Praca nad emocjami – część 7
![Urszula Rogalska](https://m.kafeteria.pl/ula-rogalska2-912f1fec82c83b1bc8,20,20,1,0.jpg)
![](https://m.kafeteria.pl/fotolia-3994770-subscrip-e11fa8f,730,0,0,0.jpg)
![](https://i.wpimg.pl/100x0/m.autokult.pl/vnjbcw5keq8ribvkghb0gmh4-6388312.png)
Każdy człowiek się złości. To naturalne uczucie, które niektórym wymyka się spod kontroli. Dzieci doświadczają złości, lecz trzeba je nauczyć prawidłowego reagowania w trudnych chwilach. Dzisiaj prezentuję ćwiczenie o złości.Złość jest częścią życia i jest wiele sytuacji, które mogą nas naprawdę doprowadzić do wściekłości. Złość, obok niektórych negatywnych i niszczących skutków, jest też bardzo ożywiająca. Wydzielana jest wówczas adrenalina. To aktywizuje ciało i wzrasta potrzeba poruszania się. Złość daje innym do zrozumienia, że zostały przekroczone granice i może to pomóc w korekcie sytuacji, zanim dojdzie do eksplozji.
ZŁOŚĆ i co dalej?
Każde ćwiczenie warto zacząć od rozmowy. W tym ćwiczeniu należy dowiedzieć się od dzieci, kiedy ostatnim razem były zezłoszczone. Niech opiszą dokładnie daną sytuację i wskażą, które zdarzenie wyprowadziło ich z równowagi.
Następnie pomyślcie wspólnie co można zrobić, żeby pokazać złość albo się jej pozbyć w sytuacji, kiedy następuje.
Kiedy dzieci wpadną na własny pomysł dobrze, by zilustrowały tę złość.
Interesującym zadaniem, jest by dziecko potrafiło przedstawić złość opierając się na poniższych kategoriach:
- złość, która rani innych, sprawi im ból;
- złość, poprzez którą niszczone są rzeczy, lub coś zostaje uszkodzone;
- złość, która nikomu nie sprawia bólu i niczego nie niszczy.
Po tak zobrazowanej i pogrupowanej złości warto rozszerzyć ostatnią grupę i już ustnie omówić kilka konkretnych przykładów. Dzięki temu dziecko zrozumie, że może się złościć w prawidłowy sposób.
źródło: Zrozumieć świat uczuć, Simone Pfeffer
![](https://i.wpimg.pl/100x0/m.autokult.pl/vnjbcw5keq8ribvkghb0gmh4-6388312.png)
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy
Pokaż wszystkie komentarze