9 powodów, dla których warto jeść nasiona chia

10. Zdrowe nasiona chiaNie bez powodu nasiona chia są uznawane za jeden z najzdrowszych produktów spożywczych na całym świecie. Stanowią one źródło wielu składników odżywczych, które wywierają korzystny wpływ na organizm człowieka. Chcesz wiedzieć więcej?
Zdjęcie nasion chia / Shutterstock

10. Zdrowe nasiona chia
Nie bez powodu nasiona chia są uznawane za jeden z najzdrowszych produktów spożywczych na całym świecie. Stanowią one źródło wielu składników odżywczych, które wywierają korzystny wpływ na organizm człowieka. Chcesz wiedzieć więcej?

9. Zawierają niewiele kaloriiGarść nasion chia obfituje w cenne dla organizmu substancje odżywcze. Ogromną zaletą tego produktu jest niskokaloryczność. Dzięki temu możemy czerpać korzyści płynące ze spożycia nasion bez obaw o niekorzystne skutki w wyglądzie sylwetki.
Zdjęcie autorstwa Larry Jacobsen / CC BY

9. Zawierają niewiele kalorii
Garść nasion chia obfituje w cenne dla organizmu substancje odżywcze. Ogromną zaletą tego produktu jest niskokaloryczność. Dzięki temu możemy czerpać korzyści płynące ze spożycia nasion bez obaw o niekorzystne skutki w wyglądzie sylwetki.

8. Co kryją w sobie nasiona chia?W porcji nasion wynoszącej 28 g znaleźć można pokaźną ilość błonnika pokarmowego, białko, zdrowe kwasy tłuszczowe, wapń, magnez, fosfor oraz witaminy z grupy B. Warto zwrócić również uwagę, że taka porcja dostarcza organizmowi zaledwie 135 kalorii.
Zdjęcie autorstwa Stacy Spensley / CC BY

8. Co kryją w sobie nasiona chia?
W porcji nasion wynoszącej 28 g znaleźć można pokaźną ilość błonnika pokarmowego, białko, zdrowe kwasy tłuszczowe, wapń, magnez, fosfor oraz witaminy z grupy B. Warto zwrócić również uwagę, że taka porcja dostarcza organizmowi zaledwie 135 kalorii.

7. Zawierają niewiele węglowodanówNasiona chia nie zawierają w składzie zbyt wielu węglowodanów i dzięki temu mogą być spożywane o każdej porze dnia. Stanowią one również idealną przekąskę dla osób, które ograniczają spożycie węglowodanów w diecie.
Zdjęcie autorstwa Connoisseur 4 The Cure / CC BY

7. Zawierają niewiele węglowodanów
Nasiona chia nie zawierają w składzie zbyt wielu węglowodanów i dzięki temu mogą być spożywane o każdej porze dnia. Stanowią one również idealną przekąskę dla osób, które ograniczają spożycie węglowodanów w diecie.

6. Zawierają silne przeciwutleniaczeZawarte w nasionach chia substancje przeciwutleniające chronią organizm przed wolnymi rodnikami. Związkami odpowiedzialnymi za przyśpieszenie procesów starzenia się skóry, które uszkadzają obecne w niej komórki. Poza tym przeciwutleniacze te mogą uchronić organizm przed chorobami układu sercowego, a nawet rakiem.
Zdjęcie autorstwa j bizzie / CC BY

6. Zawierają silne przeciwutleniacze
Zawarte w nasionach chia substancje przeciwutleniające chronią organizm przed wolnymi rodnikami. Związkami odpowiedzialnymi za przyśpieszenie procesów starzenia się skóry, które uszkadzają obecne w niej komórki. Poza tym przeciwutleniacze te mogą uchronić organizm przed chorobami układu sercowego, a nawet rakiem.

5. Węglowodany zawarte w nasionach to czysty błonnikWęglowodany zawarte w nasionach chia mają postać błonnika, który nie jest trawiony przez organizm. Składnik ten usprawnia funkcjonowanie układu pokarmowego i zapobiega zaparciom. Następnie jest całkowicie wydalany z organizmu.
Zdjęcie nasion chia / Shutterstock

5. Węglowodany zawarte w nasionach to czysty błonnik
Węglowodany zawarte w nasionach chia mają postać błonnika, który nie jest trawiony przez organizm. Składnik ten usprawnia funkcjonowanie układu pokarmowego i zapobiega zaparciom. Następnie jest całkowicie wydalany z organizmu.

4. Zawierają białkoGarść nasion chia może dostarczyć organizmowi przyzwoitą ilość białka. To z kolei może znacząco ograniczyć uczucie łaknienia i zmniejszyć chęć na podjadanie między posiłkami.
Zdjęcie nasion chia / Shutterstock

4. Zawierają białko
Garść nasion chia może dostarczyć organizmowi przyzwoitą ilość białka. To z kolei może znacząco ograniczyć uczucie łaknienia i zmniejszyć chęć na podjadanie między posiłkami.

3. Wspomagają odchudzanieEksperci w zakresie żywienia człowieka potwierdzają, że regularna obecność nasion chia w diecie może wspomóc procesy odchudzania ze względu na zawarty w nich błonnik oraz białko. Białko wymaga od organizmu dużego wydatku energetycznego, aby mogło zostać całkowicie strawione. Z kolei błonnik reguluje rytm wypróżnień i zapobiega wzdęciom oraz zaparciom.
Zdjęcie kobiety / Shutterstock

3. Wspomagają odchudzanie
Eksperci w zakresie żywienia człowieka potwierdzają, że regularna obecność nasion chia w diecie może wspomóc procesy odchudzania ze względu na zawarty w nich błonnik oraz białko. Białko wymaga od organizmu dużego wydatku energetycznego, aby mogło zostać całkowicie strawione. Z kolei błonnik reguluje rytm wypróżnień i zapobiega wzdęciom oraz zaparciom.

2. Zawierają zdrowe kwasy tłuszczoweNasiona chia są bogatym źródłem kwasów tłuszczowych omega-3, które są bardzo korzystne dla zdrowia człowieka. Obniżają one poziom złego cholesterolu we krwi, a tym samym przyczyniają się do obniżenia ryzyka zawału serca.
Zdjęcie autorstwa Larry Jacobsen / CC BY

2. Zawierają zdrowe kwasy tłuszczowe
Nasiona chia są bogatym źródłem kwasów tłuszczowych omega-3, które są bardzo korzystne dla zdrowia człowieka. Obniżają one poziom złego cholesterolu we krwi, a tym samym przyczyniają się do obniżenia ryzyka zawału serca.

1. Wzmacniają kościNasiona chia zawierają kompleks pierwiastków niezbędnych dla zdrowia i mocnych kości, takich jak: wapń, fosfor oraz magnez. Z tego względu ich spożycie jest szczególnie wskazane w przypadku wegan, którzy nie spożywają nabiału.
Zdjęcie autorstwa Larry Jacobsen / CC BY

1. Wzmacniają kości
Nasiona chia zawierają kompleks pierwiastków niezbędnych dla zdrowia i mocnych kości, takich jak: wapń, fosfor oraz magnez. Z tego względu ich spożycie jest szczególnie wskazane w przypadku wegan, którzy nie spożywają nabiału.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Zdrowie:

Dlaczego nie można zbyt mocno szczotkować zębów Zima bez grypy Bądź smukła latem Święta bez bakterii Poród w domu tak bezpieczny jak ten w szpitalu Które zboża są najzdrowsze? Na czym polega badanie HSG? Wszystko o korekcji nosa Sześć zdrowych zwyczajów, które zmienią twoje życie! Gorszy seks! Tak alergia obniża jakość życia Podstępny efekt kontrastu Bierne palenie – groźne powikłania

Popularne w tym tygodniu:

Pociążowe problemy i jedna metoda