„Light” nie znaczy zdrowy. Mniej cukru czy tłuszczu to więcej chemii

Produkt niskotłuszczowy ma poniżej 3 g tłuszczu, a niskocukrowy - poniżej 5 g cukru w 100 gramach.

Wybieramy produkty oznaczone napisami „light” lub „0%”, bo wierzymy, że dostarczymy sobie mniej cukru lub tłuszczu. To mit. Mniejszą ilość jednych składników producenci zastępują innymi, zwykle sztucznymi barwnikami, polepszaczami smaku i konserwantami. Wtedy nierzadko wartość kaloryczna takiego sera, mleka, pieczywa czy jogurtu wzrasta.

Żywność „light” nie dość, że zawiera mnóstwo chemii, to jeszcze jest uboższa w składniki odżywcze.  Można więc sięgać po produkty o obniżonej zawartości tłuszczu lub cukru, jednak wartościowy wybór zagwarantuje nam czytanie etykiety przed zakupem. Pamiętajmy, że  produkt niskotłuszczowy  to taki, który ma poniżej 3 g tłuszczu w 100 g, a niskocukrowy ma poniżej 5 g cukru w 100 gramach.

Źródło: TVN Style

Źródło zdjęć: Shutterstock

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Kafeteria.tv:

W której ławce siedzi twoje dziecko? Miejsce w sali lekcyjnej ma znaczenie Najbardziej wartościowy sok. Oprócz witamin zawiera składnik wspomagający odchudzanie Mają najgorszą kuchnię na świecie, ale ta potrawa to wyjątek. Zjadają jej ponad tonę! Płukanie nie wystarczy. Jak EKOLOGICZNIE zmyć pestycydy z owoców i warzyw? ZAJĄCZEK Z SERWETKI na wielkanocny stół Program do sporządzania portretów przestępców stworzył IDEAŁ PIĘKNA Chirurgiczny sposób na MŁODY WYGLĄD? Lekarze ostrzegają przed zagrożeniem dla GAŁEK OCZNYCH Uważaj na popularne MIELONKI. Najgorszej jakości mięso to nie jedyna ich wada Prosta HISZPAŃSKA PRZEKĄSKA z kilku ziemniaków, jajek i sera! Wadliwe IMPLANTY PIERSI nadal zagrażają zdrowiu kobiet. Wśród poszkodowanych Polki Zachwycająca Gwyneth Paltrow stylizowana na IKONY AMERYKI! Urszula Radwańska bez bielizny na uroczystej gali Wimbledonu!