Najlepsze i najgorsze przystawki

10. Drobiowe szaszłykiGrillowane drobiowe szaszłyki z warzywami stanowią znakomitą, zdrową przystawkę. Są także bardzo łatwe w przygotowaniu. Wystarczy cebula, zielona i czerwona papryka, pomidory, grzyby oraz cukinia i mamy gotowy apetyczny, niskokaloryczny przysmak. Dwa duże szaszłyki zawierają tylko 75 kalorii.
Zdjęcie autorstwa Robert / CC BY

10. Drobiowe szaszłyki
Grillowane drobiowe szaszłyki z warzywami stanowią znakomitą, zdrową przystawkę. Są także bardzo łatwe w przygotowaniu. Wystarczy cebula, zielona i czerwona papryka, pomidory, grzyby oraz cukinia i mamy gotowy apetyczny, niskokaloryczny przysmak. Dwa duże szaszłyki zawierają tylko 75 kalorii.

9. Sałatka szpinakowaNajlepsze przekąski nie zawierają dużo kalorii, ale sprawiają, że po ich zjedzeniu nie jesteś aż tak bardzo głodny. W ten sposób zjesz mniej. Bardzo smaczne i zdrowe są sałatki ze szpinaku lub innych zielonolistnych roślin. Jeśli rozpoczniesz posiłek sałatką, później zjesz o 10% mniej. Porcja sałatki szpinakowej z sosem winegret zawiera tylko 80 kalorii.
Zdjęcie autorstwa Kurman Communications, Inc. / CC BY

9. Sałatka szpinakowa
Najlepsze przekąski nie zawierają dużo kalorii, ale sprawiają, że po ich zjedzeniu nie jesteś aż tak bardzo głodny. W ten sposób zjesz mniej. Bardzo smaczne i zdrowe są sałatki ze szpinaku lub innych zielonolistnych roślin. Jeśli rozpoczniesz posiłek sałatką, później zjesz o 10% mniej. Porcja sałatki szpinakowej z sosem winegret zawiera tylko 80 kalorii.

8. Szaszłyki z wołowinąJeśli masz ochotę na mięso, spróbuj szaszłyk z wołowiną. W restauracjach azjatyckich takie szaszłyki często są podawane z sosem z orzeszków ziemnych. W domu możesz przygotować szaszłyk z cebulą, czosnkiem, soją i sosem barbecue. Dzięki temu będą nie tylko smaczne, ale i zdrowe. Jeden taki szaszłyk zawiera około 130 kalorii.
Zdjęcie autorstwa PublicDomainPictures / CC BY

8. Szaszłyki z wołowiną
Jeśli masz ochotę na mięso, spróbuj szaszłyk z wołowiną. W restauracjach azjatyckich takie szaszłyki często są podawane z sosem z orzeszków ziemnych. W domu możesz przygotować szaszłyk z cebulą, czosnkiem, soją i sosem barbecue. Dzięki temu będą nie tylko smaczne, ale i zdrowe. Jeden taki szaszłyk zawiera około 130 kalorii.

7. Zupa warzywnaZupa warzywna to świetny sposób na smaczne i zdrowe pierwsze danie. Sprawi, że poczujesz się syty i zjesz mniej na drugie danie. Zupy warzywne pełne są składników odżywczych. Staraj się jadać te zupy, które nie zawierają dużej ilości tłuszczu. Unikaj tak zwanych zup kremów, które są bardziej kaloryczne i tłuste.
Zdjęcie autorstwa Takeaway / CC BY

7. Zupa warzywna
Zupa warzywna to świetny sposób na smaczne i zdrowe pierwsze danie. Sprawi, że poczujesz się syty i zjesz mniej na drugie danie. Zupy warzywne pełne są składników odżywczych. Staraj się jadać te zupy, które nie zawierają dużej ilości tłuszczu. Unikaj tak zwanych zup kremów, które są bardziej kaloryczne i tłuste.

6. Papryka z pikantnym sosemZamiast chipsów, spróbuj pokroić paprykę w plasterki i podawać ją na talerzu z pikantnym sosem. W ten sposób dodasz do diety więcej warzyw i zjesz smaczną przekąskę poniżej 50 kalorii.
Zdjęcie autorstwa Mike Haller / CC BY

6. Papryka z pikantnym sosem
Zamiast chipsów, spróbuj pokroić paprykę w plasterki i podawać ją na talerzu z pikantnym sosem. W ten sposób dodasz do diety więcej warzyw i zjesz smaczną przekąskę poniżej 50 kalorii.

5. Skrzydełka z kurczakaPorcja skrzydełek z kurczaka to około 700 kalorii i 40 gramów tłuszczu. Dodatkowo sos zawiera 200 kalorii i 20 gramów tłuszczu. W ten sposób dostarczysz organizmowi ponad 900 kalorii i 60 gramów tłuszczu, jeszcze zanim zaczniesz jeść obiad.
Zdjęcie autorstwa adoproducciones / CC BY

5. Skrzydełka z kurczaka
Porcja skrzydełek z kurczaka to około 700 kalorii i 40 gramów tłuszczu. Dodatkowo sos zawiera 200 kalorii i 20 gramów tłuszczu. W ten sposób dostarczysz organizmowi ponad 900 kalorii i 60 gramów tłuszczu, jeszcze zanim zaczniesz jeść obiad.

4. MinicheeseburgeryChociaż niewielkie, minicheeseburgery zawierają bardzo dużo kalorii i są niezdrowe. W trzech minicheeseburgerach z serem i sosem zawarte jest 1270 kalorii i 82 gramy tłuszczu.
Zdjęcie autorstwa punctuated / CC BY

4. Minicheeseburgery
Chociaż niewielkie, minicheeseburgery zawierają bardzo dużo kalorii i są niezdrowe. W trzech minicheeseburgerach z serem i sosem zawarte jest 1270 kalorii i 82 gramy tłuszczu.

3. Dip ze szpinakuChociaż szpinak to zdrowy produkt, nie podawaj go jako przystawki. Jedna porcja szpinakowego dipu to około 1600 kalorii i 100 gramów tłuszczu. Kaloryczna jest szczególnie kremowa baza, o dużej zawartości tłuszczu.
Zdjęcie autorstwa Jay del Corro / CC BY

3. Dip ze szpinaku
Chociaż szpinak to zdrowy produkt, nie podawaj go jako przystawki. Jedna porcja szpinakowego dipu to około 1600 kalorii i 100 gramów tłuszczu. Kaloryczna jest szczególnie kremowa baza, o dużej zawartości tłuszczu.

2. NachosNachos mogą być fantastycznym, choć bardzo kalorycznym i niezdrowym początkiem imprezy. Jeśli zjesz typową porcję z serowym sosem, dostarczysz organizmowi aż 1680 kalorii i 107 gramów tłuszczu.
Zdjęcie autorstwa jeffreyw / CC BY

2. Nachos
Nachos mogą być fantastycznym, choć bardzo kalorycznym i niezdrowym początkiem imprezy. Jeśli zjesz typową porcję z serowym sosem, dostarczysz organizmowi aż 1680 kalorii i 107 gramów tłuszczu.

1. Nadziewane ziemniakiChociaż bardzo oryginalne i smaczne, skórki ziemniaków nadziewane serem albo mięsem zawierają mnóstwo kalorii. Jeden taki ziemniak ma około 1340 kalorii i 94 gramy tłuszczu. Lepiej więc ich unikaj.
Zdjęcie autorstwa Foodista / CC BY

1. Nadziewane ziemniaki
Chociaż bardzo oryginalne i smaczne, skórki ziemniaków nadziewane serem albo mięsem zawierają mnóstwo kalorii. Jeden taki ziemniak ma około 1340 kalorii i 94 gramy tłuszczu. Lepiej więc ich unikaj.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Zdrowie:

Chroniczne zmęczenie Bóle brzucha i biegunka podczas antybiotykoterapii Problemy ze snem Polskie przyprawy, o których już nie pamiętamy lub niesłusznie zapominamy Dlaczego kobiety nie mają czasu na ćwiczenia? Lody - fakty i mity 8 sposobów na zwalczenie uzależnienia od słodyczy Kampania społeczna: użyj wyobraźni Aerobik w domu Menopauza Żywność dla zestresowanych Co jeść, aby zajść w ciążę? Dieta na płodność

Popularne w tym tygodniu:

Co warto wiedzieć o cukrzycy typu 2?