Błędy żywieniowe, które popełniasz podczas śniadania

9. Nie daj się zwieść sokomJeżeli sądzisz, że wypicie szklanki soku pomarańczowego jest dobrym wyborem na śniadanie – zastanów się, gdyż wiele soków dostępnych w sklepie zawiera mnóstwo cukru. Zdrowa porcja soku pomarańczowego to ta, którą można wycisnąć z jednej pomarańczy. Lepszym wyborem może być po prostu szklanka wody lub pomarańcza. Cały owoc dostarcza wszystkie witaminy i minerały soku oraz błonnik, który poskramia głód.
Zdjęcie autorstwa JESHOOTS / CC BY

9. Nie daj się zwieść sokom
Jeżeli sądzisz, że wypicie szklanki soku pomarańczowego jest dobrym wyborem na śniadanie – zastanów się, gdyż wiele soków dostępnych w sklepie zawiera mnóstwo cukru. Zdrowa porcja soku pomarańczowego to ta, którą można wycisnąć z jednej pomarańczy. Lepszym wyborem może być po prostu szklanka wody lub pomarańcza. Cały owoc dostarcza wszystkie witaminy i minerały soku oraz błonnik, który poskramia głód.

8. Napełnij żołądek zdrowoNaleśniki i gofry to nie jest dobry pomysł na śniadanie, zwłaszcza jeśli towarzyszy im syrop czy polewy. Lepiej zjeść pełnoziarniste płatki lub tosty oraz białka w formie jogurtu niskotłuszczowego, chudego mięsa czy jajek. Takie śniadanie sprawi, że głód na długo nie zawita.
Zdjęcie auytorstwa jeffreyw / CC BY

8. Napełnij żołądek zdrowo
Naleśniki i gofry to nie jest dobry pomysł na śniadanie, zwłaszcza jeśli towarzyszy im syrop czy polewy. Lepiej zjeść pełnoziarniste płatki lub tosty oraz białka w formie jogurtu niskotłuszczowego, chudego mięsa czy jajek. Takie śniadanie sprawi, że głód na długo nie zawita.

7. Nie daj się skusićDrożdżówki są pyszne, ale kiedy zastanawiasz się, czy zjeść je na śniadanie, postaraj się powstrzymać. Płatki z dużą ilością cukru, drożdżówki i bajgle są kuszące, ale powodują skok poziomu cukru we krwi, skutkując uczuciem głodu jeszcze przed południem.
Zdjęcie autorstwa PublicDomainPictures / CC BY

7. Nie daj się skusić
Drożdżówki są pyszne, ale kiedy zastanawiasz się, czy zjeść je na śniadanie, postaraj się powstrzymać. Płatki z dużą ilością cukru, drożdżówki i bajgle są kuszące, ale powodują skok poziomu cukru we krwi, skutkując uczuciem głodu jeszcze przed południem.

6. Uważaj z dodatkamiKawa na śniadanie jest w porządku, ale to, co się do niej dodaje może i nam również dodać co nieco w pasie. Cukier, syropy, bita śmietana i inne tego typu dodatki mogą zmienić kawę w prawdziwą kaloryczną bombę. W związku z tym staraj się pić kawę bez tych dodatków lub z minimalną ich ilością.
Zdjęcie autorstwa PublicDomainPictures / CC BY

6. Uważaj z dodatkami
Kawa na śniadanie jest w porządku, ale to, co się do niej dodaje może i nam również dodać co nieco w pasie. Cukier, syropy, bita śmietana i inne tego typu dodatki mogą zmienić kawę w prawdziwą kaloryczną bombę. W związku z tym staraj się pić kawę bez tych dodatków lub z minimalną ich ilością.

5. Miej w pogotowiu przekąskiJeśli często zdarza ci się w pośpiechu szykować się do pracy i nie jeść śniadania, miej w pogotowiu zdrowe przekąski. Mogą to być orzechy, nasiona, pałeczki warzywne czy naturalne jogurty, do których szybko wrzucisz nieco owoców.
Zdjęcie autorstwa Picdream / CC BY

5. Miej w pogotowiu przekąski
Jeśli często zdarza ci się w pośpiechu szykować się do pracy i nie jeść śniadania, miej w pogotowiu zdrowe przekąski. Mogą to być orzechy, nasiona, pałeczki warzywne czy naturalne jogurty, do których szybko wrzucisz nieco owoców.

4. Tylko jedna porcjaPorcja niskotłuszczowych białek, owoców, warzyw i pełnoziarnistego pieczywa lub płatków to świetny sposób na uruchomienie ciała i umysłu z rana. Jednakże upewnij się, czy ilość kalorii podczas śniadania jest odpowiednia do ilości kalorii spożywanych w ciągu całego dnia. Pamiętaj, aby porcje porównywać z wielkością dłoni lub pięści.
Zdjęcie autorstwa PublicDomainPictures / CC BY

4. Tylko jedna porcja
Porcja niskotłuszczowych białek, owoców, warzyw i pełnoziarnistego pieczywa lub płatków to świetny sposób na uruchomienie ciała i umysłu z rana. Jednakże upewnij się, czy ilość kalorii podczas śniadania jest odpowiednia do ilości kalorii spożywanych w ciągu całego dnia. Pamiętaj, aby porcje porównywać z wielkością dłoni lub pięści.

3. Nie polegaj na batonikach śniadaniowychBatoniki śniadaniowe z musli często służą za szybką przekąskę lub zastępstwo śniadania, ale wiele z nich ma tyle kalorii co deser! Lepiej zjeść nieco naturalnego masła orzechowego na kromce pełnoziarnistego chleba. Kilka takich minikanapeczek z łatwością można przygotować i przechowywać w lodówce.
Zdjęcie autorstwa Bodo / CC BY

3. Nie polegaj na batonikach śniadaniowych
Batoniki śniadaniowe z musli często służą za szybką przekąskę lub zastępstwo śniadania, ale wiele z nich ma tyle kalorii co deser! Lepiej zjeść nieco naturalnego masła orzechowego na kromce pełnoziarnistego chleba. Kilka takich minikanapeczek z łatwością można przygotować i przechowywać w lodówce.

2. Dodaj szklankę wodyTo zawsze dobry pomysł, aby wypić szklankę wody przed śniadaniem. To pomoże nawodnić organizm i sprawi, że szybciej pojawi się uczucie sytości.
Zdjęcie autorstwa Andy Rogers / CC BY

2. Dodaj szklankę wody
To zawsze dobry pomysł, aby wypić szklankę wody przed śniadaniem. To pomoże nawodnić organizm i sprawi, że szybciej pojawi się uczucie sytości.

1. Śniadanie powinno być obowiązkoweNawet jeżeli budząc się, nie odczuwasz głodu, postaraj się mimo wszystko co nieco zjeść. Duże posiłki późnym wieczorem mogą przytłoczyć układ pokarmowy i zakłócać sen. Jeśli jednak zdarzy ci się czasem zaszaleć wieczorem, rano koniecznie coś zjedz, ponieważ opuszczanie posiłków może spowolnić metabolizm.
Zdjęcie autorstwa Hans / CC BY

1. Śniadanie powinno być obowiązkowe
Nawet jeżeli budząc się, nie odczuwasz głodu, postaraj się mimo wszystko co nieco zjeść. Duże posiłki późnym wieczorem mogą przytłoczyć układ pokarmowy i zakłócać sen. Jeśli jednak zdarzy ci się czasem zaszaleć wieczorem, rano koniecznie coś zjedz, ponieważ opuszczanie posiłków może spowolnić metabolizm.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Zdrowie:

Niekonwencjonalny sposób zamawiania fast foodów Jak radzić sobie z wypaleniem zawodowym Cukrowy detoks w 3 prostych krokach, czyli jak pokonać uzależnienie od słodyczy! Zawał u kobiet Celiakia Powikłania po cesarce Kleptomania Sprawdź, ile wiesz o antykoncepcji! Produkty, których nie powinno zabraknąć w twojej kuchni 7 zdrowych produktów z zaskakującymi efektami ubocznymi Dieta po świętach, którą powinnać wypróbować Mózg zamiast pilota od telewizora?

Popularne w tym tygodniu:

Jak skutecznie zwalczyć najpopularniejsze choroby skóry głowy?