8 najlepszych letnich owoców i warzyw

8. TruskawkiSą one doskonałym źródeł błonnika i witaminy C – 8 truskawek dostarcza jej więcej niż pomarańcza. Owoce te są także bogate w przeciwutleniacze.
Zdjęcie autorstwa ewan traveler / CC BY

8. Truskawki
Są one doskonałym źródeł błonnika i witaminy C – 8 truskawek dostarcza jej więcej niż pomarańcza. Owoce te są także bogate w przeciwutleniacze.

7. SzpinakSzpinak jest niezwykle korzystnym dla organizmu warzywem, które dostarcza mnóstwo błonnika, białka, wapnia, żelaza i innych minerałów, a także witamin A, E, K, C i B6. Świeże warzywo nadaje się i do sałatek, i do gorących dań.
Zdjęcie autorstwa Daniella Segura / CC BY

7. Szpinak
Szpinak jest niezwykle korzystnym dla organizmu warzywem, które dostarcza mnóstwo błonnika, białka, wapnia, żelaza i innych minerałów, a także witamin A, E, K, C i B6. Świeże warzywo nadaje się i do sałatek, i do gorących dań.

6. SzparagiStanowią one świetne źródło kwasu foliowego, niezbędnego do prawidłowego funkcjonowania układu sercowo-naczyniowego. Poza tym dostarczają także witamin A, C, K, witamin z grupy B, potasu i błonnika. Warto wypróbować je w postaci grillowanej.
Zdjęcie autorstwa liz west / CC BY

6. Szparagi
Stanowią one świetne źródło kwasu foliowego, niezbędnego do prawidłowego funkcjonowania układu sercowo-naczyniowego. Poza tym dostarczają także witamin A, C, K, witamin z grupy B, potasu i błonnika. Warto wypróbować je w postaci grillowanej.

5. WiśnieSą one bogatym źródłem przeciwutleniaczy i fitoskładników. Dodatkowo, dostarczają witaminy C i błonnika. Podczas gdy doskonale nadają się do słodkich przysmaków, można użyć ich także do sałatek.
Zdjęcie autorstwa Benson Kua / CC BY

5. Wiśnie
Są one bogatym źródłem przeciwutleniaczy i fitoskładników. Dodatkowo, dostarczają witaminy C i błonnika. Podczas gdy doskonale nadają się do słodkich przysmaków, można użyć ich także do sałatek.

4. PomidoryOprócz witamin A, C i K, pomidory zawierają także likopen, czyli karotenoid o korzystnym wpływie na organizm. Warzywo skomponować można z bazylią.
Zdjęcie autorstwa rpavich / CC BY

4. Pomidory
Oprócz witamin A, C i K, pomidory zawierają także likopen, czyli karotenoid o korzystnym wpływie na organizm. Warzywo skomponować można z bazylią.

3. JagodyJagody pełne są przeciwutleniaczy i fitoskładników. Do tego, zawierają witaminę C, K i mangan. Świetnie sprawdzają się w deserach, sałatkach i jako przekąska. Nadają się także do mrożenia.
Zdjęcie autorstwa Nina Matthews Photography / CC BY

3. Jagody
Jagody pełne są przeciwutleniaczy i fitoskładników. Do tego, zawierają witaminę C, K i mangan. Świetnie sprawdzają się w deserach, sałatkach i jako przekąska. Nadają się także do mrożenia.

2. GrochJest to słodkie i smaczne warzywo, dostarczające witaminy C, A, K i B6. Zawiera mnóstwo błonnika i stanowi dobre, wegetariańskie źródło żelaza.
Zdjęcie autorstwa PublicDomainPictures / CC BY

2. Groch
Jest to słodkie i smaczne warzywo, dostarczające witaminy C, A, K i B6. Zawiera mnóstwo błonnika i stanowi dobre, wegetariańskie źródło żelaza.

1. BurakiBurak jest źródłem błonnika, witaminy C, magnezu i potasu. Sałatka z burakiem i orzechami stanowi pożywny posiłek, a warzywo w postaci pieczonej jest doskonałą przystawką.
Zdjęcie autorstwa Danielle Scott / CC BY

1. Buraki
Burak jest źródłem błonnika, witaminy C, magnezu i potasu. Sałatka z burakiem i orzechami stanowi pożywny posiłek, a warzywo w postaci pieczonej jest doskonałą przystawką.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Zdrowie:

Migrena 9 problemów zdrowotnych, które rozwiąże jedzenie Jak krytykować efektywnie? Zimny czy gorący prysznic? Najlepsze składniki domowego smoothie Naturalne oczyszczanie organizmu Dieta, która wywołuje biegunkę 11 superproduktów, które powinniśmy jeść częściej Laserowa korekcja wzroku Pomóż dziecku zwalczyć katar Implant i wkładka długotrwale zabezpieczą przed ciążą Zdrowe podejście do życia