Praca nad emocjami cz.4
URSZULA ROGALSKA • dawno temuKażdy człowiek się czegoś boi. Dzieci doświadczają strachu częściej, gdyż dopiero zdobywają umiejętność radzenia sobie z nim. Można z dzieckiem nad tym popracować. Najlepiej rozmawiać o tym co powoduje u nas lęk i jak można sobie z tym poradzić. Przecież nie o to chodzi, by się niczego nie bać, a właśnie o to by umieć znaleźć sposób na załagodzenie w sobie tego lęku.O tym w dzisiejszej odsłonie "Pracy nad emocjami".
KAŻDY ZNA STRACH
Celem ćwiczenia jest nadanie formy strachowi, poznanie strachów innych osób oraz zaakceptowanie strachu jako „normalnego” uczucia.
Przygotujcie siędo tego znajdując w pomieszczeniu wygodnego, przytulnego i bezpiecznego kąta. Poszukajcie książki o strachu do czytania na głos, farby, papier i przybory do malowania.
Usiądźcie z dziećmi w wybranym kąciku i przeczytajcie wspólnie książkę i w czasie czytania lub potem zacznijcie rozmowę z dziećmi o strachu: Jak czuli się bohaterowie książki? Czy dzieci znają coś podobnego, czego się boją?
Potem dzieci biorą kartkę papieru i farby i malują to czego się boją. Po namalowaniu prezentują swój obrazek i omawiają co ono przedstawia. Podczas swoje prezentacji każde dziecko znajduje sposoby, by zminimalizować ten lęk. Dobrze, gdy inni członkowie zabawy wymyślą inne rozwiązania by pokonać strach.
źródło: Zrozumieć świat uczuć, Simone Pfeffer
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy
Pokaż wszystkie komentarze