Największe kłamstwa o dietach

11. Modne dietyCiągle jesteśmy bombardowani najnowszymi dietami, które rzekomo pozwolą szybko stracić na wadze. Są diety bez węglowodanów, niskotłuszczowe i cytrynowy detoks. Ciągle słyszymy też zasady: nie jeść białego pieczywa, nie pić kawy, jeść same jabłka. Lista wydaje się nie mieć końca, ale co z tego wszystkiego jest prawdą? Czytaj dalej, aby się dowiedzieć.
Zdjęcie autorstwa PublicDomainPictures / CC BY

11. Modne diety
Ciągle jesteśmy bombardowani najnowszymi dietami, które rzekomo pozwolą szybko stracić na wadze. Są diety bez węglowodanów, niskotłuszczowe i cytrynowy detoks. Ciągle słyszymy też zasady: nie jeść białego pieczywa, nie pić kawy, jeść same jabłka. Lista wydaje się nie mieć końca, ale co z tego wszystkiego jest prawdą? Czytaj dalej, aby się dowiedzieć.

10. Sałatki to najlepsze jedzenie?Tylko dlatego, że w sałatce Cezar jest trochę sałaty nie znaczy, że jest ona zdrowa. Sałatki są świetnym wyborem na lunch, ale mogą zawierać dużą ilość tłuszczu, zwłaszcza jeśli dodać orzechy, ser, dressing i awokado. Porcja sałatki Cezar z kurczakiem ma 22 gramy tłuszczu, a sałatka grecka z kurczakiem już tylko 15 gramów. Najlepiej rób sałatkę w domu z dressingiem bez tłuszczu.
Zdjęcie autorstwa PublicDomainPictures / CC BY

10. Sałatki to najlepsze jedzenie?
Tylko dlatego, że w sałatce Cezar jest trochę sałaty nie znaczy, że jest ona zdrowa. Sałatki są świetnym wyborem na lunch, ale mogą zawierać dużą ilość tłuszczu, zwłaszcza jeśli dodać orzechy, ser, dressing i awokado. Porcja sałatki Cezar z kurczakiem ma 22 gramy tłuszczu, a sałatka grecka z kurczakiem już tylko 15 gramów. Najlepiej rób sałatkę w domu z dressingiem bez tłuszczu.

9. Orzechy są tuczące?Garść migdałów dziennie może pomóc stracić na wadze, wspomóc metabolizm i nawet obniżyć cholesterol. Orzechy zawierają przyjazne sercu tłuszcze jednonienasycone, a do tego są pełne białka, które szybko i na dłużej syci brzuch. Włącz do diety 1/3 filiżanki orzechów dziennie (migdałów, nerkowców, orzechów włoskich) co równa się 263 kaloriom.
Zdjęcie autorstwa Jonathan Pincas / CC BY

9. Orzechy są tuczące?
Garść migdałów dziennie może pomóc stracić na wadze, wspomóc metabolizm i nawet obniżyć cholesterol. Orzechy zawierają przyjazne sercu tłuszcze jednonienasycone, a do tego są pełne białka, które szybko i na dłużej syci brzuch. Włącz do diety 1/3 filiżanki orzechów dziennie (migdałów, nerkowców, orzechów włoskich) co równa się 263 kaloriom.

8. Niskotłuszczowe jest najlepsze?Uważaj na produkty, na których widnieje napis „niskotłuszczowy” lub „bez tłuszczu”, gdyż mogą one nie zawierać tłuszczu, ale są pełne cukru i mają tyle samo kalorii co pełnotłusta wersja. Pamiętaj też, że produkt pieczony zamiast smażonego nie musi zawierać mało tłuszczu, a 99% beztłuszczowych słodyczy wciąż pełnych jest kalorii. Czytaj etykiety uważnie – nie sprawdzaj jedynie zawartości tłuszczu, ale też ilość kalorii na porcję oraz zawartość cukru i soli.
Zdjęcie autorstwa Lauren Silverman / CC BY

8. Niskotłuszczowe jest najlepsze?
Uważaj na produkty, na których widnieje napis „niskotłuszczowy” lub „bez tłuszczu”, gdyż mogą one nie zawierać tłuszczu, ale są pełne cukru i mają tyle samo kalorii co pełnotłusta wersja. Pamiętaj też, że produkt pieczony zamiast smażonego nie musi zawierać mało tłuszczu, a 99% beztłuszczowych słodyczy wciąż pełnych jest kalorii. Czytaj etykiety uważnie – nie sprawdzaj jedynie zawartości tłuszczu, ale też ilość kalorii na porcję oraz zawartość cukru i soli.

7. Zielona herbata jest niezdrowa?Według badań wręcz przeciwnie. Zielona herbata wspomaga metabolizm, pomaga obniżyć poziom cholesterolu oraz neutralizuje kubki smakowe, co sprawia, że nie mamy ochoty na coś słodkiego. W związku z tym, kiedy czujesz napad głodu, napij się filiżanki zielonej herbaty.
Zdjęcie autorstwa Maddox74 / CC BY

7. Zielona herbata jest niezdrowa?
Według badań wręcz przeciwnie. Zielona herbata wspomaga metabolizm, pomaga obniżyć poziom cholesterolu oraz neutralizuje kubki smakowe, co sprawia, że nie mamy ochoty na coś słodkiego. W związku z tym, kiedy czujesz napad głodu, napij się filiżanki zielonej herbaty.

6. Węglowodany zawsze dobre?Nie zaleca się całkowitego eliminowania chleba czy makaronu z diety, ale ograniczanie węglowodanów wieczorem pomoże ci stracić na wadze. Najlepszą porą na spożycie węglowodanów jest śniadanie, ponieważ dostarcza siły na cały dzień. Spożywaj pełnoziarniste pieczywo oraz płatki i unikaj przetworzonych węglowodanów, takich jak ciastka czy biały chleb.
Zdjęcie autorstwa cocoparisienne / CC BY

6. Węglowodany zawsze dobre?
Nie zaleca się całkowitego eliminowania chleba czy makaronu z diety, ale ograniczanie węglowodanów wieczorem pomoże ci stracić na wadze. Najlepszą porą na spożycie węglowodanów jest śniadanie, ponieważ dostarcza siły na cały dzień. Spożywaj pełnoziarniste pieczywo oraz płatki i unikaj przetworzonych węglowodanów, takich jak ciastka czy biały chleb.

5. Drastycznie ograniczyć spożycie kalorii?Ekstremalne diety szybko pozwolą stracić na wadze. Odradza się jednak drastyczne ograniczenie posiłków, ponieważ ciało spowolni metabolizm i będzie zapobiegać traceniu na wadze. Kobiety, które chcą stracić na wadze powinny spożywać około 1200 kalorii dziennie, a jeżeli nastąpi stagnacja w utracie wagi, wyeliminować należy kolejne 200 kalorii.
Zdjęcie autorstwa Holgi / CC BY

5. Drastycznie ograniczyć spożycie kalorii?
Ekstremalne diety szybko pozwolą stracić na wadze. Odradza się jednak drastyczne ograniczenie posiłków, ponieważ ciało spowolni metabolizm i będzie zapobiegać traceniu na wadze. Kobiety, które chcą stracić na wadze powinny spożywać około 1200 kalorii dziennie, a jeżeli nastąpi stagnacja w utracie wagi, wyeliminować należy kolejne 200 kalorii.

4. Podnoszenie ciężarków nie wpływa na utratę wagi?To wielkie nieporozumienie – trening siłowy nie tylko sprawi, że będziesz mieć smuklejszą sylwetkę, ale też im więcej masy mięśniowej będziesz mieć, tym więcej kalorii spalisz podczas odpoczynku. W związku z tym, połącz trening kardio z treningiem siłowym 2-3 razy w tygodniu.
Zdjęcie autorstwa ariesa66 / CC BY

4. Podnoszenie ciężarków nie wpływa na utratę wagi?
To wielkie nieporozumienie – trening siłowy nie tylko sprawi, że będziesz mieć smuklejszą sylwetkę, ale też im więcej masy mięśniowej będziesz mieć, tym więcej kalorii spalisz podczas odpoczynku. W związku z tym, połącz trening kardio z treningiem siłowym 2-3 razy w tygodniu.

3. Kawa jest niezdrowa?Jeśli czytasz to, popijając filiżankę kawy, nie musisz odczuwać wyrzutów sumienia. Wiele badań potwierdziło, że kawa pełna jest antyoksydantów, które zapobiegają depresji, chorobie Parkinsona, kamieniom żółciowym, cukrzycy i niektórym typom raka. Pamiętaj jednak, że kofeina uzależnia, więc należy pić kawę z umiarem – 1-2 filiżanki dziennie wystarczy.
Zdjęcie autorstwa Rob Nguyen / CC BY

3. Kawa jest niezdrowa?
Jeśli czytasz to, popijając filiżankę kawy, nie musisz odczuwać wyrzutów sumienia. Wiele badań potwierdziło, że kawa pełna jest antyoksydantów, które zapobiegają depresji, chorobie Parkinsona, kamieniom żółciowym, cukrzycy i niektórym typom raka. Pamiętaj jednak, że kofeina uzależnia, więc należy pić kawę z umiarem – 1-2 filiżanki dziennie wystarczy.

2. Seler spala tłuszcz?Wbrew wielu modnym dietom, żaden produkt magicznie nie spali tłuszczu. Seler i grejpfrut mają małą ilość kalorii, ale nie są ich całkowicie pozbawione. Seler może być świetnym dodatkiem do sałatek i stir-fry, ale nie polegaj na nim, aby zrzucić nadprogramowe kilogramy – ćwiczenia i zbilansowana dieta to klucz do osiągnięcia sukcesu.
Zdjęcie autorstwa PublicDomainPictures / CC BY

2. Seler spala tłuszcz?
Wbrew wielu modnym dietom, żaden produkt magicznie nie spali tłuszczu. Seler i grejpfrut mają małą ilość kalorii, ale nie są ich całkowicie pozbawione. Seler może być świetnym dodatkiem do sałatek i stir-fry, ale nie polegaj na nim, aby zrzucić nadprogramowe kilogramy – ćwiczenia i zbilansowana dieta to klucz do osiągnięcia sukcesu.

1. Banany tuczą?Należałoby zjeść 6 bananów, aby ilość kalorii była równa kawałkowi pizzy. Średni banan to dobre źródło błonnika, magnezu i potasu oraz witaminy B6, która wspomaga układ odpornościowy i tworzenie czerwonych krwinek. Banana możesz jeść z płatkami na śniadanie lub jako przekąskę, ale unikaj chipsów bananowych, ponieważ zawierają dodatkowy cukier i tłuszcz.
Zdjęcie autorstwa Ralph Daily / CC BY

1. Banany tuczą?
Należałoby zjeść 6 bananów, aby ilość kalorii była równa kawałkowi pizzy. Średni banan to dobre źródło błonnika, magnezu i potasu oraz witaminy B6, która wspomaga układ odpornościowy i tworzenie czerwonych krwinek. Banana możesz jeść z płatkami na śniadanie lub jako przekąskę, ale unikaj chipsów bananowych, ponieważ zawierają dodatkowy cukier i tłuszcz.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Zdrowie:

Jak zadbać o swoje nogi? Bolesne miesiączki Jak reagują mężczyźni na kobiece towarzystwo? TOP 5 bezużytecznych prezentów dla pani domu Śniadanie dietetyczne Toksyczne związki „Plus size” wraca do mody? Przewrotna potrzeba kontroli Doładuj baterie witaminami Wygraj walkę z rozstępami Cera, figura… przygotowania do sylwestra zacznij już dziś 6 mało znanych faktów o orzechach