Jedzenie na problemy hormonalne

11. Jesteś tym, co jeszWiele kobiet stosuje terapię hormonalną nie myśląc w ogóle o zmianach w diecie. Żywność zmienia procesy chemiczne w mózgu, wpływa na hormony, układ pokarmowy i cały organizm. Naszym najpotężniejszym lekiem na dobre zdrowie jest właśnie odpowiednie odżywianie. Wyeliminuj więc z diety żywność przetworzoną, cukier, niezdrowe tłuszcze i produkty zwierzęce, które zawierają dodatkowe hormony.
Zdjęcie autorstwa Surfeliper / CC BY

11. Jesteś tym, co jesz
Wiele kobiet stosuje terapię hormonalną nie myśląc w ogóle o zmianach w diecie. Żywność zmienia procesy chemiczne w mózgu, wpływa na hormony, układ pokarmowy i cały organizm. Naszym najpotężniejszym lekiem na dobre zdrowie jest właśnie odpowiednie odżywianie. Wyeliminuj więc z diety żywność przetworzoną, cukier, niezdrowe tłuszcze i produkty zwierzęce, które zawierają dodatkowe hormony.

10. BrokułyBrokuły to jedne z najlepszych produktów na problemy hormonalne, ponieważ bogate są w fitochemikalia pomagające usuwać szkodliwe estrogeny z ciała. Toksyczne estrogeny pochodzą ze środowiska, przetworzonej żywności i pestycydów. Mogą one powodować huśtawkę nastrojów, depresję i przybieranie na wadze.
Zdjęcie autorstwa PDPics / CC BY

10. Brokuły
Brokuły to jedne z najlepszych produktów na problemy hormonalne, ponieważ bogate są w fitochemikalia pomagające usuwać szkodliwe estrogeny z ciała. Toksyczne estrogeny pochodzą ze środowiska, przetworzonej żywności i pestycydów. Mogą one powodować huśtawkę nastrojów, depresję i przybieranie na wadze.

9. Słodkie ziemniaki
Słodkie ziemniaki bogate są w aminokwas, który wysyła sygnał uspokojenia w organizmie i pomaga redukować stres w wyniku wysokiego poziomu kortyzolu. Słodkie ziemniaki są również bogate w witaminę B6, które minimalizuje stres i wspomaga metabolizm. Co więcej warzywa te mają dużo węglowodanów, które dostarczają serotoninę ciału powodując poprawę nastroju.

8. Dziki łosośDziki łosoś bogaty jest w kwasy tłuszczowe omega 3, które optymalizują hormony. Co więcej, ryby te mają niską zawartość tłuszczów nasyconych i wysoką zawartość aminokwasów, co oznacza że mają dużo białka. Białko jest ważne dla hormonów, ponieważ zmienia procesy chemiczne w mózgu.
Zdjęcie autorstwa adoproducciones / CC BY

8. Dziki łosoś
Dziki łosoś bogaty jest w kwasy tłuszczowe omega 3, które optymalizują hormony. Co więcej, ryby te mają niską zawartość tłuszczów nasyconych i wysoką zawartość aminokwasów, co oznacza że mają dużo białka. Białko jest ważne dla hormonów, ponieważ zmienia procesy chemiczne w mózgu.

7. Jogurt greckiJogurt grecki to świetny produkt, ponieważ zawiera białka, wapń, magnez, witaminę B6 i potas. Te składniki odżywcze pomagają obniżać poziom stresu, zredukować zachcianki na coś słodkiego, poprawiają nastrój i pomagają utrzymać prawidłową wagę ciała.
Zdjęcie jogurtu / Shutterstock

7. Jogurt grecki
Jogurt grecki to świetny produkt, ponieważ zawiera białka, wapń, magnez, witaminę B6 i potas. Te składniki odżywcze pomagają obniżać poziom stresu, zredukować zachcianki na coś słodkiego, poprawiają nastrój i pomagają utrzymać prawidłową wagę ciała.

6. Owoce leśneOwoce leśne pomagają obniżyć poziom szkodliwego estrogenu w organizmie, oczyścić układ trawienny i odżywiać wątrobę. Co więcej, mają one niską zawartość cukru i nie spowodują nagłego wzrostu poziomu cukru we krwi. Wysoki poziom cukru może spowodować brak hormonalnej równowagi, stres i przybieranie na wadze.
Zdjęcie autorstwa WikiImages / CC BY

6. Owoce leśne
Owoce leśne pomagają obniżyć poziom szkodliwego estrogenu w organizmie, oczyścić układ trawienny i odżywiać wątrobę. Co więcej, mają one niską zawartość cukru i nie spowodują nagłego wzrostu poziomu cukru we krwi. Wysoki poziom cukru może spowodować brak hormonalnej równowagi, stres i przybieranie na wadze.

5. MigdałySurowe migdały zawierają dużą dawkę minerałów i witamin, które pomagają ciału funkcjonować jak najlepiej. Magnez, witamina B6, wapń, potas i białka znajdujące się w migdałach sprawiają, że mają one dobroczynny wpływ na nastrój i metabolizm. Pamiętaj, aby jeść około 20 migdałów dziennie, najlepiej po południu kiedy zazwyczaj podjadamy niezdrowe chipsy.
Zdjęcie autorstwa PublicDomainPictures / CC BY

5. Migdały
Surowe migdały zawierają dużą dawkę minerałów i witamin, które pomagają ciału funkcjonować jak najlepiej. Magnez, witamina B6, wapń, potas i białka znajdujące się w migdałach sprawiają, że mają one dobroczynny wpływ na nastrój i metabolizm. Pamiętaj, aby jeść około 20 migdałów dziennie, najlepiej po południu kiedy zazwyczaj podjadamy niezdrowe chipsy.

4. Liście warzywLiście warzyw mają cudowny wpływ na hormony, obniżają poziom stresu i pomagają wydalać szkodliwe estrogeny z organizmu. Są one również bogate w chlorofil, witaminy i minerały, przez co dobrze wpływają na krew.
Zdjęcie autorstwa PublicDomainPictures / CC BY

4. Liście warzyw
Liście warzyw mają cudowny wpływ na hormony, obniżają poziom stresu i pomagają wydalać szkodliwe estrogeny z organizmu. Są one również bogate w chlorofil, witaminy i minerały, przez co dobrze wpływają na krew.

3. Fermentowane warzywaKapusta kiszona czy ogórki kiszone są nie tylko pyszne ale i dobre dla zdrowia. Warzywa te mają dużą ilość probiotyków, które regulują nastrój, wspomagają układ trawienny i optymalizują poziom hormonów. Co więcej, obniżają one poziom estrogenów w ciele oraz odżywiają wątrobę i krew.
Zdjęcie kapusty kiszonej / Shutterstock

3. Fermentowane warzywa
Kapusta kiszona czy ogórki kiszone są nie tylko pyszne ale i dobre dla zdrowia. Warzywa te mają dużą ilość probiotyków, które regulują nastrój, wspomagają układ trawienny i optymalizują poziom hormonów. Co więcej, obniżają one poziom estrogenów w ciele oraz odżywiają wątrobę i krew.

2. Białko serwatkoweBiałko serwatkowe może być pomocne dla kobiet z problemami hormonalnymi. Takie białko nie zawiera cholesterolu, tłuszczu, laktozy, cukru czy nadmiaru węglowodanów. Białko serwatkowe pomaga redukować stres, wspomagać układ odpornościowy i procesy hormonalne. Poza tym, pomaga optymalizować testosteron w ciele, tak aby nie doszło do dominacji estrogenu.
Zdjęcie autorstwa Rebecca Siegel / CC BY

2. Białko serwatkowe
Białko serwatkowe może być pomocne dla kobiet z problemami hormonalnymi. Takie białko nie zawiera cholesterolu, tłuszczu, laktozy, cukru czy nadmiaru węglowodanów. Białko serwatkowe pomaga redukować stres, wspomagać układ odpornościowy i procesy hormonalne. Poza tym, pomaga optymalizować testosteron w ciele, tak aby nie doszło do dominacji estrogenu.

1. Inne pokarmyInne pokarmy takie jak jagody acai, goji, kokos czy spirulina również świetnie wspomagają nasze hormony. Bardzo łatwo włączyć je do diety i możesz kupić je w supermarkecie czy przez Internet.
Zdjęcie autorstwa miheco / CC BY

1. Inne pokarmy
Inne pokarmy takie jak jagody acai, goji, kokos czy spirulina również świetnie wspomagają nasze hormony. Bardzo łatwo włączyć je do diety i możesz kupić je w supermarkecie czy przez Internet.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Zdrowie:

Trądzik. Pozostałość po wczesnej młodości Warzywne chipsy idealną dietetyczną przekąską? Wcale nie! Zdrowy cukier Zdrowa dieta to zdrowa skóra Co wiesz o medycynie estetycznej? Słodkich snów Sposoby na przeziębienie Zalety i wady różnych rodzajów depilacji Właściwości ryżu Kremy plemnikobójcze Wypadanie włosów po farbowaniu Masz problem z odciskami na stopach? Wypróbuj maseczkę z tego leku!

Popularne w tym tygodniu:

Pestka z awokado – nie wyrzucaj jej do kosza! Drożdżyca pochwy – wstydliwy problem kobiet 5 nieoczywistych zalet mleka mamy – karmienie piersią się opłaca!