8 najlepszych letnich owoców i warzyw

8. TruskawkiSą one doskonałym źródeł błonnika i witaminy C – 8 truskawek dostarcza jej więcej niż pomarańcza. Owoce te są także bogate w przeciwutleniacze.
Zdjęcie autorstwa ewan traveler / CC BY

8. Truskawki
Są one doskonałym źródeł błonnika i witaminy C – 8 truskawek dostarcza jej więcej niż pomarańcza. Owoce te są także bogate w przeciwutleniacze.

7. SzpinakSzpinak jest niezwykle korzystnym dla organizmu warzywem, które dostarcza mnóstwo błonnika, białka, wapnia, żelaza i innych minerałów, a także witamin A, E, K, C i B6. Świeże warzywo nadaje się i do sałatek, i do gorących dań.
Zdjęcie autorstwa Daniella Segura / CC BY

7. Szpinak
Szpinak jest niezwykle korzystnym dla organizmu warzywem, które dostarcza mnóstwo błonnika, białka, wapnia, żelaza i innych minerałów, a także witamin A, E, K, C i B6. Świeże warzywo nadaje się i do sałatek, i do gorących dań.

6. SzparagiStanowią one świetne źródło kwasu foliowego, niezbędnego do prawidłowego funkcjonowania układu sercowo-naczyniowego. Poza tym dostarczają także witamin A, C, K, witamin z grupy B, potasu i błonnika. Warto wypróbować je w postaci grillowanej.
Zdjęcie autorstwa liz west / CC BY

6. Szparagi
Stanowią one świetne źródło kwasu foliowego, niezbędnego do prawidłowego funkcjonowania układu sercowo-naczyniowego. Poza tym dostarczają także witamin A, C, K, witamin z grupy B, potasu i błonnika. Warto wypróbować je w postaci grillowanej.

5. WiśnieSą one bogatym źródłem przeciwutleniaczy i fitoskładników. Dodatkowo, dostarczają witaminy C i błonnika. Podczas gdy doskonale nadają się do słodkich przysmaków, można użyć ich także do sałatek.
Zdjęcie autorstwa Benson Kua / CC BY

5. Wiśnie
Są one bogatym źródłem przeciwutleniaczy i fitoskładników. Dodatkowo, dostarczają witaminy C i błonnika. Podczas gdy doskonale nadają się do słodkich przysmaków, można użyć ich także do sałatek.

4. PomidoryOprócz witamin A, C i K, pomidory zawierają także likopen, czyli karotenoid o korzystnym wpływie na organizm. Warzywo skomponować można z bazylią.
Zdjęcie autorstwa rpavich / CC BY

4. Pomidory
Oprócz witamin A, C i K, pomidory zawierają także likopen, czyli karotenoid o korzystnym wpływie na organizm. Warzywo skomponować można z bazylią.

3. JagodyJagody pełne są przeciwutleniaczy i fitoskładników. Do tego, zawierają witaminę C, K i mangan. Świetnie sprawdzają się w deserach, sałatkach i jako przekąska. Nadają się także do mrożenia.
Zdjęcie autorstwa Nina Matthews Photography / CC BY

3. Jagody
Jagody pełne są przeciwutleniaczy i fitoskładników. Do tego, zawierają witaminę C, K i mangan. Świetnie sprawdzają się w deserach, sałatkach i jako przekąska. Nadają się także do mrożenia.

2. GrochJest to słodkie i smaczne warzywo, dostarczające witaminy C, A, K i B6. Zawiera mnóstwo błonnika i stanowi dobre, wegetariańskie źródło żelaza.
Zdjęcie autorstwa PublicDomainPictures / CC BY

2. Groch
Jest to słodkie i smaczne warzywo, dostarczające witaminy C, A, K i B6. Zawiera mnóstwo błonnika i stanowi dobre, wegetariańskie źródło żelaza.

1. BurakiBurak jest źródłem błonnika, witaminy C, magnezu i potasu. Sałatka z burakiem i orzechami stanowi pożywny posiłek, a warzywo w postaci pieczonej jest doskonałą przystawką.
Zdjęcie autorstwa Danielle Scott / CC BY

1. Buraki
Burak jest źródłem błonnika, witaminy C, magnezu i potasu. Sałatka z burakiem i orzechami stanowi pożywny posiłek, a warzywo w postaci pieczonej jest doskonałą przystawką.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Zdrowie:

Siła muzyki Letnie przegryzki czyli jedz i chudnij! 9 rzeczy, które cię demotywują Sposób na żylaki Pięć kroków do szczęścia Mleko roślinne - weganie walczą z wiatrakami Słodkie jak czekolada, lekkie jak powietrze Masaż ajurwedyjski Cała prawda o jajkach, czyli jak to jest z tym cholesterolem? Weź sprawy w swoje ręce – badaj piersi! Olśnij wszystkich śnieżnobiałym uśmiechem! 5 naturalnych sposobów na poprawę samopoczucia