Zarządzanie czasem
KAROLINA • dawno temuCoraz częściej mówi się o tym, że większość swojego czasu spędzamy w pracy. Poranne wstawanie i powrót późnym wieczorem to rzeczywistość dotykająca niemalże każdej z nas. Czy istnieje jakaś możliwość, żeby poprawić obecny stan rzeczy? W dobie kryzysu szanse na zmianę pracy są niewielkie, a obawa przed staniem się bezrobotnymi skutecznie odstrasza nas od podjęcia innego zatrudnienia. Obok tego coraz częściej stawia się nam coraz większe wymagania, a lista obowiązków do wykonania sukcesywnie wzrasta. Nawet gdy ze względu na pojawienie się w naszym życiu dziecka przez jakiś czas przebywamy w domu, okazuje się, że i tutaj szybko robimy sobie całkiem duże zaległości. Nie ma co się dłużej łudzić, że nadejdzie taki okres, w którym uda się nam wyjechać na wypoczynek albo też po prostu przespać spokojnie całą noc. Lepiej jest przyjąć założenie, że taka sytuacja samoistnie nie nastąpi i wziąć sprawy w swoje ręce. Najprawdopodobniej bowiem źródłem naszych problemów może być niewłaściwe zarządzanie posiadanym przez siebie czasem. Zła organizacja może naprawdę zniszczyć nasze życie. Odmień swoje losy i zobacz, jak zarządzać własnym czasem, a także poznaj sposoby, które mogą pomóc ci szybciej wykonać obowiązki zawodowe.
Zarządzanie własnym czasem
Okazuje się, że zarządzanie własnym czasem nie jest rzeczą tak prostą, jakby się to mogło wydawać. Każdy z nas zastanawia się, w jaki sposób zaplanować swoje działanie, lecz zazwyczaj nie posiadamy żadnej wiedzy, jak to powinno wyglądać. Umiejętnośćefektywnego zarządzania czasem ma ogromne znaczenie, bowiem możemy ją wykorzystać zarówno w życiu zawodowym, jak i prywatnym. Co więcej, wiedząc, jak zarządzać czasem, unikniemy sytuacji, w których będziemy sfrustrowane i przytłoczone codziennymi obowiązkami. Dobrze zaplanowane życie to klucz do sukcesu. Trudno wskazać osobę niezorganizowaną, która cieszyłaby się panującym wokół niej chaosem. Umiejętność gospodarowania czasem pomoże nam znaleźć chwilę na odpoczynek albo rozrywkę. Bez planowania i rozsądnego zarządzania nie ma możliwości łączenia kariery zawodowej z życiem rodzinnym. Większość z nas intuicyjnie wykonuje pewne czynności, posługując się metodami zarządzania czasem, ale dobrze jest je poznać, by uczynić nasze działanie jeszcze bardziej efektywnym. Poniższe wskazówki mogą ci się także przydać podczaszarządzania czasem wolnym. Okazuje się, że nawet wypoczynek dobrze jest zaplanować.
Jak zarządzać czasem?
Istnieje kilka metod efektywnego organizowania naszego czasu. Jednym ze sposobów na skuteczne zarządzanie czasem jest poukładanie zadań do wykonania w grupy. Chodzi przede wszystkim o to, by ustalić, jakie rzeczy do wykonania są najważniejsze i uniknąć marnowania chwil na sprawy, które załatwić można w bardziej efektywny sposób. Oprócz tego, ludzki mózg, wykonując pewną czynność, zaczyna się po dłuższej chwili męczyć. Z tego też względu dobrze jest nie poświęcać całego dnia na porządkowanie dokumentów, a czynność tę rozłożyć co najmniej na dwie tury. Często, chcąc dokończyć pewną sprawę, staramy się siedzieć nad nią jak najdłużej. Zapominamy przy tym, że regularne przerwy, zwłaszcza podczas siedzenia przed komputerem, pozwalają nam zmobilizować się do działania i uczynić nasze kroki sprawniejszymi. Z drugiej jednak strony wykonywanie zbyt wielu czynności naraz także nie jest dobre. Duże znaczenie ma tutaj różnorodność, jednak w rozsądnych wymiarach. Nie daj się również zwieść myśli, że pewne rzeczy możesz wykonać później. Stanowi to bezpośrednie zagrożenie dla naszego planu. Zaległości bowiem jest bardzo trudno nadrobić i wymaga to ogromnego samozaparcia.
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy
Pokaż wszystkie komentarze