W maju rozpoczęła się kampania „Woda – naturalnie że ze źródła”, której głównym celem jest rozpowszechnienie wśród społeczeństwa nawyku picia wody oraz uświadomienie, jakie korzyści płyną z jej regularnego picia. Pomysłodawcą kampanii jest Krajowa Izba Gospodarcza „Przemysł Rozlewniczy”.
Mimo tego, że wielu lekarzy, dietetyków i kosmetologów apeluje nieustannie o częste picie wody – jej spożycie w naszym kraju jest wciąż za małe. Tylko 44 procent Polaków deklaruje, że pije wodę codziennie. 61 procent sięga po wodę dopiero wtedy, gdy zaczyna czuć pragnienie. W porównaniu z innymi krajami Unii Europejskiej jesteśmy daleko w tyle.
Tylko dla porównania – statystyczny Europejczyk wypija rocznie 106 litrów wody mineralnej, podczas gdy Polak wypija jej rocznie jedynie 65 litrów!
Wiedza Polaków na temat wody jest także niezadowalająca. Większość zdaje sobie jednak sprawę z konieczności wypijania przynajmniej półtora litra wody dziennie. Sprzedaż wody w Polsce zdecydowanie rośnie w sezonie letnim.
Kampania oprócz edukacji ma służyć między innymi promocji spożywania naturalnych wód butelkowanych nie tylko w sezonie letnim, ale również poza nim. Polacy powinni pić naturalną wodę butelkowaną nie tylko okazjonalnie, ale codziennie, ponieważ tego wymaga organizm człowieka – podkreśla Wojciech Rutkowski, prezes Krajowej Izby Gospodarczej „Przemysł Rozlewniczy”.
Źródło: medycyna24.pl
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy
Pokaż wszystkie komentarze