Największe kłamstwa na temat diety wegańskiej

7. Korzyści zdrowotne diety wegańskiej wynikają z rezygnacji z mięsaWarto wiedzieć, że weganie całkowicie rezygnują ze spożywania mięsa, produktów pochodzenia zwierzęcego oraz produktów o wysokim stopniu przetworzenia. Korzyści zdrowotne wynikające ze stosowania tej diety są wynikiem eliminacji z diety białej mąki, rafinowanych olejów oraz tłuszczy trans, a nie tylko mięsa zwierzęcego.
Zdjęcie kobiety / Shutterstock

7. Korzyści zdrowotne diety wegańskiej wynikają z rezygnacji z mięsa
Warto wiedzieć, że weganie całkowicie rezygnują ze spożywania mięsa, produktów pochodzenia zwierzęcego oraz produktów o wysokim stopniu przetworzenia. Korzyści zdrowotne wynikające ze stosowania tej diety są wynikiem eliminacji z diety białej mąki, rafinowanych olejów oraz tłuszczy trans, a nie tylko mięsa zwierzęcego.

6. Cholesterol zawarty w żywności jest szkodliwyNajnowsze publikacje naukowe potwierdzają, że cholesterol obecny w żywności wcale nie podnosi poziomu złego cholesterolu we krwi. Dobrym przykładem są jaja kurze, których spożywanie do niedawna należało ograniczyć do minimum. Obecnie wiadomo, że żółtko jaja kurzego zawiera zdrowe kwasy tłuszczowe, które mogą się wręcz przyczynić do obniżenia poziomu złego cholesterolu.
Zdjęcie jajek / Shutterstock

6. Cholesterol zawarty w żywności jest szkodliwy
Najnowsze publikacje naukowe potwierdzają, że cholesterol obecny w żywności wcale nie podnosi poziomu złego cholesterolu we krwi. Dobrym przykładem są jaja kurze, których spożywanie do niedawna należało ograniczyć do minimum. Obecnie wiadomo, że żółtko jaja kurzego zawiera zdrowe kwasy tłuszczowe, które mogą się wręcz przyczynić do obniżenia poziomu złego cholesterolu.

5. Wegetarianie i weganie żyją dłużej, bo nie jedzą mięsaIstnieje wiele badań sugerujących, że wegetarianie i weganie żyją dłużej. Warto jednak wziąć pod uwagę fakt, że osoby poddające się zdrowym dietom prowadzą zdrowy tryb życia, czyli są aktywne fizycznie i ograniczają bądź całkowicie eliminują używki. Dlatego nie można stwierdzić, że predyspozycje te wynikają z eliminacji mięsa z diety.
Zdjęcie autorstwa PDPhotos / CC BY

5. Wegetarianie i weganie żyją dłużej, bo nie jedzą mięsa
Istnieje wiele badań sugerujących, że wegetarianie i weganie żyją dłużej. Warto jednak wziąć pod uwagę fakt, że osoby poddające się zdrowym dietom prowadzą zdrowy tryb życia, czyli są aktywne fizycznie i ograniczają bądź całkowicie eliminują używki. Dlatego nie można stwierdzić, że predyspozycje te wynikają z eliminacji mięsa z diety.

4. Istnieje wiele powodów przemawiających za dietą wegańskąTo prawda, ale warto również wziąć pod uwagę publikacje naukowe przemawiające na korzyść racjonalnie zbilansowanej diety, której podstawą są węglowodany złożone, białka zwierzęce i tłuszcze roślinne.
Zdjęcie autorstwa Wounds_and_Cracks / CC BY

4. Istnieje wiele powodów przemawiających za dietą wegańską
To prawda, ale warto również wziąć pod uwagę publikacje naukowe przemawiające na korzyść racjonalnie zbilansowanej diety, której podstawą są węglowodany złożone, białka zwierzęce i tłuszcze roślinne.

3. Białko zwierzęce jest szkodliweWeganie twierdzą, że białko pochodzenia zwierzęcego jest niekorzystne dla zdrowia. W rzeczywistości stanowi ono pełnowartościowy i łatwo przyswajalny dla organizmu ludzkiego składnik. Co więcej, jest ono źródłem aminokwasów niezbędnych dla prawidłowego przebiegu wielu procesów w ustroju człowieka. Badania naukowe potwierdzają również, że białko zwierzęce jest zdecydowanie bardziej wartościowe dla człowieka, aniżeli białko roślinne.
Zdjęcie jedzenia / Shutterstock

3. Białko zwierzęce jest szkodliwe
Weganie twierdzą, że białko pochodzenia zwierzęcego jest niekorzystne dla zdrowia. W rzeczywistości stanowi ono pełnowartościowy i łatwo przyswajalny dla organizmu ludzkiego składnik. Co więcej, jest ono źródłem aminokwasów niezbędnych dla prawidłowego przebiegu wielu procesów w ustroju człowieka. Badania naukowe potwierdzają również, że białko zwierzęce jest zdecydowanie bardziej wartościowe dla człowieka, aniżeli białko roślinne.

2. Organizm człowieka nie jest przystosowany do trawienia mięsaW opinii wegan człowiek z natury jest roślinożercą, a jego ciało nie jest przystosowane do jedzenia zwierząt. Prawda jest taka, że ludzie jedzą mięso od milionów lat, a układ pokarmowy doskonale radzi sobie z trawieniem mięsa zwierzęcego i całkowicie wykorzystuje zawarte w nim składniki odżywcze.
Zdjęcie autorstwa Lebensmittelfotos / CC BY

2. Organizm człowieka nie jest przystosowany do trawienia mięsa
W opinii wegan człowiek z natury jest roślinożercą, a jego ciało nie jest przystosowane do jedzenia zwierząt. Prawda jest taka, że ludzie jedzą mięso od milionów lat, a układ pokarmowy doskonale radzi sobie z trawieniem mięsa zwierzęcego i całkowicie wykorzystuje zawarte w nim składniki odżywcze.

1. Spożywanie mięsa przyczynia się do wielu choróbPrawda jest taka, że schorzenia serca, cukrzyca oraz choroby nowotworowe to stosunkowo nowe problemy zdrowotne, na które narażeni są różni ludzie. Mięso spożywane jest od dziesiątek lat, więc trudno uważać je za czynnik odpowiedzialny za wystąpienie wcześniej wymienionych chorób. Co więcej, badania naukowe potwierdzają brak związku pomiędzy spożywaniem chudego mięsa a chorobami serca, rakiem oraz cukrzycą.
Zdjęcie jedzenia / Shutterstock

1. Spożywanie mięsa przyczynia się do wielu chorób
Prawda jest taka, że schorzenia serca, cukrzyca oraz choroby nowotworowe to stosunkowo nowe problemy zdrowotne, na które narażeni są różni ludzie. Mięso spożywane jest od dziesiątek lat, więc trudno uważać je za czynnik odpowiedzialny za wystąpienie wcześniej wymienionych chorób. Co więcej, badania naukowe potwierdzają brak związku pomiędzy spożywaniem chudego mięsa a chorobami serca, rakiem oraz cukrzycą.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Zdrowie:

Rumianek pospolity Chrom. Niebezpieczny, niezbędny minerał Problem pourlopowego pryszcza Bieganie uzależnia Sprawdź, jak wzmocnić odporność Migrenowe bóle głowy Pani Zima Skuteczna dieta na płaski brzuch. Jakimi zasadami się kierować w trakcie odchudzania? Stop płaskostopiu Przyjemność odkryta na nowo, czyli jak osiągać orgazm łechtaczkowy Wyjątkowy masaż po ciężkim dniu 5 produktów do codziennej diety