10 zdrowych, a jednocześnie słonych przekąsek

10. Zgubny nałógWiele osób nie wyobraża sobie życia bez słonych przekąsek między głównymi posiłkami. Niestety ze względu na wysoką zawartość soli, produkty typu: chipsy, nachosy czy paluszki, nie są korzystne dla naszego zdrowia. Co więcej, sprzyjają tyciu, chorobom układu sercowo-naczyniowego, a nawet wykazują działanie rakotwórcze. Dowiedz się, czym można zastąpić te niezdrowe przekąski.
Zdjęcie autorstwa Windell Oskay / CC BY

10. Zgubny nałóg
Wiele osób nie wyobraża sobie życia bez słonych przekąsek między głównymi posiłkami. Niestety ze względu na wysoką zawartość soli, produkty typu: chipsy, nachosy czy paluszki, nie są korzystne dla naszego zdrowia. Co więcej, sprzyjają tyciu, chorobom układu sercowo-naczyniowego, a nawet wykazują działanie rakotwórcze. Dowiedz się, czym można zastąpić te niezdrowe przekąski.

9. Zielony ogórek z solą morskąOgórek to doskonała przekąska na upalne dni, gdyż składa się w ponad 90% z wody i zapobiega odwodnieniu organizmu. Warzywo to ma doskonały smak, a z dodatkiem odrobiny soli morskiej może zastąpić niezdrowe, słone przekąski.
Zdjęcie autorstwa Stacy Spensley / CC BY

9. Zielony ogórek z solą morską
Ogórek to doskonała przekąska na upalne dni, gdyż składa się w ponad 90% z wody i zapobiega odwodnieniu organizmu. Warzywo to ma doskonały smak, a z dodatkiem odrobiny soli morskiej może zastąpić niezdrowe, słone przekąski.

8. Masło orzechoweNiewielka ilość masła orzechowego może dostarczyć organizmowi sporej dawki energii. Poza tym, to źródło dobrych kwasów tłuszczowych, które mogą się przyczynić do obniżenia poziomu złego cholesterolu we krwi. Warto sięgać po wersję masła pozbawioną cukru.
Zdjęcie autorstwa deborahmiller56 / CC BY

8. Masło orzechowe
Niewielka ilość masła orzechowego może dostarczyć organizmowi sporej dawki energii. Poza tym, to źródło dobrych kwasów tłuszczowych, które mogą się przyczynić do obniżenia poziomu złego cholesterolu we krwi. Warto sięgać po wersję masła pozbawioną cukru.

7. Krakersy o niskiej zawartości soliKrakersy cechują się niską zawartością tłuszczu, gdyż są wypiekane w piecu. Te o niskiej zawartości soli stanowią zdecydowanie zdrowszą od chipsów słoną przekąskę.
Zdjęcie autorstwa jeffreyw / CC BY

7. Krakersy o niskiej zawartości soli
Krakersy cechują się niską zawartością tłuszczu, gdyż są wypiekane w piecu. Te o niskiej zawartości soli stanowią zdecydowanie zdrowszą od chipsów słoną przekąskę.

6. Orzeszki ziemneOrzechy stanowią źródło cennych dla organizmu, zdrowych kwasów tłuszczowych. Kupuj te w wersji pozbawionej soli i ewentualnie dosól je. Te w wersji solonej niestety zawierają zbyt dużą ilość sodu, która nie jest korzystna dla zdrowia.
Zdjęcie autorstwa Martin L / CC BY

6. Orzeszki ziemne
Orzechy stanowią źródło cennych dla organizmu, zdrowych kwasów tłuszczowych. Kupuj te w wersji pozbawionej soli i ewentualnie dosól je. Te w wersji solonej niestety zawierają zbyt dużą ilość sodu, która nie jest korzystna dla zdrowia.

5. OliwkiOliwki mają lekko słony smak i mogą stanowić zdrową alternatywę dla chipsów. Zawierają błonnik, który reguluje pracę układu pokarmowego. Poza tym, są źródłem cennej dla organizmu witaminy E, która jest niezbędna do prawidłowego przebiegu procesów biologicznych zachodzących w organizmie.
Zdjęcie autorstwa CeresB / CC BY

5. Oliwki
Oliwki mają lekko słony smak i mogą stanowić zdrową alternatywę dla chipsów. Zawierają błonnik, który reguluje pracę układu pokarmowego. Poza tym, są źródłem cennej dla organizmu witaminy E, która jest niezbędna do prawidłowego przebiegu procesów biologicznych zachodzących w organizmie.

4. PopcornSamodzielnie przyrządzony popcorn bez użycia tłuszczu to doskonała przekąska między posiłkami. W celu podkreślenia jego smaku możesz go dosolić niewielką ilością soli. Warto również wiedzieć, że prażona kukurydza to bogate źródło przeciwutleniaczy, które spowalniają procesy starzenia się skóry.
Zdjęcie autorstwa PublicDomainPictures / CC BY

4. Popcorn
Samodzielnie przyrządzony popcorn bez użycia tłuszczu to doskonała przekąska między posiłkami. W celu podkreślenia jego smaku możesz go dosolić niewielką ilością soli. Warto również wiedzieć, że prażona kukurydza to bogate źródło przeciwutleniaczy, które spowalniają procesy starzenia się skóry.

3. Chrupki ryżowe o smaku wasabiTo idealna przekąska dla miłośników ostrego smaku. Poza tym, ostre wasabi może przyczynić się do pobudzenia metabolizmu, a tym samym stanowi składnik sprzyjający utrzymaniu prawidłowej wagi ciała.
Zdjęcie autorstwa BD2412

3. Chrupki ryżowe o smaku wasabi
To idealna przekąska dla miłośników ostrego smaku. Poza tym, ostre wasabi może przyczynić się do pobudzenia metabolizmu, a tym samym stanowi składnik sprzyjający utrzymaniu prawidłowej wagi ciała.

2. SardynkiSardynki mają charakterystyczny, smaczny i słony smak. Stanowią źródło cennych dla organizmu kwasów tłuszczowych omega-3, które przyczyniają się do obniżenia poziomu cholesterolu we krwi.
Zdjęcie autorstwa rockyeda / CC BY

2. Sardynki
Sardynki mają charakterystyczny, smaczny i słony smak. Stanowią źródło cennych dla organizmu kwasów tłuszczowych omega-3, które przyczyniają się do obniżenia poziomu cholesterolu we krwi.

1. Pieczone ziemniakiPieczone ziemniaki z dodatkiem niewielkiej ilości soli to doskonała alternatywa dla chipsów. Stanowią bogate źródło potasu – składnika wspomagającego utrzymanie ciśnienia krwi na prawidłowym poziomie.
Zdjęcie autorstwa Connie Ma / CC BY

1. Pieczone ziemniaki
Pieczone ziemniaki z dodatkiem niewielkiej ilości soli to doskonała alternatywa dla chipsów. Stanowią bogate źródło potasu – składnika wspomagającego utrzymanie ciśnienia krwi na prawidłowym poziomie.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Zdrowie:

Tęgość stóp, czyli długość to nie wszystko Ćwiczenia z piłką świetne dla zdrowia! Nowej generacji soczewki kontaktowe Jak biegać? Tajemnica oleju kokosowego Chcesz dożyć 100 lat? Przeczytaj, jak to osiągnąć Ciąża czy tylko PMS? Jak pozbyć się cieni i opuchnięć pod oczami? Sałatka z kiełkami Olejek jojoba Witamina B17 Dobry powód, żeby pić. Masz taki?

Popularne w tym tygodniu:

Siemię lniane i jego właściwości Arbuz to nie tylko woda i cukier. Jakie ma właściwości odżywcze?