Tłuszcze, które warto dodać do sałatki

9. Tłuszcz odgrywa znaczącą rolęWedług badań tłuszcze są kluczowym składnikiem sałatki. Sałatki z dressingiem nisko- lub beztłuszczowym sprawiały, że witaminy i składniki odżywcze w warzywach były mniej dostępne dla organizmu. Związane jest to z karotenoidami – luteiną, likopenem, beta-karotenem i zeaksantyną, które rozpuszczają się w tłuszczu i nie mogą być wchłonięte przez ciało bez dodatku tłuszczu.
Zdjęcie autorstwa jeffreyw / CC BY

9. Tłuszcz odgrywa znaczącą rolę
Według badań tłuszcze są kluczowym składnikiem sałatki. Sałatki z dressingiem nisko- lub beztłuszczowym sprawiały, że witaminy i składniki odżywcze w warzywach były mniej dostępne dla organizmu. Związane jest to z karotenoidami – luteiną, likopenem, beta-karotenem i zeaksantyną, które rozpuszczają się w tłuszczu i nie mogą być wchłonięte przez ciało bez dodatku tłuszczu.

8. Najlepsze tłuszczeNie oznacza to jednak, że wszystkie rodzaje tłuszczów są dobre. Sekretem jest używanie tłuszczów jednonienasyconych, które wspomagają wchłanianie się składników odżywczych – już 3 gramy wystarczą. Oto lista najlepszych tłuszczów, które należy uwzględnić w kolejnej sałatce.

8. Najlepsze tłuszcze
Nie oznacza to jednak, że wszystkie rodzaje tłuszczów są dobre. Sekretem jest używanie tłuszczów jednonienasyconych, które wspomagają wchłanianie się składników odżywczych – już 3 gramy wystarczą. Oto lista najlepszych tłuszczów, które należy uwzględnić w kolejnej sałatce.

7. AwokadoAwokado ma 30 gramów tłuszczów nienasyconych i około 16 gramów tłuszczów jednonienasyconych. To oznacza, że potrzeba jedynie 1/4 owocu, aby uzyskać optymalne wchłanianie likopenu, beta-karotenu i innych antyoksydantów.
Zdjęcie autorstwa byrev / CC BY

7. Awokado
Awokado ma 30 gramów tłuszczów nienasyconych i około 16 gramów tłuszczów jednonienasyconych. To oznacza, że potrzeba jedynie 1/4 owocu, aby uzyskać optymalne wchłanianie likopenu, beta-karotenu i innych antyoksydantów.

6. Oliwa z oliwek1/3 łyżeczki dostarcza 3,3 grama tłuszczów jednonienasyconych oraz polifenoli i witaminy E.
Zdjęcie autorstwa PublicDomainPictures / CC BY

6. Oliwa z oliwek
1/3 łyżeczki dostarcza 3,3 grama tłuszczów jednonienasyconych oraz polifenoli i witaminy E.

5. OliwkiMimo że 10 oliwek zawiera 400 mg sodu, ta sama porcja daje 3,5 grama tłuszczów jednonienasyconych.
Zdjęcie autorstwa PublicDomainPictures / CC BY

5. Oliwki
Mimo że 10 oliwek zawiera 400 mg sodu, ta sama porcja daje 3,5 grama tłuszczów jednonienasyconych.

4. NerkowceOkoło 9 orzechów daje 4 gramy tłuszczów jednonienasyconych oraz zdrową dawkę magnezu i fosforu, które mają pozytywny wpływ na zdrowie kości. Nerkowce zawierają również tryptofan, który pomaga regulować cykle snu i poprawia nastrój.
Zdjęcie autorstwa hthorg / CC BY

4. Nerkowce
Około 9 orzechów daje 4 gramy tłuszczów jednonienasyconych oraz zdrową dawkę magnezu i fosforu, które mają pozytywny wpływ na zdrowie kości. Nerkowce zawierają również tryptofan, który pomaga regulować cykle snu i poprawia nastrój.

3. Świeży ser1/3 filiżanki pełnomlecznej ricotty to 3 gramy tłuszczów jednonienasyconych. Aby uzyskać mniejszą ilość tłuszczu, należy wybrać półtłustą ricottę lub około 60 gramów pełnomlecznej mozzarelli.
Zdjęcie autorstwa Rebecca Siegel / CC BY

3. Świeży ser
1/3 filiżanki pełnomlecznej ricotty to 3 gramy tłuszczów jednonienasyconych. Aby uzyskać mniejszą ilość tłuszczu, należy wybrać półtłustą ricottę lub około 60 gramów pełnomlecznej mozzarelli.

2. TahiniJedna łyżka stołowa tahini to 3 gramy tłuszczów jednonienasyconych oraz zdrowa porcja magnezu.
Zdjęcie autorstwa Veganbaking.net / CC BY

2. Tahini
Jedna łyżka stołowa tahini to 3 gramy tłuszczów jednonienasyconych oraz zdrowa porcja magnezu.

1. Inne oleje1/3 łyżki stołowej oleju rzepakowego, pół łyżki oleju z orzechów ziemnych i nieco ponad łyżka oleju słonecznikowego zawierają około 3 gramów tłuszczów jednonienasyconych.
Zdjęcie autorstwa margenauer / CC BY

1. Inne oleje
1/3 łyżki stołowej oleju rzepakowego, pół łyżki oleju z orzechów ziemnych i nieco ponad łyżka oleju słonecznikowego zawierają około 3 gramów tłuszczów jednonienasyconych.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Zdrowie:

Choroby odbytu Pigułki zwiększające popęd płciowy u kobiet Konkurs: "Pobiegnij po zdrowie" Ćwiczenia z piłką lekarską 5 kroków do większej pewności siebie Jedzenie, które wprawi cię w dobry nastrój Lubisz aktywny wypoczynek? Jeździj konno i wysmuklaj sylwetkę! Przedłużanie rzęs może być niebezpieczne! Co jeść, by być zdrowym? Na ratunek skórze... Piękna i inteligentna. Jak to możliwe? Uszy zdradzają twój wiek!

Popularne w tym tygodniu:

Siemię lniane i jego właściwości Arbuz to nie tylko woda i cukier. Jakie ma właściwości odżywcze?