Sprawdź, jak opóźniasz swój metabolizm

9. Pomijanie posiłków i ekstremalne dietyBrak podstawowych składników odżywczych, zwłaszcza protein, sprawia, że metabolizm staje się powolniejszy. Dobrze jest przez kilka dni, ale później ciało wchodzi w stan wyjątkowy, ponieważ myśli, że należy oszczędzać, a nie spalać tłuszcz, aby utrzymać cię przy życiu. Dlatego post czy szalone diety nie są zbyt dobrym pomysłem.
Zdjęcie autorstwa artistlike / CC BY

9. Pomijanie posiłków i ekstremalne diety
Brak podstawowych składników odżywczych, zwłaszcza protein, sprawia, że metabolizm staje się powolniejszy. Dobrze jest przez kilka dni, ale później ciało wchodzi w stan wyjątkowy, ponieważ myśli, że należy oszczędzać, a nie spalać tłuszcz, aby utrzymać cię przy życiu. Dlatego post czy szalone diety nie są zbyt dobrym pomysłem.

8. Siedzenie bez ruchuTo złe wieści dla pracowników korporacji – nawet jeśli spędzasz w siłowni pół godziny, a pozostałe osiem siedzisz przy biurku, to wciąż jest to siedzący tryb życia. Zaleca się poruszanie się przez 5 minut co godzinę, aby zapobiec spowolnieniu metabolizmu. Dlatego wybierz windę zamiast schodów, kiedy to możliwe czy dłuższą drogę do łazienki.
Zdjęcie autorstwa Unsplash / CC BY

8. Siedzenie bez ruchu
To złe wieści dla pracowników korporacji – nawet jeśli spędzasz w siłowni pół godziny, a pozostałe osiem siedzisz przy biurku, to wciąż jest to siedzący tryb życia. Zaleca się poruszanie się przez 5 minut co godzinę, aby zapobiec spowolnieniu metabolizmu. Dlatego wybierz windę zamiast schodów, kiedy to możliwe czy dłuższą drogę do łazienki.

7. Niedostateczna ilość snuNiewystarczająca ilość snu może negatywnie wpływać na komórki tłuszczowe. Badania pokazują, że spanie 4,5 h zamiast 8,5 zmniejsza zdolność komórek tłuszczowych do interakcji z insuliną (która reguluje energię) o 30%. Z czasem może to prowadzić do przybierania na wadze, dlatego też zaleca się spanie przynajmniej 7 godzin dziennie.

7. Niedostateczna ilość snu
Niewystarczająca ilość snu może negatywnie wpływać na komórki tłuszczowe. Badania pokazują, że spanie 4,5 h zamiast 8,5 zmniejsza zdolność komórek tłuszczowych do interakcji z insuliną (która reguluje energię) o 30%. Z czasem może to prowadzić do przybierania na wadze, dlatego też zaleca się spanie przynajmniej 7 godzin dziennie.

6. MiesiączkaKiedy tracisz krew co miesiąc, tracisz też żelazo – minerał, który pomaga dostarczać tlen do mięśni. Jeśli masz jego deficyt, metabolizm może spowalniać. Aby uniknąć tego problemu, napełnij talerz bogatymi w żelazo produktami, takimi jak szpinak, fasolka, skorupiaki, chuda wołowina czy rodzynki – zwłaszcza jeśli masz okres.

6. Miesiączka
Kiedy tracisz krew co miesiąc, tracisz też żelazo – minerał, który pomaga dostarczać tlen do mięśni. Jeśli masz jego deficyt, metabolizm może spowalniać. Aby uniknąć tego problemu, napełnij talerz bogatymi w żelazo produktami, takimi jak szpinak, fasolka, skorupiaki, chuda wołowina czy rodzynki – zwłaszcza jeśli masz okres.

5. Picie alkoholuKiedy spożywasz alkohol, bez względu na to, czy to wino czy piwo, ciało musi rozłożyć go, zanim dostanie się do kalorii zjedzonych wcześniej. To spowalnia proces metabolizmu, więc dobrym pomysłem jest ograniczenie się do jednego napoju alkoholowego dziennie.
Zdjęcie autorstwa Alex / CC BY

5. Picie alkoholu
Kiedy spożywasz alkohol, bez względu na to, czy to wino czy piwo, ciało musi rozłożyć go, zanim dostanie się do kalorii zjedzonych wcześniej. To spowalnia proces metabolizmu, więc dobrym pomysłem jest ograniczenie się do jednego napoju alkoholowego dziennie.

4. OdwodnienieBadania wykazały, że picie 8-12 szklanek wody dziennie wspomaga szybsze spalanie kalorii. Noś więc ze sobą butelkę wody i nie zapominaj o nawadnianiu organizmu.
Zdjęcie autorstwa Hans / CC BY

4. Odwodnienie
Badania wykazały, że picie 8-12 szklanek wody dziennie wspomaga szybsze spalanie kalorii. Noś więc ze sobą butelkę wody i nie zapominaj o nawadnianiu organizmu.

3. Brak wapniaIm więcej wapnia spożywamy, tym więcej spalamy tłuszczu. Dobre źródła wapnia to mleko, ser niskotłuszczowy, jogurt i ciemnozielone liściaste warzywa, które mają również mnóstwo innych zalet dla zdrowia.
Zdjęcie jedzenia / Shutterstock

3. Brak wapnia
Im więcej wapnia spożywamy, tym więcej spalamy tłuszczu. Dobre źródła wapnia to mleko, ser niskotłuszczowy, jogurt i ciemnozielone liściaste warzywa, które mają również mnóstwo innych zalet dla zdrowia.

2. Niepicie kawy lub herbatyKofeina stymuluje metabolizm przez kilka godzin po spożyciu. Zatem potraktuj to jako zachętę do rozpoczęcia dnia od filiżanki kawy lub herbaty.
Zdjęcie autorstwa Christoph / CC BY

2. Niepicie kawy lub herbaty
Kofeina stymuluje metabolizm przez kilka godzin po spożyciu. Zatem potraktuj to jako zachętę do rozpoczęcia dnia od filiżanki kawy lub herbaty.

1. Trening kardio bez siłowegoBieganie, jazda na rowerze czy pływanie sprawią, że serce zabije szybciej, co lepiej wpływa na pracę metabolizmu. Jednak jeśli nie połączysz treningu siłowego z kardio, tracisz wiele zalet tego rozwiązania. Im więcej tkanki mięśniowej, tym więcej ciało spala kalorii. Zatem ćwicz z hantlami lub używaj ciężaru własnego ciała przy przysiadach lub pompkach. Możesz również wybrać się do siłowni i zapytać trenera o pokazanie, jak korzystać ze sprzętu znajdującego się tam.
Zdjęcie autorstwa Hans / CC BY

1. Trening kardio bez siłowego
Bieganie, jazda na rowerze czy pływanie sprawią, że serce zabije szybciej, co lepiej wpływa na pracę metabolizmu. Jednak jeśli nie połączysz treningu siłowego z kardio, tracisz wiele zalet tego rozwiązania. Im więcej tkanki mięśniowej, tym więcej ciało spala kalorii. Zatem ćwicz z hantlami lub używaj ciężaru własnego ciała przy przysiadach lub pompkach. Możesz również wybrać się do siłowni i zapytać trenera o pokazanie, jak korzystać ze sprzętu znajdującego się tam.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Zdrowie:

Deska zamiast oponki? Alergia na owoce morza - fakty i mity Face fitness – odmłodzenie przez ćwiczenie Jadłospis uspokajający i rozweselający 10 korzyści dla zdrowia z kontaktu z naturą Bulimia, czyli byczy głód W ucieczce przed samotnością Niezdrowe trendy - czego unikać? Sen i różnice międzypłciowe Oczyszczanie skóry Pozytywne aspekty negatywnego nastawienia Jak pozbyć się cieni i opuchnięć pod oczami?

Popularne w tym tygodniu:

Materac 80x200 - jak dobrać właściwy rodzaj materaca?