Zaskakujące triki na przyspieszenie metabolizmu i zmniejszenie apetytu

10. Triki na przyspieszenie metabolizmuKiedy próbujesz schudnąć, samo liczenie kalorii często nie wystarczy. Tak naprawdę to, jak szybko uda ci się zrzucić wagę, zależy od metabolizmu – czyli szybkości, z jaką organizm spala kalorie. Czy są jakieś sposoby na przyspieszenie metabolizmu? Tak! Oto one.
Zdjęcie kobiety / Shutterstock

10. Triki na przyspieszenie metabolizmu
Kiedy próbujesz schudnąć, samo liczenie kalorii często nie wystarczy. Tak naprawdę to, jak szybko uda ci się zrzucić wagę, zależy od metabolizmu – czyli szybkości, z jaką organizm spala kalorie. Czy są jakieś sposoby na przyspieszenie metabolizmu? Tak! Oto one.

9. Jedz śniadanieSzybki tryb życia sprawia, że często nie mamy czasu na zjedzenie śniadania. Jest to poważny błąd, gdy chcemy utrzymać szczupłą sylwetkę. Metabolizm bowiem zwalnia, jeśli nie zaspokoisz porannego głodu i pierwszy posiłek zjesz dopiero późnym rankiem lub w południe.
Zdjęcie autorstwa PublicDomainPictures / CC BY

9. Jedz śniadanie
Szybki tryb życia sprawia, że często nie mamy czasu na zjedzenie śniadania. Jest to poważny błąd, gdy chcemy utrzymać szczupłą sylwetkę. Metabolizm bowiem zwalnia, jeśli nie zaspokoisz porannego głodu i pierwszy posiłek zjesz dopiero późnym rankiem lub w południe.

8. Białka na dobry dzieńŚniadanie złożone z produktów wysokobiałkowych, takich jak jajka, sprawi, że przez dłuższy czas będziesz czuł się najedzony.
Zdjęcie autorstwa jeffreyw / CC BY

8. Białka na dobry dzień
Śniadanie złożone z produktów wysokobiałkowych, takich jak jajka, sprawi, że przez dłuższy czas będziesz czuł się najedzony.

7. Unikaj fruktozyBadania potwierdzają, że fruktoza produkuje mniej hormonów, które sprawiają, że czujesz się najedzony.
Zdjęcie autorstwa bykst / CC BY

7. Unikaj fruktozy
Badania potwierdzają, że fruktoza produkuje mniej hormonów, które sprawiają, że czujesz się najedzony.

6. Jedz warzywa strączkoweAby uzyskać kalorie z warzyw strączkowych, zwłaszcza fasoli, organizm musi pracować intensywniej. To oznacza, że metabolizm przyspiesza.
Zdjęcie autorstwa cookbookman17 / CC BY

6. Jedz warzywa strączkowe
Aby uzyskać kalorie z warzyw strączkowych, zwłaszcza fasoli, organizm musi pracować intensywniej. To oznacza, że metabolizm przyspiesza.

5. Używaj przyprawBadania potwierdzają, że przyprawy zawierają specjalne składniki, które chronią organizm przed odkładaniem się tłuszczowych komórek. Dodatkowo, jedzenie o intensywnym smaku powoduje zmniejszenie apetytu.
Zdjęcie autorstwa emanuelayglesias / CC BY

5. Używaj przypraw
Badania potwierdzają, że przyprawy zawierają specjalne składniki, które chronią organizm przed odkładaniem się tłuszczowych komórek. Dodatkowo, jedzenie o intensywnym smaku powoduje zmniejszenie apetytu.

4. Pij zieloną herbatęBadania potwierdzają, że picie 3-4 filiżanek zielonej herbaty dziennie pozwala spalić więcej kalorii oraz przyspiesza metabolizm.
Zdjęcie autorstwa Maddox74 / CC BY

4. Pij zieloną herbatę
Badania potwierdzają, że picie 3-4 filiżanek zielonej herbaty dziennie pozwala spalić więcej kalorii oraz przyspiesza metabolizm.

3. Jedz jabłkaJedzenie jabłek to świetny sposób na utrzymanie zdrowej sylwetki. Ze względu na zawartość pektyn, które pęcznieją w żołądku, po zjedzeniu jabłka czujesz się najedzony. Błonnik w nich zawarty dodatkowo poprawia perystaltykę jelit.
Zdjęcie autorstwa Johanna84 / CC BY

3. Jedz jabłka
Jedzenie jabłek to świetny sposób na utrzymanie zdrowej sylwetki. Ze względu na zawartość pektyn, które pęcznieją w żołądku, po zjedzeniu jabłka czujesz się najedzony. Błonnik w nich zawarty dodatkowo poprawia perystaltykę jelit.

2. Pij napar z siemienia lnianegoPicie naparu z siemienia lnianego przyspiesza metabolizm. W małych ziarenkach zawarta jest bowiem duża ilość błonnika, który przyspiesza ruchy jelit i reguluje pracę przewodu pokarmowego. Dodatkowo, siemię jest sycące i tłumi uczucie głodu na dłuższy czas.
Zdjęcie jedzenia / Shutterstock

2. Pij napar z siemienia lnianego
Picie naparu z siemienia lnianego przyspiesza metabolizm. W małych ziarenkach zawarta jest bowiem duża ilość błonnika, który przyspiesza ruchy jelit i reguluje pracę przewodu pokarmowego. Dodatkowo, siemię jest sycące i tłumi uczucie głodu na dłuższy czas.

1. Pij dużo płynówKiedy organizm jest odwodniony, wszystkie jego funkcje są spowolnione, dlatego tak ważne jest picie odpowiedniej ilości wody. Specjaliści zalecają picie ośmiu szklanek wody w ciągu dnia. Najlepiej, aby była to niegazowana woda mineralna.
Zdjęcie autorstwa Hans / CC BY

1. Pij dużo płynów
Kiedy organizm jest odwodniony, wszystkie jego funkcje są spowolnione, dlatego tak ważne jest picie odpowiedniej ilości wody. Specjaliści zalecają picie ośmiu szklanek wody w ciągu dnia. Najlepiej, aby była to niegazowana woda mineralna.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Zdrowie:

Dieta po swojemu Warzywa i owoce dobre na różne schorzenia Marchewki, ale tylko w całości Kąpiel a prysznic Dieta niskowęglowodanowa Codzienne rzeczy, które skracają twoje życie Olej z pestek winogron Jak wzmocnić i wydłużyć rzęsy? Dlaczego wapń jest taki ważny? Jak uniknąć bólu nóg po imprezie? Nadżerka szyjki macicy Jak się nie nudzić na siłowni?