Żywieniowe pułapki na wakacjach

10. Gdy zbliża się sezonW trakcie letniego sezonu, większości osób przybywa kilka kilogramów. Pojawia się tyle kuszących i wysokokalorycznych produktów, że często nie potrafimy się im oprzeć. Szczególnie trudno jest osobom mającym problemy zdrowotne, takie jak wysoki cholesterol czy nadciśnienie. Muszą one szczególnie uważać na to, co jedzą. Ale nie trzeba od razu rezygnować ze wszystkiego, co smaczne. Można wybrać to, co jest zarówno smaczne, jak i zdrowe.
Zdjęcie autorstwa John Revo Puno / CC BY

10. Gdy zbliża się sezon
W trakcie letniego sezonu, większości osób przybywa kilka kilogramów. Pojawia się tyle kuszących i wysokokalorycznych produktów, że często nie potrafimy się im oprzeć. Szczególnie trudno jest osobom mającym problemy zdrowotne, takie jak wysoki cholesterol czy nadciśnienie. Muszą one szczególnie uważać na to, co jedzą. Ale nie trzeba od razu rezygnować ze wszystkiego, co smaczne. Można wybrać to, co jest zarówno smaczne, jak i zdrowe.

9. Kubek lodów śmietankowych vs sorbet owocowyPlastikowy kubek lodów śmietankowych z polewą zawiera aż 9 gramów tłuszczu i 44 gramy węglowodanów. Produkty, z których zrobione są lody to: cukier, mleko, jajka i śmietana. Polewa czekoladowa zawiera około 60 kalorii. Taki deser w całości zawiera aż 280 kalorii. Zamiast lodów można wybrać owocowy sorbet. Przyrządza się go z wody i mrożonych owoców. Jest równie orzeźwiający co lody, ale posiada dwukrotnie mniej kalorii.
Zdjęcie autorstwa Angela Schmeidel Randall / CC BY

9. Kubek lodów śmietankowych vs sorbet owocowy
Plastikowy kubek lodów śmietankowych z polewą zawiera aż 9 gramów tłuszczu i 44 gramy węglowodanów. Produkty, z których zrobione są lody to: cukier, mleko, jajka i śmietana. Polewa czekoladowa zawiera około 60 kalorii. Taki deser w całości zawiera aż 280 kalorii. Zamiast lodów można wybrać owocowy sorbet. Przyrządza się go z wody i mrożonych owoców. Jest równie orzeźwiający co lody, ale posiada dwukrotnie mniej kalorii.

8. Mleczna czekolada vs gorzka czekoladaMleczna czekolada jest bardzo tłusta i nie zawiera żadnych składników odżywczych. Lepiej wybrać czekoladę gorzką, która zawiera co najmniej 70% kakao. Kilka kawałków na pewno nie zaszkodzi.
Zdjęcie autorstwa Tim Sackton / CC BY-SA

8. Mleczna czekolada vs gorzka czekolada
Mleczna czekolada jest bardzo tłusta i nie zawiera żadnych składników odżywczych. Lepiej wybrać czekoladę gorzką, która zawiera co najmniej 70% kakao. Kilka kawałków na pewno nie zaszkodzi.

7. Ciastka vs krakersy pełnoziarnisteJedzenie słodkich ciastek powoduje wzrost serotoniny – substancji odpowiedzialnej za dobry nastrój. Dlatego tak często po nie sięgamy i nawet dodatkowe fałdki tłuszczu nie są wystarczającym powodem, by przestać je jeść. Rozwiązaniem może być zmniejszenie porcji lub wybranie pełnoziarnistych przekąsek, takich jak krakersy albo ciastka zbożowe.
Zdjęcie autorstwa jeffreyw / CC BY

7. Ciastka vs krakersy pełnoziarniste
Jedzenie słodkich ciastek powoduje wzrost serotoniny – substancji odpowiedzialnej za dobry nastrój. Dlatego tak często po nie sięgamy i nawet dodatkowe fałdki tłuszczu nie są wystarczającym powodem, by przestać je jeść. Rozwiązaniem może być zmniejszenie porcji lub wybranie pełnoziarnistych przekąsek, takich jak krakersy albo ciastka zbożowe.

6. Hamburger z dodatkami vs kanapka z indykiemW czasie wakacji często sięgamy po szybkie dania typu fast food. Typowym przykładem jest popularny hamburger z dodatkami: majonezem, ketchupem, pomidorem, ogórkiem i cebulą. Taki hamburger zawiera nawet 800 kalorii. Alternatywą dla hamburgera może być kanapka z indykiem i warzywami – równie smaczna, a o wiele zdrowsza.
Zdjęcie autorstwa Janine / CC BY

6. Hamburger z dodatkami vs kanapka z indykiem
W czasie wakacji często sięgamy po szybkie dania typu fast food. Typowym przykładem jest popularny hamburger z dodatkami: majonezem, ketchupem, pomidorem, ogórkiem i cebulą. Taki hamburger zawiera nawet 800 kalorii. Alternatywą dla hamburgera może być kanapka z indykiem i warzywami – równie smaczna, a o wiele zdrowsza.

5. Chipsy vs suszone owoceChipsy to ulubiona przekąska podczas wakacyjnych podróży, spotkań oraz imprez nawet mimo tego, że są bardzo niezdrowe. Jedna paczka chipsów zawiera aż 500 kalorii. Dodatkowo chipsy posiadają wysoką zawartość tłuszczu oraz soli. O wiele zdrowszą, a równie smaczną przekąską będą suszone owoce. Oprócz walorów smakowych, posiadają również cenne dla zdrowia składniki, takie jak błonnik pomagający regulować pracę przewodu pokarmowego.
Zdjęcie autorstwa miheco / CC BY-SA

5. Chipsy vs suszone owoce
Chipsy to ulubiona przekąska podczas wakacyjnych podróży, spotkań oraz imprez nawet mimo tego, że są bardzo niezdrowe. Jedna paczka chipsów zawiera aż 500 kalorii. Dodatkowo chipsy posiadają wysoką zawartość tłuszczu oraz soli. O wiele zdrowszą, a równie smaczną przekąską będą suszone owoce. Oprócz walorów smakowych, posiadają również cenne dla zdrowia składniki, takie jak błonnik pomagający regulować pracę przewodu pokarmowego.

4. Kebab vs sałatka warzywnaBardzo popularną, szczególnie w okresie wakacyjnym, przekąską jest kebab. Typowy kebab składa się z bułki, mięsa i warzyw takich jak cebula, kapusta i pomidor, polanych sosem majonezowym. Cała przekąska zawiera ogromną ilość węglowodanów oraz tłuszczów i aż 900 kalorii. Lepiej wybrać równie smaczną, a zdecydowanie zdrowszą i o wiele mniej kaloryczną, sałatkę warzywną z kurczakiem.
Zdjęcie autorstwa Alex Kehr / CC BY

4. Kebab vs sałatka warzywna
Bardzo popularną, szczególnie w okresie wakacyjnym, przekąską jest kebab. Typowy kebab składa się z bułki, mięsa i warzyw takich jak cebula, kapusta i pomidor, polanych sosem majonezowym. Cała przekąska zawiera ogromną ilość węglowodanów oraz tłuszczów i aż 900 kalorii. Lepiej wybrać równie smaczną, a zdecydowanie zdrowszą i o wiele mniej kaloryczną, sałatkę warzywną z kurczakiem.

3. Gofr vs ciastka zbożoweBardzo popularną przekąską podczas letnich miesięcy są gofry. Przyrządza się je z jajek, mleka, mąki i cukru. Najbardziej kaloryczne są dodatki: słodkie polewy i bita śmietana. Spróbuj zamienić gofry na zbożowe ciastka. Są one bardzo smaczne, a do tego zdrowe – zawierają błonnik regulujący pracę przewodu pokarmowego.
Zdjęcie autorstwa TheCulinaryGeek / CC BY

3. Gofr vs ciastka zbożowe
Bardzo popularną przekąską podczas letnich miesięcy są gofry. Przyrządza się je z jajek, mleka, mąki i cukru. Najbardziej kaloryczne są dodatki: słodkie polewy i bita śmietana. Spróbuj zamienić gofry na zbożowe ciastka. Są one bardzo smaczne, a do tego zdrowe – zawierają błonnik regulujący pracę przewodu pokarmowego.

2. Kiełbaska z grilla vs szaszłyki warzywneChociaż bardzo apetyczna, kiełbasa z grilla jest pełna tłuszczu i bardzo ciężkostrawna. Lepiej jest wybrać warzywny szaszłyk. Będzie równie smaczny, a mniej kaloryczny i do tego zdrowy.
Zdjęcie autorstwa Steven Depolo / CC BY

2. Kiełbaska z grilla vs szaszłyki warzywne
Chociaż bardzo apetyczna, kiełbasa z grilla jest pełna tłuszczu i bardzo ciężkostrawna. Lepiej jest wybrać warzywny szaszłyk. Będzie równie smaczny, a mniej kaloryczny i do tego zdrowy.

1. Alkoholowy koktajl vs mrożona kawaPodczas wakacyjnych spotkań, często serwowane są alkoholowe koktajle. Przyrządzane są z jajek, mleka, słodkiej śmietanki, soków owocowych z dodatkiem ziół lub miodu. Taki koktajl może być bardzo kaloryczny i zawierać dużą ilość cukru. Alternatywą może być wypicie kawy mrożonej. Jedna kawa ma tylko 130 kalorii, a jest smaczna i odświeżająca tak jak i koktajl.
Zdjęcie autorstwa zeus / CC BY

1. Alkoholowy koktajl vs mrożona kawa
Podczas wakacyjnych spotkań, często serwowane są alkoholowe koktajle. Przyrządzane są z jajek, mleka, słodkiej śmietanki, soków owocowych z dodatkiem ziół lub miodu. Taki koktajl może być bardzo kaloryczny i zawierać dużą ilość cukru. Alternatywą może być wypicie kawy mrożonej. Jedna kawa ma tylko 130 kalorii, a jest smaczna i odświeżająca tak jak i koktajl.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Zdrowie:

Suplementy z nasion kakaowca być może pomogą na nadciśnienie Żeń-szeń na jesienny spadek mocy Jakich kosmetyków potrzebujesz w lecie? Przedłużać czy odżywiać? Sposoby na piękne rzęsy Nordic Walking 7 mało znanych komplikacji podczas przeziębienia i grypy Zdrowy zez, czyli dobra konwergencja Rozstępy: czy da się ich uniknąć? Wszystko co powinnaś wiedzieć o endometriozie Schudnij bez ćwiczeń i głodówki! Potliwość stóp Kiedy skóra staje się dojrzała?

Popularne w tym tygodniu:

Pociążowe problemy i jedna metoda