Sprawdzone sposoby na bóle mięśni

7. Łagodne rozciąganieSpięte mięśnie na początku są obolałe, ale łagodne rozciąganie rozluźni je, a reszta dnia stanie się bardziej komfortowa. Poza tym dzięki rozciąganiu zapobiegasz możliwym naciągnięciom mięśni.
Zdjęcie kobiety / Shutterstock

7. Łagodne rozciąganie
Spięte mięśnie na początku są obolałe, ale łagodne rozciąganie rozluźni je, a reszta dnia stanie się bardziej komfortowa. Poza tym dzięki rozciąganiu zapobiegasz możliwym naciągnięciom mięśni.

6. Zamrażarka z pomocąPrzez pierwszy dzień lub dwa nakładaj na bolące miejsce zimny kompres, jeśli występuje opuchlizna, możesz owinąć go w tym miejscu bandażem. Najlepszy kompres to paczka mrożonych warzyw, np. groszku. Trzymaj zimny kompres w miejscu przez nie dłużej niż 20 minut i daj bolącym mięśniom od niego odpocząć na kilka dni. Jeśli po 3-4 dniach nadal odczuwasz ból, skonsultuj się z lekarzem.
Zdjęcie nogi / Shutterstock

6. Zamrażarka z pomocą
Przez pierwszy dzień lub dwa nakładaj na bolące miejsce zimny kompres, jeśli występuje opuchlizna, możesz owinąć go w tym miejscu bandażem. Najlepszy kompres to paczka mrożonych warzyw, np. groszku. Trzymaj zimny kompres w miejscu przez nie dłużej niż 20 minut i daj bolącym mięśniom od niego odpocząć na kilka dni. Jeśli po 3-4 dniach nadal odczuwasz ból, skonsultuj się z lekarzem.

5. Prawidłowy przepływUsprawnienie przepływu limfatycznego sprawi, że ból mięśni szybciej przejdzie. Pokarmy bogate w bioflawonoidy, np. zielone liściaste warzywa czy zielona herbata mogą pomóc, podobnie jak odpowiednie nawodnienie organizmu (8-12 szklanek wody dziennie). Poprawienie gibkości z pomocą jogi i ćwiczeń rozciągających również wspomoże drenaż limfatyczny.
Zdjęcie herbaty / Shutterstock

5. Prawidłowy przepływ
Usprawnienie przepływu limfatycznego sprawi, że ból mięśni szybciej przejdzie. Pokarmy bogate w bioflawonoidy, np. zielone liściaste warzywa czy zielona herbata mogą pomóc, podobnie jak odpowiednie nawodnienie organizmu (8-12 szklanek wody dziennie). Poprawienie gibkości z pomocą jogi i ćwiczeń rozciągających również wspomoże drenaż limfatyczny.

4. Maść leczniczaIstnieje na rynku sporo przeciwbólowych maści – wiele z nich świetnie działa. W przypadku bólu w kolanie i innych miejscach wpasuj nieco maści i owiń miejsce plastikową folią. Folia wspomoże rozgrzewające działanie maści.
Zdjęcie mężczyzny / Shutterstock

4. Maść lecznicza
Istnieje na rynku sporo przeciwbólowych maści – wiele z nich świetnie działa. W przypadku bólu w kolanie i innych miejscach wpasuj nieco maści i owiń miejsce plastikową folią. Folia wspomoże rozgrzewające działanie maści.

3. Kąpiel w occie jabłkowymDodanie do kąpieli 2 filiżanek octu jabłkowego działa łagodząco na ból i rozluźnia po stresującym dniu. Dodanie olejku miętowego do kąpieli może również podobnie wspomóc organizm.
Zdjęcie kobiety / Shutterstock

3. Kąpiel w occie jabłkowym
Dodanie do kąpieli 2 filiżanek octu jabłkowego działa łagodząco na ból i rozluźnia po stresującym dniu. Dodanie olejku miętowego do kąpieli może również podobnie wspomóc organizm.

2. Gorąca fasolaPaczka gorącej fasoli lub ryżu może ulżyć twojemu cierpieniu. Nasyp suchego ryżu lub fasoli do skarpetki i zawiąż mocno jej koniec. Włóż ją do mikrofalówki na 30-60 sekund. Upewnij się, że nie jest zbyt gorąca i przyłóż do bolącego miejsca.
Zdjęcie kompresu / Shutterstock

2. Gorąca fasola
Paczka gorącej fasoli lub ryżu może ulżyć twojemu cierpieniu. Nasyp suchego ryżu lub fasoli do skarpetki i zawiąż mocno jej koniec. Włóż ją do mikrofalówki na 30-60 sekund. Upewnij się, że nie jest zbyt gorąca i przyłóż do bolącego miejsca.

1. AkupunkturaZa pomocą akupunktury można zwiększyć przepływ krwi w bolącym miejscu i złagodzić ból. Osoba zajmująca się akupunkturą może też zastosować inne techniki – stymulację elektryczną, ziołami lub akupresurę, które również mogą okazać się efektywne w walce z bólem mięśni.
Zdjęcie kobiety / Shutterstock

1. Akupunktura
Za pomocą akupunktury można zwiększyć przepływ krwi w bolącym miejscu i złagodzić ból. Osoba zajmująca się akupunkturą może też zastosować inne techniki – stymulację elektryczną, ziołami lub akupresurę, które również mogą okazać się efektywne w walce z bólem mięśni.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Zdrowie:

Jak rozpoznać nerwicę natręctw? Mamy z wózkami: łatwe życie czy droga przez mękę? Zdrowa kolacja Czy sama woda wystarczy, aby nawodnić organizm po treningu? Sprawdź, jak ustrzec się przed odwodnieniem! Dlaczego nie warto stosować diety gorsetowej? Jedzenie na pocieszenie Wstyd nie zapytać – Ciąża bez opryszczki 10 sposobów na pokonanie migreny bez leków Aspiryna dobra na serce Dodaj sobie energii na cały dzień W Szkocji kolejki do klinik ginekologiczno-urologicznych Sposoby odmładzania zębów o 10-20 lat!

Popularne w tym tygodniu:

Pociążowe problemy i jedna metoda