Pyszne jedzenie, które wcale nie zawiera dużo węglowodanów

7. Ograniczenie węglowodanów w diecieOgraniczenie ilości żywności obfitującej w węglowodany może przyczynić się do przyśpieszenia procesu chudnięcia. Oczywiście nie chodzi o ich całkowitą eliminację z codziennej diety, gdyż może to być niekorzystne dla zdrowia. Warto po prostu jeść na co dzień produkty o niskiej zawartości węglowodanów, a w momencie wystąpienia silnej potrzeby spożycia czegoś niezdrowego sięgnąć po zdrową przekąskę wysokowęglowodanową.
Zdjęcie jedzenia / Shutterstock

7. Ograniczenie węglowodanów w diecie
Ograniczenie ilości żywności obfitującej w węglowodany może przyczynić się do przyśpieszenia procesu chudnięcia. Oczywiście nie chodzi o ich całkowitą eliminację z codziennej diety, gdyż może to być niekorzystne dla zdrowia. Warto po prostu jeść na co dzień produkty o niskiej zawartości węglowodanów, a w momencie wystąpienia silnej potrzeby spożycia czegoś niezdrowego sięgnąć po zdrową przekąskę wysokowęglowodanową.

6. Ciemna czekoladaCiemna czekolada jest dozwolonym produktem w diecie niskowęglowodanowej. W szczególności ta zawierająca w sobie 90% kakao jest bardzo korzystna dla zdrowia. Zawiera w składzie silne przeciwutleniacze, które wykazują działanie antynowotworowe. Co więcej, spożycie kilku kostek czekolady powoduje wzrost stężenia endorfin we krwi, a tym samym poprawę samopoczucia.
Zdjęcie autorstwa John Loo / CC BY

6. Ciemna czekolada
Ciemna czekolada jest dozwolonym produktem w diecie niskowęglowodanowej. W szczególności ta zawierająca w sobie 90% kakao jest bardzo korzystna dla zdrowia. Zawiera w składzie silne przeciwutleniacze, które wykazują działanie antynowotworowe. Co więcej, spożycie kilku kostek czekolady powoduje wzrost stężenia endorfin we krwi, a tym samym poprawę samopoczucia.

5. Pierś z kurczakaPierś z kurczaka można przyrządzić na wiele różnych sposobów. Co więcej, obfituje ona w pełnowartościowe białko, które jest niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania organizmu. Warto łączyć ją z warzywami, aby uniknąć zbytniego zakwaszenia ustroju.
Zdjęcie jedzenia / Shutterstock

5. Pierś z kurczaka
Pierś z kurczaka można przyrządzić na wiele różnych sposobów. Co więcej, obfituje ona w pełnowartościowe białko, które jest niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania organizmu. Warto łączyć ją z warzywami, aby uniknąć zbytniego zakwaszenia ustroju.

4. AwokadoAwokado to niskowęglowodanowy produkt spożywczy obfitujący w zdrowe kwasy tłuszczowe. Regularne spożywanie tego owocu może przyczynić się do obniżenia poziomu złego cholesterolu we krwi.
Zdjęcie autorstwa margenauer / CC BY

4. Awokado
Awokado to niskowęglowodanowy produkt spożywczy obfitujący w zdrowe kwasy tłuszczowe. Regularne spożywanie tego owocu może przyczynić się do obniżenia poziomu złego cholesterolu we krwi.

3. BekonWiele osób kocha charakterystyczny smak chrupiącego boczku. Produkt ten zawiera stosunkowo niewiele węglowodanów. Niemniej jednak lepiej nie przesadzać z ilością boczku spożywanego w ciągu miesiąca, gdyż w 70% składa się on z tłuszczy.
Zdjęcie autorstwa Hans / CC BY

3. Bekon
Wiele osób kocha charakterystyczny smak chrupiącego boczku. Produkt ten zawiera stosunkowo niewiele węglowodanów. Niemniej jednak lepiej nie przesadzać z ilością boczku spożywanego w ciągu miesiąca, gdyż w 70% składa się on z tłuszczy.

2. RybyRyby stanowią bogate źródło białka niezbędnego dla każdego żywego organizmu. Co więcej, są one skarbnicą zdrowych kwasów tłuszczowych, które zmniejszają ryzyko chorób układu krążenia.
Zdjęcie jedzenia / Shutterstock

2. Ryby
Ryby stanowią bogate źródło białka niezbędnego dla każdego żywego organizmu. Co więcej, są one skarbnicą zdrowych kwasów tłuszczowych, które zmniejszają ryzyko chorób układu krążenia.

1. JajaJeszcze nie tak dawno dietetycy zalecali ograniczenie ilości jaj spożywanych w ciągu tygodnia. Obecnie dopuszczalne jest zjadanie nawet kilku jaj dziennie. Zawierają one bowiem w składzie sporą ilość zdrowych kwasów tłuszczowych, które są korzystne dla zdrowia.
Zdjęcie autorstwa margenauer / CC BY

1. Jaja
Jeszcze nie tak dawno dietetycy zalecali ograniczenie ilości jaj spożywanych w ciągu tygodnia. Obecnie dopuszczalne jest zjadanie nawet kilku jaj dziennie. Zawierają one bowiem w składzie sporą ilość zdrowych kwasów tłuszczowych, które są korzystne dla zdrowia.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Zdrowie:

Zgaga Czy rozmiar ma znaczenie? Domowe sposoby na zapalenie stawów Kalendarz pylenia, czyli pomocna mapa dla alergików. Sprawdź, jak korzystać z tego terminarza Magnez w jedzeniu Suche łokcie Uczucia i emocje Stosowanie tamponów Sałatka ze zdrową niespodzianką 10 mało znanych alergenów Zestresowane kobiety jedzą więcej Hipokaliemia - co powinnaś o niej wiedzieć?