Praca nad emocjami część 5
URSZULA ROGALSKA • dawno temuŚwięto Zmarłych i Dzień Zaduszny to czas, kiedy dzieci pytają o śmierć, niebo i osoby, które odeszły. Często takim rozmowom towarzyszy smutek. Jest to najczęstsze nieproszone uczucie jakiego doświadcza się w życiu. Trzeba umieć sobie z nim radzić, by odnaleźć ponownie radość i szczęście. Dzisiaj propozycje pracy nad smutkiem.
SMUTEK
Przygotuj spokojny kącik do rozmowy. Zapytaj dziecko kiedy jest smutne i co jest przyczyną tego smutku? Dobrym sposobem na zobrazowanie dziecku smutku jest ukazanie tego na obrazkach np. w książkach.
Warto dzieciom opowiedzieć o swoich smutkach z lat dziecinnych i sposobach znalezienia pocieszenia w takich sytuacjach.
Następnie zapytaj dzieci, czego potrzebują, gdy są smutne i co albo kto je pociesza. Podczas, gdy rozmowa dobiega końca zachęć dziecko do stworzenia obrazu pt. „jestem smutny”. Konieczne jest, by po namalowaniu obrazu dokleiło do niego, lub domalowało rzeczy, osoby, sposoby, które je pocieszają.
Do tego zadania potrzebne będą:
papier
farby
klej
kolorowe gazety
błyszczący papier
mazaki
źródło: Zrozumieć świat uczuć, Simone Pfeffer
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy
Pokaż wszystkie komentarze