Walentynkowa kampania FOREO zachęca do napisania “i żyli długo i szczęśliwie” na własnych warunkach.
ANGELIKA BOROWSKA • dawno temuMateriał producenta Foreo
Chociaż wiele osób na samą myśl o Walentynkach ma ochotę zaszyć się pod ziemią, ciężko nie zauważyć, że w ostatnich latach świętowanie Dnia Zakochanych stało się bardzo popularne. Celebracja miłości powinna być pięknym przeżyciem, ale czy zawsze tak jest? Szwedzka marka beauty-tech FOREO postanowiła zgłębić ten temat i przyjrzeć się zagadnieniu współczesnego romansu, przeprowadzając globalną ankietę. Jej wyniki okazały się zaskakujące…
Bajkowy romans w czasach Tindera
W badaniu FOREO aż 81% ankietowanych zaznaczyło, że ich zdaniem obecnie częściej randkuje się dla przygodnego seksu, niż aby odnaleźć prawdziwą miłość. Chociaż niektórzy mogą argumentować, że powód tych pesymistycznych poglądów na bajkowy romans tkwi w rosnącej popularności aplikacji randkowych (dzięki którym seks jest bardziej dostępny niż kiedykolwiek), rzeczywistość jest nieco inna. Według ankiety FOREO Sweden, problem ze znalezieniem miłości i cieszeniem się nią wynikać może również z braku akceptacji. Okazało się bowiem, że aż 49% osób ankietowanych będąc ze swoim partnerem, więcej niż raz odczuło ostracyzm lub negatywną ocenę otoczenia wynikającą z różnicy wieku między sobą, a partnerem (26%), pochodzenia etnicznego lub religii (22%) czy orientacji seksualnej (14%). Co więcej, aż 47% respondentów przyznało, że nie angażuje się w relację z kimś, kogo kocha, w obawie przed byciem osądzonym przez rodzinę i przyjaciół.
„Te przygnębiające statystyki potwierdzają, że to nie seks stoi na drodze do znalezienia prawdziwej miłości, ale bardzo często strach i uprzedzenia. Misją FOREO jest sprawienie, by każdy z nas czuł się dobrze we własnej skórze, a w dużej mierze łączy się to z pewnością siebie i odwagą, by kochać tego, kogo dusza zapragnie. Miłość jest uniwersalna i nikt nie może jej zaszufladkować, dlatego w te Walentynki FOREO chce pokazać miłość z innej, wielowymiarowej perspektywy” - wyjaśnia Boris Trupčević, CEO FOREO Sweden.
Wszystkie kolory miłości
Dlatego szwedzka marka urządzeń do pielęgnacji FOREO właśnie rozpoczęłą kampanię uświadamiającą zatytułowaną „Wszystkie kolory miłości”, celebrującą miłość w każdym wydaniu i inspirującą ludzi do przeżywania własnej wersji “i żyli długo i szczęśliwie". Marka wykorzystała doskonale znane, kultowe sceny z "Titanica", "Kopciuszka" czy "Romeo i Julii" i pokazała je w zupełnie nowej odsłonie. W narracji FOREO w słynnej scenie balkonowej rozmawiają Romeo i… Romeo. Pantofelek został zgubiony przez pana Kopciuszka, reprezentującego generację silver. Natomiast na dziobie statku nawiązującego do "Titanica" zobaczymy dwie równie współczesne pary — wyjątkowe, choć różne od siebie, zakochane dziewczyny i rozkładającego ręce mężczyznę, którego podporą w tle jest jego wybranka. Zamysłem kampani było pokazanie, że każdy z nas może znaleźć miłość, niezależnie od wieku, płci, orientacji czy koloru skóry. Współczesne romantyczne "baśnie" często pokazują tylko jeden model miłości, a według marki to błąd, bo reprezentacja i możliwość poczucia przynależności są w dzisiejszych czasach szalenie ważne. FOREO chciało przełamać te zakorzenione w "tradycji" stereotypy i sprawić, by każdy mógł odnaleźć siebie w nowych wersjach kultowych scen miłosnych, nie tylko na Walentynki. Dodatkowo marka przygotowała quiz w mediach społecznościowych dla wszystkich, którzy chcą dowiedzieć się więcej o sobie i zrozumieć swój styl i kolor miłości.
SamoMiłość i akceptacja
Jednak brak akceptacji i zróżnicowania poglądów na miłość w głęboko zakorzenionej mentalności, utrwalanej przez bajki, to tylko wierzchołek góry lodowej. Według globalnej ankiety FOREO nie tylko społeczeństwo krytykuje nasze wybory dotyczące stylu życia, ale jesteśmy równie surowi sami dla siebie. Aż 57% singli przyznało, że odczuwa presję, aby znaleźć partnera, by nie być postrzeganym przez innych w kategorii “życiowej porażki”. Kolejne 42% zadeklarowało, że zdecydowało się na wybór "drugiej połówki" tylko po to, by uniknąć samotności.
„W okolicach Walentynek łatwo zapomnieć, że nie każdy z nas jest czy chce być w związku. I jest to jak najbradziej ok. Najwyższy czas odstygmatyzować bycie singlem i spojrzeć na to jako na wybór, a nie konieczność. W DNA FOREO jest przypominanie, że najważniejszą formą miłości jest "SamoMiłość". A ta zaczyna się od dbania o siebie, o czym często zapominamy, próbując nadążyć za wyzwaniami zabieganego dnia. Pamiętajmy więc, że aby nauczyć się kochać drugą osobę, warto najpierw zacząć od miłości do samego siebie!”- mówi Trupčević.
Szwedzki pionier beauty-tech FOREO stał się znany z inkluzywności i różnorodności w branży kosmetycznej. W 2018 r. FOREO wprowadziło „His & His”, pierwszy w historii zestaw upominkowy dla par tej samej płci, w samym środku walentynkowych promocji. Ten limitowany zestaw stanowił odświeżające zerwanie z tradycją marek, kierujących komunikację związaną z "Dniem Zakochanych" wyłącznie do par heteroseksualnych.
Materiał producenta Foreo
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy
Pokaż wszystkie komentarze