Nawyki, które uchronią cię przed depresją

10. SenOdpowiednia ilość snu to kluczowa sprawa dla regeneracji ciała. Układ odpornościowy wzmacnia się, mózg odpoczywa i rozwija się, i zbierane są siły na następny dzień. Mimo tych zalet, ciągle się przepracowujemy, stresujemy i nie śpimy tyle, ile trzeba. Co więcej, kiedy jesteśmy zmęczeni, jemy więcej, a to również nie najlepsza sytuacja.
Zdjęcie autorstwa Hotel Arthur / CC BY

10. Sen
Odpowiednia ilość snu to kluczowa sprawa dla regeneracji ciała. Układ odpornościowy wzmacnia się, mózg odpoczywa i rozwija się, i zbierane są siły na następny dzień. Mimo tych zalet, ciągle się przepracowujemy, stresujemy i nie śpimy tyle, ile trzeba. Co więcej, kiedy jesteśmy zmęczeni, jemy więcej, a to również nie najlepsza sytuacja.

9. ĆwiczeniaPodczas ćwiczeń wytwarzają się endorfiny, czyli tzw. hormony szczęścia, które sprawiają, że mamy dobry nastrój. Wiele badań pokazuje, że ćwiczenia poprawiają samopoczucie. Zdolność uczenia się również poprawia się po ćwiczeniach.
Zdjęcie autorstwa Flavia Mariani Martins / CC BY

9. Ćwiczenia
Podczas ćwiczeń wytwarzają się endorfiny, czyli tzw. hormony szczęścia, które sprawiają, że mamy dobry nastrój. Wiele badań pokazuje, że ćwiczenia poprawiają samopoczucie. Zdolność uczenia się również poprawia się po ćwiczeniach.

8. Pij dużo wodyOdwodnienie często łatwo przeoczyć, ale nasze ciało w 95% składa się z wody. Kiedy nie dostarczamy organizmowi odpowiedniej ilości wody (zaleca się picie 2 litrów wody dziennie), czujemy się zmęczeni, gderliwi i boli nas głowa. Często również myli się głód z pragnieniem, więc zanim sięgniesz po przekąskę, wypij 1-2 szklanki wody. Napoje gazowane i smakowe nie liczą się w tym przypadku.
Zdjęcie autorstwa Kenny Louie / CC BY

8. Pij dużo wody
Odwodnienie często łatwo przeoczyć, ale nasze ciało w 95% składa się z wody. Kiedy nie dostarczamy organizmowi odpowiedniej ilości wody (zaleca się picie 2 litrów wody dziennie), czujemy się zmęczeni, gderliwi i boli nas głowa. Często również myli się głód z pragnieniem, więc zanim sięgniesz po przekąskę, wypij 1-2 szklanki wody. Napoje gazowane i smakowe nie liczą się w tym przypadku.

7. Witamina D i kwasy omega-3Witamina D i kwasy omega-3 to składniki odżywcze, które mają pozytywny wpływ na mózg, jednak często zdarza się, że nie dostarcza się ich organizmowi w odpowiednich ilościach. Dlatego pamiętaj o tym, aby pobyć trochę na słońcu i zjeść łososia.
Zdjęcie autorstwa Alpha / CC BY

7. Witamina D i kwasy omega-3
Witamina D i kwasy omega-3 to składniki odżywcze, które mają pozytywny wpływ na mózg, jednak często zdarza się, że nie dostarcza się ich organizmowi w odpowiednich ilościach. Dlatego pamiętaj o tym, aby pobyć trochę na słońcu i zjeść łososia.

6. TowarzystwoW dzisiejszych czasach łatwo być pustelnikiem, gdyż tak wiele rzeczy możemy robić przez Internet. Co więcej, wiele osób pracuje też w domu, co sprawia, że mało czasu spędzają poza nim. Nawet godzina dziennie z osobą, z którą lubisz spędzać czas poprawi samopoczucie.
Zdjęcie autorstwa Benjamin J. DeLong / CC BY

6. Towarzystwo
W dzisiejszych czasach łatwo być pustelnikiem, gdyż tak wiele rzeczy możemy robić przez Internet. Co więcej, wiele osób pracuje też w domu, co sprawia, że mało czasu spędzają poza nim. Nawet godzina dziennie z osobą, z którą lubisz spędzać czas poprawi samopoczucie.

5. Medytacja i modlitwaWiele osób sądzi, że modlitwa to sprawa religijna, jednak niekoniecznie tak musi być. Jeżeli kurczowo trzymasz się problemów, może to stać się przytłaczające na tyle, że poczujesz bezsensowność, która może wymknąć się spod kontroli. Poświęć więc trochę czasu na to, aby wyrzucić te uczucia z siebie, myśleć pozytywnie o innych i sprawić, by umysł znalazł się w pozytywnym miejscu.
Zdjęcie autorstwa PublicDomainPictures / CC BY

5. Medytacja i modlitwa
Wiele osób sądzi, że modlitwa to sprawa religijna, jednak niekoniecznie tak musi być. Jeżeli kurczowo trzymasz się problemów, może to stać się przytłaczające na tyle, że poczujesz bezsensowność, która może wymknąć się spod kontroli. Poświęć więc trochę czasu na to, aby wyrzucić te uczucia z siebie, myśleć pozytywnie o innych i sprawić, by umysł znalazł się w pozytywnym miejscu.

4. DziękczynienieKażda osoba ma za co dziękować każdego dnia, bez względu na to, jak beznadziejna wydaje się sytuacja. Im bardziej skupiasz się na pozytywach w życiu, tym więcej pozytywów dostrzegasz. Nawet kiedy jest źle, pamiętaj o dobrych chwilach.
Zdjęcie kobiety / Shutterstock

4. Dziękczynienie
Każda osoba ma za co dziękować każdego dnia, bez względu na to, jak beznadziejna wydaje się sytuacja. Im bardziej skupiasz się na pozytywach w życiu, tym więcej pozytywów dostrzegasz. Nawet kiedy jest źle, pamiętaj o dobrych chwilach.

3. Jedz owoce i warzywaTo, co jemy wpływa na cały organizm, również na mózg. Jeżeli dobrze się odżywiamy, nasz mózg to czuje, tak samo jak odczuwa duże spożycie kawy czy cukru. Zrób sobie więc spacer na najbliższy targ z lokalnymi owocami i warzywami.
Zdjęcie autorstwa Andy Fell / CC BY

3. Jedz owoce i warzywa
To, co jemy wpływa na cały organizm, również na mózg. Jeżeli dobrze się odżywiamy, nasz mózg to czuje, tak samo jak odczuwa duże spożycie kawy czy cukru. Zrób sobie więc spacer na najbliższy targ z lokalnymi owocami i warzywami.

2. Miłość bezwarunkowaTo być może najtrudniejsze do zrealizowania. Codzienność czasami nas dołuje i jeśli coś idzie nie po naszej myśli, okazywanie innym bezwarunkowej miłości może być wyzwaniem. Jednak jeśli skupimy się na tym codziennie, więcej takiej miłości będzie również obecnej w naszym życiu.
Zdjęcie autorstwa David Amsler / CC BY

2. Miłość bezwarunkowa
To być może najtrudniejsze do zrealizowania. Codzienność czasami nas dołuje i jeśli coś idzie nie po naszej myśli, okazywanie innym bezwarunkowej miłości może być wyzwaniem. Jednak jeśli skupimy się na tym codziennie, więcej takiej miłości będzie również obecnej w naszym życiu.

1. To nie lek na depresjęTe sposoby to nie lek na depresję, jednak na dłuższą metę pomagają trzymać depresję na dystans, nawet w ciężkich chwilach. Rozwinięcie dobrych, zdrowych nawyków oznacza też zachowanie zdrowego umysłu i dobrego nastroju.
Zdjęcie kobiety / Shutterstock

1. To nie lek na depresję
Te sposoby to nie lek na depresję, jednak na dłuższą metę pomagają trzymać depresję na dystans, nawet w ciężkich chwilach. Rozwinięcie dobrych, zdrowych nawyków oznacza też zachowanie zdrowego umysłu i dobrego nastroju.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Zdrowie:

Jak dbać o higienę intymną? Znajdź swoje kolory Przyspieszenie metabolizmu - co jeść? Najczęstsze infekcje pochwy Przerwy w pracy Czas na jesienny detoks? Poznaj prosty sposób na oczyszczenie organizmu Domowy płyn do mycia naczyń. Zapomnij o podrażnionych dłoniach Tajemnicze omdlenia Dieta na serce Jedz figi i ciesz się świetną sylwetką! Samotni i nieszczęśliwi częściej oglądają telewizję Likiery i nalewki - smaczne i zdrowe

Popularne w tym tygodniu:

Pestka z awokado – nie wyrzucaj jej do kosza! Drożdżyca pochwy – wstydliwy problem kobiet 5 nieoczywistych zalet mleka mamy – karmienie piersią się opłaca!