Praca nad emocjami część 3
URSZULA ROGALSKA • dawno temuW poprzednim artykule naszego cyklu [url=https://jejswiat.pl/10442,praca-nad-emocjami-u-dziecka ]Praca nad emocjami u dziecka[/url] propozycją zabawy z emocjami była wizualizacja przyrody. Dzisiaj wykorzystamy do tego zwierzęta.
Zabawa ta ma na celu wykształcić u dzieci odczuwanie przyjemności z bycia razem z innymi i radości z dotyku.
Dzieci zwracają baczną uwagę na różnego rodzaju dotyk i odczucia ciała. Muszą je ocenić i zinterpretować, żeby móc je odgadnąć. Dzieci są w kontakcie poprzez zmysł dotyku i koncentrują się na sobie wzajemnie. Ta zabawa sprawia wiele radości, dzieci cieszą się dotykiem, jest to odprężające i jednocześnie bardzo ożywiające.
ZWIERZĘTA
Dobrze, gdy w zabawie bierze udział minimum dwójka dzieci. Jeżeli jednak brakuje towarzysza wówczas rodzic może z dzieckiem tworzyć parę.
Zacznijcie od rozmowy o zwierzętach – jakie są, jak się poruszają, jakie odgłosy dają, gdzie żyją, czym się żywią itp. Gdy zbierzecie dużo przykładów zwierząt wówczas podczas zabawy łatwiej będzie wykorzystać tę wiedzę.
Przygotujcie sobie miejsce na podłodze, jedno dziecko kładzie się na brzuszku, a inna osoba siada obok niego.
Zadania:
- osoba siedząca obok leżącej osoby wymyśla sobie jakieś zwierzę;
- jak to zwierzątko się porusza? Czy ono pełza, czy tupie?
- a teraz wyobraź sobie, że twoja ręka jest tym zwierzątkiem;
- poruszaj nią na plecach swojego partnera tak, jak to robi to zwierzę;
- dziecko leżące próbuje odgadnąć co to za zwierzę;
- po kilku „spacerach zwierzątek” następuje zmiana
Na zakończenie zabawy koniecznie porozmawiajcie o tym, co się podobało w zabawie, a co sprawiało dziecku przykrość.
źródło: Zrozumieć świat uczuć, Simone Pfeffer
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy
Pokaż wszystkie komentarze