorycznych owoców.

Pamiętajmy, by kiwi nie łączyć z produktami mlecznymi, gdyż w efekcie uzyskamy kwaśny smak, podpowiadała dietetyk, Aleksandra Klein-Zasieczna.

Źródło: Shutterstock

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Kafeteria.tv:

DWA tygodnie wystarczą, by OCZYŚCIĆ ORGANIZM. Warto zrobić to jeszcze przed wiosną Bezsenność przyczyną otyłości? Badania to potwierdzają Dłuższe dni, lepsza pogoda, a czujesz się gorzej niż zimą? PRZESILENIE WIOSENNE można pokonać Rady dziadka, jak być ZDROWYM W ZIMIE Zaczynała blogować z Kasią Tusk. Teraz radzi sobie sama Poświęciły pustelnicze życie dla... konfitur. Niezwykła historia polskich sióstr Jak zwiększyć skuteczność produktów ANTYCELLULITOWYCH? Rewolucyjna metoda odmieni życie CUKRZYKÓW. Jej autorami są Polacy! Zioła spoza Polski szczególnie niebezpieczne. Sprawdź, czego używasz w kuchni Płukanie nie wystarczy. Jak EKOLOGICZNIE zmyć pestycydy z owoców i warzyw? Jeden napis podpowie, że OKULARY PRZECIWSŁONECZNE są bezpieczne Internet ŚMIEJE SIĘ z premier Ewy Kopacz. Wszystko przez NAGRANIE O OSCARACH