Jak uniknąć bólu pleców w 7 dni?

7. PoniedziałekUstal regularny plan ćwiczeń, który składa się z ćwiczeń na krążenie, gibkość i wzmocnienie kondycji. Skup się na właściwej technice i postawie ciała oraz poradź się profesjonalisty, aby znaleźć program odpowiedni dla ciebie.
Zdjęcie autorstwa webvilla / CC BY

7. Poniedziałek
Ustal regularny plan ćwiczeń, który składa się z ćwiczeń na krążenie, gibkość i wzmocnienie kondycji. Skup się na właściwej technice i postawie ciała oraz poradź się profesjonalisty, aby znaleźć program odpowiedni dla ciebie.

6. WtorekZachowuj dobrą postawę ciała podczas stania i siedzenia przy biurku. Unikaj złych nawyków, np. garbienia się, siedzenia z jedną nogą założoną na drugą oraz trzymania telefonu pomiędzy uchem a ramieniem.
Zdjęcie autorstwa PublicDomainPictures / CC BY

6. Wtorek
Zachowuj dobrą postawę ciała podczas stania i siedzenia przy biurku. Unikaj złych nawyków, np. garbienia się, siedzenia z jedną nogą założoną na drugą oraz trzymania telefonu pomiędzy uchem a ramieniem.

5. ŚrodaZachowuj prawidłową wagę, ponieważ nadwaga obciąża dolną część pleców. Zdrowa dieta oraz aktywność fizyczna pomogą ci zredukować prawdopodobieństwo doświadczenia bólu pleców.
Zdjęcie autorstwa Anelka / CC BY

5. Środa
Zachowuj prawidłową wagę, ponieważ nadwaga obciąża dolną część pleców. Zdrowa dieta oraz aktywność fizyczna pomogą ci zredukować prawdopodobieństwo doświadczenia bólu pleców.

4. CzwartekNaucz się, jak podnosić przedmioty w bezpieczny sposób – poprawna technika podnoszenia jest kluczowa dla ochrony pleców. Zanim podniesiesz coś ciężkiego, zatrzymaj się, a następnie poruszaj się powoli i ostrożnie. Pamiętaj także, aby nigdy nie skręcać ciała podczas podnoszenia.
Zdjęcie autorstwa PublicDomainPictures / CC BY

4. Czwartek
Naucz się, jak podnosić przedmioty w bezpieczny sposób – poprawna technika podnoszenia jest kluczowa dla ochrony pleców. Zanim podniesiesz coś ciężkiego, zatrzymaj się, a następnie poruszaj się powoli i ostrożnie. Pamiętaj także, aby nigdy nie skręcać ciała podczas podnoszenia.

3. PiątekPanie powinny nosić buty na niskim obcasie, ponieważ chodzenie w butach na wysokim obcasie to jeden z najczęstszych powodów bólu pleców u kobiet. Problemy ze stopami mogą powodować wiele problemów w ciele, jak również problemy z plecami.
Zdjęcie autorstwa geralt / CC BY

3. Piątek
Panie powinny nosić buty na niskim obcasie, ponieważ chodzenie w butach na wysokim obcasie to jeden z najczęstszych powodów bólu pleców u kobiet. Problemy ze stopami mogą powodować wiele problemów w ciele, jak również problemy z plecami.

2. SobotaPostaraj się spać w pozycji neutralnej, aby zapewnić kręgosłupowi i karkowi prawidłowe podparcie. Wybierz materac ergonomiczny i wymieniaj go co 10 lat. Z wiekiem lub w przypadku zmiany wagi albo urazu zmiana materaca może być również potrzebna.

2. Sobota
Postaraj się spać w pozycji neutralnej, aby zapewnić kręgosłupowi i karkowi prawidłowe podparcie. Wybierz materac ergonomiczny i wymieniaj go co 10 lat. Z wiekiem lub w przypadku zmiany wagi albo urazu zmiana materaca może być również potrzebna.

1. NiedzielaOdwiedź fizjoterapeutę i wypróbuj terapię wibracyjną całego ciała – takie ćwiczenia mogą pomóc w przypadku bólu dolnego odcinka kręgosłupa. Skonsultuj się z fizjoterapeutą na temat terapii właściwej w twoim przypadku.
Zdjęcie autorstwa rhythmuswege / CC BY

1. Niedziela
Odwiedź fizjoterapeutę i wypróbuj terapię wibracyjną całego ciała – takie ćwiczenia mogą pomóc w przypadku bólu dolnego odcinka kręgosłupa. Skonsultuj się z fizjoterapeutą na temat terapii właściwej w twoim przypadku.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Zdrowie:

Jajka – zdrowe czy nie? Przygotuj romantyczny masaż Jak schudnąć 5 kg? Zdrowe modyfikacje żywieniowe sposobem na odchudzanie Czego nie powinno zabraknąć na jednodniowej wycieczce Jak zwalczać łupież? Jazda na rolkach idealna dla figury Borelioza. Problemy diagnostyczne 3 powody zdrowotne, dla których powinnaś zacząć jeść masło orzechowe! Kmin i kminek Wymarzona sylwetka leży w zasięgu twojego talerza Ile mają kalorii nasze ulubione potrawy? Dodaj do wody jeden składnik i ciesz się szczupłą sylwetką!