10 powodów, dla których warto jeść jabłko każdego dnia

10. Korzystny wpływ na układ sercowo-naczyniowy
                                                    10. Korzystny wpływ na układ sercowo-naczyniowy
                                                                                                            W jabłku znajduje się duże stężenie błonnika, który może obniżyć poziom złego cholesterolu we krwi. Tym samym, jedzenie jabłek może uchronić człowieka przed komplikacjami związanymi z wysokim poziomem cholesterolu, tj. miażdżycą i chorobami serca.
Zdjęcie autorstwa Silberfuchs / CC BY

10. Korzystny wpływ na układ sercowo-naczyniowy

10. Korzystny wpływ na układ sercowo-naczyniowy
W jabłku znajduje się duże stężenie błonnika, który może obniżyć poziom złego cholesterolu we krwi. Tym samym, jedzenie jabłek może uchronić człowieka przed komplikacjami związanymi z wysokim poziomem cholesterolu, tj. miażdżycą i chorobami serca.

9. Ochrona przed udarem mózgu
                                                    9. Ochrona przed udarem mózgu
                                                                                                            Badania przeprowadzone przez holenderskich naukowców potwierdzają, że ryzyko wystąpienia  udaru mózgu u osób spożywających każdego dnia jedno duże jabłko jest zdecydowanie mniejsze niż u osób rzadziej jedzących te owoce.
Zdjęcie autorstwa Greyerbaby / CC BY

9. Ochrona przed udarem mózgu

9. Ochrona przed udarem mózgu
Badania przeprowadzone przez holenderskich naukowców potwierdzają, że ryzyko wystąpienia udaru mózgu u osób spożywających każdego dnia jedno duże jabłko jest zdecydowanie mniejsze niż u osób rzadziej jedzących te owoce.

8. Regulacja rytmu wypróżnień
                                                    8. Regulacja rytmu wypróżnień
                                                                                                            Zawarty w jabłkach błonnik usprawnia perystaltykę jelit, a tym samym zapobiega zaparciom. Poza tym, składnik ten oczyszcza kosmki jelitowe i redukuje zalegające w ich obrębie gnijące resztki pokarmu.
Zdjęcie autorstwa PublicDomainPictures / CC BY

8. Regulacja rytmu wypróżnień

8. Regulacja rytmu wypróżnień
Zawarty w jabłkach błonnik usprawnia perystaltykę jelit, a tym samym zapobiega zaparciom. Poza tym, składnik ten oczyszcza kosmki jelitowe i redukuje zalegające w ich obrębie gnijące resztki pokarmu.

7. Wzmocnienie odporności
                                                    7. Wzmocnienie odporności
                                                                                                            W jabłkach zawarte są flawonoidy, które wykazują właściwości przeciwzapalne. Jednym z nich jest kwercetyna, która dodatkowo wzmacnia naturalny  system odpornościowy organizmu.
Zdjęcie autorstwa Gareth Williams / CC BY

7. Wzmocnienie odporności

7. Wzmocnienie odporności
W jabłkach zawarte są flawonoidy, które wykazują właściwości przeciwzapalne. Jednym z nich jest kwercetyna, która dodatkowo wzmacnia naturalny  system odpornościowy organizmu.

6. Ochrona pamięci
                                                    6. Ochrona pamięci
                                                                                                            Badania naukowe sugerują, że związki zawarte w jabłkach mogą zapobiec zaburzeniom pamięci i usprawnić proces zapamiętywania. Co więcej, spożywanie jabłek lub soku z nich pozyskiwanego może uchronić starsze osoby przed alzheimerem.
Zdjęcie autorstwa Pedro Ribeiro Simões / CC BY

6. Ochrona pamięci

6. Ochrona pamięci
Badania naukowe sugerują, że związki zawarte w jabłkach mogą zapobiec zaburzeniom pamięci i usprawnić proces zapamiętywania. Co więcej, spożywanie jabłek lub soku z nich pozyskiwanego może uchronić starsze osoby przed alzheimerem.

5. Poprawa kolorytu zębów
                                                    5. Poprawa kolorytu zębów
                                                                                                            Regularne spożywanie jabłek może się przyczynić do redukcji osadu w obrębie zębów. Poza tym, mają one pozytywny wpływ na wzmocnienie zębów, gdyż wspomagają proces wchłaniania wapnia w układzie pokarmowym.
Zdjęcie autorstwa PublicDomainPictures / CC BY

5. Poprawa kolorytu zębów

5. Poprawa kolorytu zębów
Regularne spożywanie jabłek może się przyczynić do redukcji osadu w obrębie zębów. Poza tym, mają one pozytywny wpływ na wzmocnienie zębów, gdyż wspomagają proces wchłaniania wapnia w układzie pokarmowym.

4. Spowolnienie procesów starzeniaW jabłku zawarta jest duża ilość witaminy C oraz innych przeciwutleniaczy, które redukują wolne rodniki odpowiedzialne za przyśpieszenie procesów starzenia. Co więcej, witamina C jest składnikiem niezbędnym dla syntezy prawidłowo zbudowanego kolagenu w skórze – składnika warunkującego jej jędrność.
Zdjęcie autorstwa Bergadder / CC BY

4. Spowolnienie procesów starzenia
W jabłku zawarta jest duża ilość witaminy C oraz innych przeciwutleniaczy, które redukują wolne rodniki odpowiedzialne za przyśpieszenie procesów starzenia. Co więcej, witamina C jest składnikiem niezbędnym dla syntezy prawidłowo zbudowanego kolagenu w skórze – składnika warunkującego jej jędrność.

3. Zwiększenie uczucia sytości
                                                    3. Zwiększenie uczucia sytości
                                                                                                            Jabłka zawierają w składzie błonnik, który pęcznieje w układzie pokarmowym i zapewnia uczucie sytości na długi czas. Poza tym, składnik ten reguluje pracę przewodu pokarmowego oraz zmniejsza poziom cholesterolu LDL.
Zdjęcie autorstwa bykst / CC BY

3. Zwiększenie uczucia sytości

3. Zwiększenie uczucia sytości
Jabłka zawierają w składzie błonnik, który pęcznieje w układzie pokarmowym i zapewnia uczucie sytości na długi czas. Poza tym, składnik ten reguluje pracę przewodu pokarmowego oraz zmniejsza poziom cholesterolu LDL.

2. Ochrona przed nowotworami
                                                    2. Ochrona przed nowotworami
                                                                                                            Zawarte w jabłkach flawonoidy stanowią grupę związków zmniejszających ryzyko wystąpienia choroby nowotworowej w organizmie. Warto jednak zwrócić uwagę na to, aby wybierać ekologiczne owoce, które nie są pryskane pestycydami, które kumulują się w skórce jabłka i wywierają niekorzystny wpływ na zdrowie.
Zdjęcie autorstwa -Savanna- / CC BY

2. Ochrona przed nowotworami

2. Ochrona przed nowotworami
Zawarte w jabłkach flawonoidy stanowią grupę związków zmniejszających ryzyko wystąpienia choroby nowotworowej w organizmie. Warto jednak zwrócić uwagę na to, aby wybierać ekologiczne owoce, które nie są pryskane pestycydami, które kumulują się w skórce jabłka i wywierają niekorzystny wpływ na zdrowie.

1. Doskonała przekąska przed ćwiczeniami
                                                    1. Doskonała przekąska przed ćwiczeniami
                                                                                                            Jabłko podobnie jak banan stanowi doskonałą przekąskę  przed ćwiczeniami. Stanowi ono lekki posiłek, a tym samym zapewnia odpowiednią dawkę energii niezbędną do wykonania treningu.
Zdjęcie autorstwa Rob / CC BY

1. Doskonała przekąska przed ćwiczeniami

1. Doskonała przekąska przed ćwiczeniami
Jabłko podobnie jak banan stanowi doskonałą przekąskę przed ćwiczeniami. Stanowi ono lekki posiłek, a tym samym zapewnia odpowiednią dawkę energii niezbędną do wykonania treningu.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Zdrowie:

Sposoby na upał Pajączki Leczenie trądziku: nowości rynkowe Jajka – zdrowe czy nie? Jak zadbać o skórę zimą? Ligunin, by poczuć ulgę w przekwitaniu Życie z alergią - co robić, a czego unikać? Vagina, zdrowie i fryzurki Jak uniknąć zmarszczek? Jak stres wpływa na zdrowie kobiety? 7 sposobów gwiazd na idealną sylwetkę Jakie są objawy anemii? Przyczyny oraz leczenie niedokrwistości

Popularne w tym tygodniu:

Siemię lniane i jego właściwości