Które owoce jagodowe są najzdrowsze?

10. Dobroczynny wpływ owoców jagodowych na organizm człowiekaZarówno świeże, jak i mrożone owoce jagodowe stanowią źródło cennych dla naszego organizmu składników. Mogą one spowalniać procesy starzenia, zwiększać odporność organizmu na działanie drobnoustrojów chorobotwórczych, a także chronić ustrój człowieka przed chorobami układowymi. Zastanawiasz się, które owoce jagodowe będą najlepsze dla ciebie?
Zdjęcie autorstwa PublicDomainPictures / CC BY

10. Dobroczynny wpływ owoców jagodowych na organizm człowieka
Zarówno świeże, jak i mrożone owoce jagodowe stanowią źródło cennych dla naszego organizmu składników. Mogą one spowalniać procesy starzenia, zwiększać odporność organizmu na działanie drobnoustrojów chorobotwórczych, a także chronić ustrój człowieka przed chorobami układowymi. Zastanawiasz się, które owoce jagodowe będą najlepsze dla ciebie?

9. ŻurawinaOwoce żurawiny są bogatym źródłem proantocyjanidyn – flawonoidów posiadających właściwości przeciwbakteryjne oraz przeciwwirusowe. Mogą one znacząco zwiększyć odporność organizmu. Poza tym, związki te chronią układ sercowo-naczyniowy i zapobiegają schorzeniom serca.
Zdjęcie autorstwa PublicDomainPictures / CC BY

9. Żurawina
Owoce żurawiny są bogatym źródłem proantocyjanidyn – flawonoidów posiadających właściwości przeciwbakteryjne oraz przeciwwirusowe. Mogą one znacząco zwiększyć odporność organizmu. Poza tym, związki te chronią układ sercowo-naczyniowy i zapobiegają schorzeniom serca.

8. Jagody gojiTe owoce zawierają w składzie aż 18 aminokwasów i witaminy z grupy B. Regularne spożywanie jagód goji stymuluje pracę systemu immunologicznego, a także spowalnia procesy starzenia się skóry. Badania kliniczne potwierdziły również stymulujący wpływ tych owoców na pracę mózgu.
Zdjęcie autorstwa Foodista / CC BY

8. Jagody goji
Te owoce zawierają w składzie aż 18 aminokwasów i witaminy z grupy B. Regularne spożywanie jagód goji stymuluje pracę systemu immunologicznego, a także spowalnia procesy starzenia się skóry. Badania kliniczne potwierdziły również stymulujący wpływ tych owoców na pracę mózgu.

7. MalinyNajnowsze badania kliniczne potwierdzają, że maliny stanowią doskonały środek wspomagający walkę z nadmiarem tkanki tłuszczowej. Substancje w nich zawarte ograniczają wchłanianie tłuszczów w układzie pokarmowym.
Zdjęcie autorstwa Hans / CC BY

7. Maliny
Najnowsze badania kliniczne potwierdzają, że maliny stanowią doskonały środek wspomagający walkę z nadmiarem tkanki tłuszczowej. Substancje w nich zawarte ograniczają wchłanianie tłuszczów w układzie pokarmowym.

6. TruskawkiTruskawki to owoce o wysokiej zawartości witaminy C, która uczestniczy w procesie tworzenia kolagenu w skórze. Co więcej, regularne spożywanie truskawek może zmniejszać markery stanu zapalnego, takie jak białko CRP, które związane jest ze zwiększonym ryzykiem wystąpienia zawału serca, udaru mózgu oraz niektórych nowotworów.
Zdjęcie autorstwa robertobarresi / CC BY

6. Truskawki
Truskawki to owoce o wysokiej zawartości witaminy C, która uczestniczy w procesie tworzenia kolagenu w skórze. Co więcej, regularne spożywanie truskawek może zmniejszać markery stanu zapalnego, takie jak białko CRP, które związane jest ze zwiększonym ryzykiem wystąpienia zawału serca, udaru mózgu oraz niektórych nowotworów.

5. BorówkaNa podstawie badań klinicznych wiadomo, że spożywanie borówek może ograniczać przyrost masy ciała nawet u osób na diecie wysokotłuszczowej. Ponadto, owoce te obniżają poziom cukru we krwi, a także regulują poziom cholesterolu całkowitego.
Zdjęcie autorstwa julenka / CC BY

5. Borówka
Na podstawie badań klinicznych wiadomo, że spożywanie borówek może ograniczać przyrost masy ciała nawet u osób na diecie wysokotłuszczowej. Ponadto, owoce te obniżają poziom cukru we krwi, a także regulują poziom cholesterolu całkowitego.

4. JagodyOwoce te w 85% składają się z wody i stanowią bogate źródło błonnika pokarmowego. Silne przeciwutleniacze zawarte w jagodach chronią organizm przed stanami zapalnymi, mózg przed uszkodzeniami, a oczy przed niektórymi chorobami (np. zaćmą).
Zdjęcie autorstwa PublicDomainPictures / CC BY

4. Jagody
Owoce te w 85% składają się z wody i stanowią bogate źródło błonnika pokarmowego. Silne przeciwutleniacze zawarte w jagodach chronią organizm przed stanami zapalnymi, mózg przed uszkodzeniami, a oczy przed niektórymi chorobami (np. zaćmą).

3. JeżynyTo bogate źródło witaminy C niezbędnej dla prawidłowego funkcjonowania organizmu. Stymulują pracę układu pokarmowego, a także zapobiegają zatrzymywaniu się nadmiaru wody w organizmie. Zawarte w nich związki przeciwutleniające spowalniają procesy starzenia, a także zmniejszają ryzyko wystąpienia niektórych nowotworów.
Zdjęcie autorstwa Hans / CC BY

3. Jeżyny
To bogate źródło witaminy C niezbędnej dla prawidłowego funkcjonowania organizmu. Stymulują pracę układu pokarmowego, a także zapobiegają zatrzymywaniu się nadmiaru wody w organizmie. Zawarte w nich związki przeciwutleniające spowalniają procesy starzenia, a także zmniejszają ryzyko wystąpienia niektórych nowotworów.

2. Jagoda peruwiańskaTen cenny dla naszego zdrowia owoc, zwany również złotą jagodą Inków, stanowi bogate źródło witamin z grupy B oraz białka. Jagoda peruwiańska doskonale wpływa na procesy metaboliczne zachodzące w organizmie i łagodzi dolegliwości ze strony układu pokarmowego.
Zdjęcie autorstwa Toyah

2. Jagoda peruwiańska
Ten cenny dla naszego zdrowia owoc, zwany również złotą jagodą Inków, stanowi bogate źródło witamin z grupy B oraz białka. Jagoda peruwiańska doskonale wpływa na procesy metaboliczne zachodzące w organizmie i łagodzi dolegliwości ze strony układu pokarmowego.

1. Jagody acaiJagody acai korzystnie wpływają na układ sercowo-naczyniowy, gdyż przyczyniają się do obniżenia poziomu cholesterolu we krwi. Badania kliniczne potwierdzają również pozytywny wpływ tych związków na regulację ciśnienia krwi.
Zdjęcie autorstwa Eli Duke / CC BY

1. Jagody acai
Jagody acai korzystnie wpływają na układ sercowo-naczyniowy, gdyż przyczyniają się do obniżenia poziomu cholesterolu we krwi. Badania kliniczne potwierdzają również pozytywny wpływ tych związków na regulację ciśnienia krwi.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Zdrowie:

Walczymy z bezsennością Unia chce chronić Europejczyków przed otyłością Mądre zakupy 10 sposobów na dłuższe życie Permanentne tuszowanie rzęs i makijaż z głowy na trzy tygodnie Co daje nordic walking? Białko a wegetarianizm Pijesz? Palisz? Masz duże szanse, że będziesz miała raka piersi. Tego chcesz? Żeń-szeń na jesienny spadek mocy Jedzenie idealne na lato Bolesne miesiączki – jak im zaradzić? Uzależnienie od masturbacji