Czy popełniasz te błędy podczas choroby?

9. Chorowanie na śniadanie
                                                    9. Chorowanie na śniadanie
                                                                                                            Wstajesz rano i czujesz, że to, co jeszcze wczoraj wydawało się tylko bólem głowy, dziś jest już w pełni rozwiniętym przeziębieniem. Ponad 200 różnych wirusów może powodować przeziębienie, co oznacza, że można zachorować kilka razy w roku. Dzieci przeziębiają się średnio 8 razy w roku. Jeżeli będziesz odpowiednio leczyć przeziębienie, minie w tydzień lub dwa. W przeciwnym razie może ono się przeciągnąć. Oto najczęściej popełniane błędy, które przedłużają czas trwania przeziębienia lub grypy.
Zdjęcie kobiety / Shutterstock

9. Chorowanie na śniadanie

9. Chorowanie na śniadanie
Wstajesz rano i czujesz, że to, co jeszcze wczoraj wydawało się tylko bólem głowy, dziś jest już w pełni rozwiniętym przeziębieniem. Ponad 200 różnych wirusów może powodować przeziębienie, co oznacza, że można zachorować kilka razy w roku. Dzieci przeziębiają się średnio 8 razy w roku. Jeżeli będziesz odpowiednio leczyć przeziębienie, minie w tydzień lub dwa. W przeciwnym razie może ono się przeciągnąć. Oto najczęściej popełniane błędy, które przedłużają czas trwania przeziębienia lub grypy.

8. Udajesz, że nic ci nie jest
                                                    8. Udajesz, że nic ci nie jest
                                                                                                            Często odczuwamy chęć zignorowania przeziębienia – w końcu jest dużo ważniejszych rzeczy do zrobienia niż siedzenie w domu pod kołdrą. Najczęstszym błędem jest właśnie niechęć do zajęcia się sobą i odpoczynku, kiedy pojawiają się objawy przeziębienia. Jeśli nie czujesz się dobrze i nic z tym nie robisz, to nawet w przypadku zwykłego przeziębienia możesz stracić dużo więcej czasu, aby dojść do formy.
Zdjęcie kobiety / Shutterstock

8. Udajesz, że nic ci nie jest

8. Udajesz, że nic ci nie jest
Często odczuwamy chęć zignorowania przeziębienia – w końcu jest dużo ważniejszych rzeczy do zrobienia niż siedzenie w domu pod kołdrą. Najczęstszym błędem jest właśnie niechęć do zajęcia się sobą i odpoczynku, kiedy pojawiają się objawy przeziębienia. Jeśli nie czujesz się dobrze i nic z tym nie robisz, to nawet w przypadku zwykłego przeziębienia możesz stracić dużo więcej czasu, aby dojść do formy.

7. Roznosisz zarazki
                                                    7. Roznosisz zarazki
                                                                                                            Zazwyczaj mija 2-3 dni od styczności z wirusem przeziębienia, zanim zaczynasz odczuwać objawy, ale może to też potrwać tydzień. Możesz czuć się dobrze, ale w środku rozwija się choroba. Dlatego tak ważne jest, aby ograniczać rozprzestrzenianie się zarazków, kiedy już zachorujesz. Aby to zrobić, zawsze zakrywaj usta i nos, kiedy kaszlesz lub kichasz, oraz myj regularnie ręce. W przeciwnym razie wirus może pozostawać na powierzchniach w domu czy w biurze, ciągle do ciebie wracając.
Zdjęcie ludzi / Shutterstock

7. Roznosisz zarazki

7. Roznosisz zarazki
Zazwyczaj mija 2-3 dni od styczności z wirusem przeziębienia, zanim zaczynasz odczuwać objawy, ale może to też potrwać tydzień. Możesz czuć się dobrze, ale w środku rozwija się choroba. Dlatego tak ważne jest, aby ograniczać rozprzestrzenianie się zarazków, kiedy już zachorujesz. Aby to zrobić, zawsze zakrywaj usta i nos, kiedy kaszlesz lub kichasz, oraz myj regularnie ręce. W przeciwnym razie wirus może pozostawać na powierzchniach w domu czy w biurze, ciągle do ciebie wracając.

6. Stosujesz antybiotyki na przeziębienie
                                                    6. Stosujesz antybiotyki na przeziębienie
                                                                                                            Jeżeli masz infekcję bakteryjną, prawdopodobnie potrzebne są antybiotyki, aby ją wyleczyć. Wirusy jednak nie reagują na antybiotyk – w przypadku ich zażycia bez potrzeby, w organizmie rozwija się oporność. To oznacza, że następnym razem przy infekcji bakteryjnej antybiotyk może już nie zadziałać tak skutecznie jak powinien. Dlatego podczas przeziębienia powinno się zażywać leki bez recepty.
Zdjęcie autorstwa Martin Cathrae / CC BY

6. Stosujesz antybiotyki na przeziębienie

6. Stosujesz antybiotyki na przeziębienie
Jeżeli masz infekcję bakteryjną, prawdopodobnie potrzebne są antybiotyki, aby ją wyleczyć. Wirusy jednak nie reagują na antybiotyk – w przypadku ich zażycia bez potrzeby, w organizmie rozwija się oporność. To oznacza, że następnym razem przy infekcji bakteryjnej antybiotyk może już nie zadziałać tak skutecznie jak powinien. Dlatego podczas przeziębienia powinno się zażywać leki bez recepty.

5. Ograniczasz picie
                                                    5. Ograniczasz picie
                                                                                                            Przeziębienie sprawia, że nie mamy ochoty na jedzenie czy picie. Jednak ważne jest, aby dostarczać organizmowi dużej ilości płynów. Babciny sposób – gorący rosół – to nie mit, faktycznie może pomóc. Płyny oczyszczają organizm z toksyn i innych niekorzystnych substancji oraz wzmacniają odporność.
Zdjęcie rosołu / Shutterstock

5. Ograniczasz picie

5. Ograniczasz picie
Przeziębienie sprawia, że nie mamy ochoty na jedzenie czy picie. Jednak ważne jest, aby dostarczać organizmowi dużej ilości płynów. Babciny sposób – gorący rosół – to nie mit, faktycznie może pomóc. Płyny oczyszczają organizm z toksyn i innych niekorzystnych substancji oraz wzmacniają odporność.

4. Ignorujesz zmęczenie
                                                    4. Ignorujesz zmęczenie
                                                                                                            Podczas przeziębienia potrzebujemy dużej ilości odpoczynku i snu. Zwłaszcza kiedy objawem jest lekka gorączka w przypadku przeziębienia lub wyższa temperatura przy grypie. Sen pozwala ciału zwalczyć infekcję, więc odpoczywaj, jeśli chcesz szybko wrócić do formy.
Zdjęcie kobiety / Shutterstock

4. Ignorujesz zmęczenie

4. Ignorujesz zmęczenie
Podczas przeziębienia potrzebujemy dużej ilości odpoczynku i snu. Zwłaszcza kiedy objawem jest lekka gorączka w przypadku przeziębienia lub wyższa temperatura przy grypie. Sen pozwala ciału zwalczyć infekcję, więc odpoczywaj, jeśli chcesz szybko wrócić do formy.

3. Palisz podczas choroby
                                                    3. Palisz podczas choroby
                                                                                                            Palenie pogorszy objawy przeziębienia, zwłaszcza kaszel. Kiedy palisz, podrażniasz i niszczysz płuca. Podczas choroby płuca są już podrażnione, więc palenie pogorszy ten stan. Powinno się również unikać osób palących, gdyż bierne palenie także spowoduje podrażnienie.
Zdjęcie autorstwa PublicDomainPictures / CC BY

3. Palisz podczas choroby

3. Palisz podczas choroby
Palenie pogorszy objawy przeziębienia, zwłaszcza kaszel. Kiedy palisz, podrażniasz i niszczysz płuca. Podczas choroby płuca są już podrażnione, więc palenie pogorszy ten stan. Powinno się również unikać osób palących, gdyż bierne palenie także spowoduje podrażnienie.

2. Stresujesz się
                                                    2. Stresujesz się
                                                                                                            Badania pokazują, że stres negatywnie wpływa na układ odpornościowy, zmuszając go do cięższej pracy. Podczas choroby potrzebujemy odporności, aby wrócić do zdrowia. Im więcej stresu, tym dłużej może trwać przeziębienie. Ucz się relaksować poprzez głębokie oddechy i inne praktyki relaksacyjne.
Zdjęcie kobiety / Shutterstock

2. Stresujesz się

2. Stresujesz się
Badania pokazują, że stres negatywnie wpływa na układ odpornościowy, zmuszając go do cięższej pracy. Podczas choroby potrzebujemy odporności, aby wrócić do zdrowia. Im więcej stresu, tym dłużej może trwać przeziębienie. Ucz się relaksować poprzez głębokie oddechy i inne praktyki relaksacyjne.

1. Za bardzo polegasz na lekach
                                                    1. Za bardzo polegasz na lekach
                                                                                                            Niektóre leki dostępne bez recepty mogą poprawić twój stan. Przykładowo, środki obkurczające w sprayu do nosa czy krople pomogą na zatkany nos w przypadku przeziębienia. Jeśli jednak z nimi przesadzisz, tego typu lekarstwa mogą mieć odwrotny skutek i wpłynąć negatywnie na objawy. Używając środków obkurczających w sprayu przez dłużej niż 3-4 dni pod rząd, spowodujesz jeszcze większy obrzęk błony śluzowej nosa i tym samym pogorszysz objawy. Zawsze czytaj ulotkę leku i sprawdzaj dozwoloną dawkę.
Zdjęcie autorstwa frolicsomepl / CC BY

1. Za bardzo polegasz na lekach

1. Za bardzo polegasz na lekach
Niektóre leki dostępne bez recepty mogą poprawić twój stan. Przykładowo, środki obkurczające w sprayu do nosa czy krople pomogą na zatkany nos w przypadku przeziębienia. Jeśli jednak z nimi przesadzisz, tego typu lekarstwa mogą mieć odwrotny skutek i wpłynąć negatywnie na objawy. Używając środków obkurczających w sprayu przez dłużej niż 3-4 dni pod rząd, spowodujesz jeszcze większy obrzęk błony śluzowej nosa i tym samym pogorszysz objawy. Zawsze czytaj ulotkę leku i sprawdzaj dozwoloną dawkę.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Zdrowie:

Jak dodać sobie energii? Wygraj walkę z rozstępami 7 powodów, dla których warto spożywać komosę ryżową Sałatki na śniadanie Co powinnaś wiedzieć o odbudowie sutka? Święta tuż, tuż! Jak zachować zgrabną sylwetkę? Jak opanować wilczy apetyt? Powitaj wiosnę ze zdrowiem i energią Leczenie zaćmy Pleśniawka na języku – jak się jej pozbyć? Makijaż, który dodaje skrzydeł. Nowa linia AA Wings of Color