Jak wybrać dobrą RYBĘ? Niebezpieczne takie gatunki jak tuńczyk czy panga

Ryby są cenny źródłem nienasyconych kwasów tłuszczowych.

Ryby są cenny źródłem nienasyconych kwasów tłuszczowych, które działają przeciwnowotworowo i przeciwmiażdżycowo. Dlatego powinniśmy jeść je przynajmniej raz w tygodniu. Najzdrowsze są ryby tłuste.

Ważne jest miejsce połowu ryb. Uważać należy zwłaszcza na gatunki drapieżne, takie jak tuńczyk czy miecznik. Zawierają one duże ilości toksyn i metali ciężkich, które uszkadzają narządy wewnętrzne. Zaś tilapia czy panga mogą pochodzić z wód bardzo zanieczyszczonych, a tym samym szkodzić naszemu zdrowiu.

Pamiętajmy, że obróbka termiczna zmienia strukturę kwasów omega-3. Unikajmy więc długotrwałego smażenia ryb, podpowiadała dietetyk, Agnieszka Ślusarska.

Źródło zdjęć: Shutterstock

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Kafeteria.tv:

Majewski do szefa Polsatu: "SŁONECZKO.." O co tak prosił? Kocham, ale nie mam ochoty na seks. Dlaczego kobiety stają się OZIĘBŁE? Epidemiolodzy ostrzegają PRZED GRYPĄ wszystkie KOBIETY starające sie o dziecko Czy ZAZDROŚĆ może zniszczyć związek? Cała prawda o zazdrośnikach Zeszłoroczne KREMY Z FILTREM – wyrzucić czy używać? Marihuana MEDYCZNA. Czym różni się od zwykłej i czy jest bezpieczna? 5-latek z Polski podbija świat mody! Na ten wstydliwy problem cierpi ponad 4 mln osób. W tym coraz więcej młodych W trakcie grypy nie rezygnuj z KARMIENIA PIERSIĄ. Jest ważny powód Osobne łóżka świadczą o kryzysie w związku? "To może być odświeżające" Płukanie nie wystarczy. Jak EKOLOGICZNIE zmyć pestycydy z owoców i warzyw? Zapytano Polki, czy sądzą, że są piękne. Jakie były odpowiedzi?