Jedzenie idealne na lato

10. Zmiana diety na lato?Lato to idealny moment na zmianę nawyków żywieniowych. W tym czasie nasz organizm jest szczególnie narażony na odwodnienie oraz niedobory witamin i minerałów. To właśnie dlatego warto wzbogacić dietę o owoce sezonowe, które zawierają w sobie sporą dawkę składników odżywczych. Ponadto, wiele z nich składa się z wody niemal w 90% i dzięki temu zapobiega odwodnieniu organizmu.
Zdjęcie autorstwa the_moment / CC BY

10. Zmiana diety na lato?
Lato to idealny moment na zmianę nawyków żywieniowych. W tym czasie nasz organizm jest szczególnie narażony na odwodnienie oraz niedobory witamin i minerałów. To właśnie dlatego warto wzbogacić dietę o owoce sezonowe, które zawierają w sobie sporą dawkę składników odżywczych. Ponadto, wiele z nich składa się z wody niemal w 90% i dzięki temu zapobiega odwodnieniu organizmu.

9. ArbuzArbuz to jeden z owoców o największej zawartości wody. Z tego względu za jego pomocą można doskonale ugasić pragnienie nawet w najbardziej upalny dzień. W szczególności, gdy arbuz jest dodatkowo schłodzony. Warto również wiedzieć, że arbuz zawiera w składzie likopen, który spowalnia procesy starzenia się skóry.
Zdjęcie autorstwa PDPics / CC BY

9. Arbuz
Arbuz to jeden z owoców o największej zawartości wody. Z tego względu za jego pomocą można doskonale ugasić pragnienie nawet w najbardziej upalny dzień. W szczególności, gdy arbuz jest dodatkowo schłodzony. Warto również wiedzieć, że arbuz zawiera w składzie likopen, który spowalnia procesy starzenia się skóry.

8. PomarańczeTo niezwykle słodkie, a zarazem orzeźwiające owoce cytrusowe. Stanowią bogate źródło potasu – substancji, którą organizm traci w nadmiarze w upalne dni. Niedobór tego składnika może odpowiadać za bolesne skurcze mięśni. Pomarańcze mogą cię uchronić przed tymi nieprzyjemnymi dolegliwościami.
Zdjęcie autorstwa stux / CC BY

8. Pomarańcze
To niezwykle słodkie, a zarazem orzeźwiające owoce cytrusowe. Stanowią bogate źródło potasu – substancji, którą organizm traci w nadmiarze w upalne dni. Niedobór tego składnika może odpowiadać za bolesne skurcze mięśni. Pomarańcze mogą cię uchronić przed tymi nieprzyjemnymi dolegliwościami.

7. JogurtLekko schłodzony jogurt naturalny nie tylko nawodni organizm, ale również uzupełni ewentualne niedobory białka. Poza tym, produkt ten jest źródłem cennych dla układu pokarmowego priobiotyków, które osłaniają jelita i zabezpieczają organizm przed zatruciem pokarmowym.
Zdjęcie autorstwa cyclonebill / CC BY

7. Jogurt
Lekko schłodzony jogurt naturalny nie tylko nawodni organizm, ale również uzupełni ewentualne niedobory białka. Poza tym, produkt ten jest źródłem cennych dla układu pokarmowego priobiotyków, które osłaniają jelita i zabezpieczają organizm przed zatruciem pokarmowym.

6. SelerSeler ma doskonały smak i zapewnia uczucie sytości na długi czas. Poza tym, korzeń selera zapobiega nadmiernemu gromadzeniu się wody w organizmie, czego konsekwencją są obrzęki i bolesność kończyn.
Zdjęcie autorstwa Hans / CC BY

6. Seler
Seler ma doskonały smak i zapewnia uczucie sytości na długi czas. Poza tym, korzeń selera zapobiega nadmiernemu gromadzeniu się wody w organizmie, czego konsekwencją są obrzęki i bolesność kończyn.

5. Zielona herbataZielona herbata spowalnia procesy starzenia się skóry, a także zmniejsza ryzyko wystąpienia chorób nowotworowych. Poza tym, napar z zielonej herbaty działa ochładzająco i jest doskonały na lato.
Zdjęcie autorstwa panafotkas / CC BY

5. Zielona herbata
Zielona herbata spowalnia procesy starzenia się skóry, a także zmniejsza ryzyko wystąpienia chorób nowotworowych. Poza tym, napar z zielonej herbaty działa ochładzająco i jest doskonały na lato.

4. SałatkiSałatki to doskonałe źródło witamin i mikroelementów. Są niezwykle sycące, a jednocześnie lekkie i dzięki temu po ich zjedzeniu nie odczuwamy „ciężaru” na żołądku. Co więcej, zawarte w sałatkach warzywnych przeciwutleniacze chronią skórę przed niekorzystnym wpływem promieniowania UV.
Zdjęcie autorstwa PublicDomainPictures / CC BY

4. Sałatki
Sałatki to doskonałe źródło witamin i mikroelementów. Są niezwykle sycące, a jednocześnie lekkie i dzięki temu po ich zjedzeniu nie odczuwamy „ciężaru” na żołądku. Co więcej, zawarte w sałatkach warzywnych przeciwutleniacze chronią skórę przed niekorzystnym wpływem promieniowania UV.

3. Truskawki i jagodyOwoce te są niezwykle słodkie i zapewniają kubkom smakowym fantastyczne doznania. Zawarte w truskawkach i jagodach flawonoidy korzystnie działają na cerę i zmniejszają wrażliwość skóry na słońce.
Zdjęcie autorstwa wami82 /CC BY

3. Truskawki i jagody
Owoce te są niezwykle słodkie i zapewniają kubkom smakowym fantastyczne doznania. Zawarte w truskawkach i jagodach flawonoidy korzystnie działają na cerę i zmniejszają wrażliwość skóry na słońce.

2. OgórkiOgórki ze względu na dużą zawartość wody zapobiegają odwodnieniu organizmu w lecie. To doskonała, niskokaloryczna przekąska na upalne dni. Mocno schłodzony ogórek smakuje najlepiej.
Zdjęcie autorstwa Kaz / CC BY

2. Ogórki
Ogórki ze względu na dużą zawartość wody zapobiegają odwodnieniu organizmu w lecie. To doskonała, niskokaloryczna przekąska na upalne dni. Mocno schłodzony ogórek smakuje najlepiej.

1. BakłażanBakłażan posiada niezwykle unikalny smak i nadaje się do przyrządzenia na grillu. Warto wiedzieć, że oberżyna jest źródłem cennego dla organizmu błonnika. Składnik ten stymuluje pracę układu pokarmowego, a także zmniejsza wchłanianie tłuszczów w organizmie.
Zdjęcie autorstwa PublicDomainPictures / CC BY

1. Bakłażan
Bakłażan posiada niezwykle unikalny smak i nadaje się do przyrządzenia na grillu. Warto wiedzieć, że oberżyna jest źródłem cennego dla organizmu błonnika. Składnik ten stymuluje pracę układu pokarmowego, a także zmniejsza wchłanianie tłuszczów w organizmie.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Zdrowie:

Czujesz ból w podbrzuszu? Zobacz, co może być jego przyczyną Męczy cię bezsenność? Powodem może być… źle dobrana poduszka! Koktajle odchudzające – kiedy po nie sięgać i jakie składniki wybierać? Alergia na mleko u niemowląt – sprawdź, jak ocenić ryzyko jej wystąpienia! Nawyki żywieniowe maluszka – jak je kształtować już na etapie rozszerzania diety? Czy niedobór magnezu zagraża dziecku w łonie matki? Wieczorne wyjście z koleżankami, wizyta u kosmetyczki, fryzjera - to mission impossible młodej mamy. Witamina D – kompendium wiedzy 3 pomysły na wyraziste smokey eye na sylwestra Jak ujędrnić skórę domowymi sposobami podczas odchudzania? Nie daj się zaskoczyć przeziębieniu i grypie Krem antycellulitowy i inne sposoby na cellulit Najczęstsze dolegliwości w ciąży. Co oznaczają? Czy się bać? Jak zwalczać? Krem antycellulitowy i inne sposoby na cellulit Suknie ślubne w stylu boho Problem ciężkich nóg – ta dolegliwość może cię dotyczyć, nawet jeśli nie nosisz szpilek! Kalendarz żywienia aktualny na każdy dzień roku – mamo, tato, poznaj nowe narzędzie 5 zabiegów, które musisz wykonać przed latem Cellulit? Zobacz dobry krem na cellulit Problem łysienia u mężczyzn - kiedy warto zdecydować się na przeszczep włosów? 5 najpiękniejszych kobiecych zapachów od Marca Jacobsa Suche, pękające pięty. Czy to tylko problem kosmetyczny? Na zawsze zapomnij o hybrydzie. Jej skutki nie są warte nawet efektu idealnych paznokci Jak często pierzesz ręczniki, ścierki kuchenne i pościel? Z pewnością zbyt rzadko!

Popularne w tym tygodniu:

Dbaj o swoją pochwę!