7 powodów, dla których nie możesz znaleźć pracy
PATRYCJA KARPIŃSKA • dawno temuByłaś już na dziesiątkach rozmów o pracę i jak dotąd nie udało ci się zdobyć żadnej posady? Najprawdopodobniej wciąż popełniasz klasyczne błędy, które zniechęcają do ciebie potencjalnego pracodawcę. Dowiedz się, dlaczego wciąż nie znalazłaś zatrudnienia na upragnionym stanowisku i jak zrobić dobre wrażenie na szefie!
Jak rozmawiać z pracodawcą?
W czasie rozmów o pracę często pojawia się pytanie „Gdzie pani widzi siebie za 10 lat?”. Niewłaściwa odpowiedź może uniemożliwić ci zdobycie upragnionej posady. Z drugiej strony, logiczne i racjonalne określenie celów pozwoli szefowi wypracować sobie odpowiednią opinię na twój temat.
Kolejnym problemem, który może pokrzyżować twoje plany zawodowe jest niewiedza na temat pracodawcy. Przed spotkaniem z potencjalnym szefem powinnaś wyszukać jego nazwisko lub nazwę firmy w Internecie. Od razu zauważy on, że masz pojęcie o tym, czym zajmuje się przedsiębiorstwo, i spojrzy na ciebie przychylniejszym okiem.
W ostatnim etapie rozmowy potencjalny pracodawca umożliwił ci zadawanie pytań, a ty nie wiedziałaś, o co zapytać? Nie stawia cię to w dobrym świetle. Pamiętaj także, że pytania takie powinny być ambitne – nie zadawaj ich tylko po to, aby się odezwać.
Jak zachować się na rozmowie o pracę?
Nie zrobisz na szefie dobrego wrażenia, jeżeli na rozmowę o pracę przyjdziesz z poczuciem wyższości. Niestety nikt nie lubi mało ambitnych, fizycznych prac, ale każdy musi je wykonywać przynajmniej od czasu do czasu. Osoba, która siedzi po drugiej stronie biurka prawdopodobnie także zaczynała od obsługi kserokopiarki i rezerwowania miejsc w restauracji.
Pamiętaj, że czasem nadmiar kwalifikacji może być przeszkodą, a nie pomocą w znalezieniu pracy. Jeżeli pracowałaś już na stanowisku, które jest dużo bardziej wymagające niż oferowane obecnie, niestety prawdopodobnie nie zostaniesz zatrudniona. Prawda jest taka, że w pracy poniżej twoich kwalifikacji będziesz się nudzić.
Powodzeniu na rozmowie o pracę nie sprzyja także nadmierne zdenerwowanie. Lekki stres nie jest niczym złym – pokaże pracodawcy, że naprawdę zależy ci na pracy. Jednak jeżeli nie będziesz potrafiła złożyć logicznego zdania, nie zostaniesz zatrudniona.
Na koniec, powinnaś pamiętać, że w wielu przypadkach niepowodzenie na rozmowie kwalifikacyjnej nie wynika z braku talentu czy pasji. Niektórzy pracodawcy szukają pracowników, którzy nie zadają pytań, a inni takich, którzy zadają ich mnóstwo. Czasem najzwyczajniej w świecie nie będziesz tą osobą, której poszukuje firma.
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy
Pokaż wszystkie komentarze