„Light” nie znaczy zdrowy. Mniej cukru czy tłuszczu to więcej chemii

Produkt niskotłuszczowy ma poniżej 3 g tłuszczu, a niskocukrowy - poniżej 5 g cukru w 100 gramach.

Wybieramy produkty oznaczone napisami „light” lub „0%”, bo wierzymy, że dostarczymy sobie mniej cukru lub tłuszczu. To mit. Mniejszą ilość jednych składników producenci zastępują innymi, zwykle sztucznymi barwnikami, polepszaczami smaku i konserwantami. Wtedy nierzadko wartość kaloryczna takiego sera, mleka, pieczywa czy jogurtu wzrasta.

Żywność „light” nie dość, że zawiera mnóstwo chemii, to jeszcze jest uboższa w składniki odżywcze.  Można więc sięgać po produkty o obniżonej zawartości tłuszczu lub cukru, jednak wartościowy wybór zagwarantuje nam czytanie etykiety przed zakupem. Pamiętajmy, że  produkt niskotłuszczowy  to taki, który ma poniżej 3 g tłuszczu w 100 g, a niskocukrowy ma poniżej 5 g cukru w 100 gramach.

Źródło: TVN Style

Źródło zdjęć: Shutterstock

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Kafeteria.tv:

Co zużywa najwięcej PRĄDU W DOMU? Polacy nie mają pojęcia Na Wielkanoc WYDAMY 363 ZŁOTE Naturalny sposób na zwiększenie POTENCJI SEKSUALNEJ Które gwiazdy korzystają z porad WRÓŻKI? Wadliwe IMPLANTY PIERSI nadal zagrażają zdrowiu kobiet. Wśród poszkodowanych Polki Na ten wstydliwy problem cierpi ponad 4 mln osób. W tym coraz więcej młodych Zapomniana metoda wraca do łask. Wszystko o leczeniu PIJAWKAMI Znalazł swoją miłość oglądając sylwestrowy program Telewizji Polskiej Polskie Towarzystwo Kardiologiczne promuje się rapem! Urszula Radwańska bez bielizny na uroczystej gali Wimbledonu! Dziecko nie chodzi lub nie mówi. Kiedy należy zacząć się martwić? Brudne dziecko to szczęśliwe dziecko? Nie tylko. Nadmierna higiena jest przyczyną wielu chorób