10 sposob贸w na szybkie zasypianie

10. 膯wiczenia fizyczne
Dzi臋ki regularnej aktywno艣ci fizycznej nasz wygl膮d ulega poprawie. Jednocze艣nie podnosi si臋 jako艣膰 snu, gdy podczas 膰wicze艅 pozbywamy si臋 negatywnych emocji i redukujemy stres. Pami臋tajmy jednak, 偶e trening powinien odbywa膰 si臋 przynajmniej trzy godziny przed po艂o偶eniem si臋 do 艂贸偶ka. W innym wypadku adrenalina b臋dzie utrzymywa艂a nas na nogach.

9. Napoje, kt贸re ingeruj膮 w nasz senUnikajmy picia kawy i herbaty w p贸藕nych godzinach wieczornych (je艣li nie musimy pozostawa膰 czujni). Mog膮 one powodowa膰 trudno艣ci w zasypianiu. To samo dotyczy alkoholu oraz 鈥 co pewnie niekt贸rych zdziwi 鈥 du偶ej ilo艣ci wody tu偶 przed za艣ni臋ciem.
Zdj臋cie autorstwa PublicDomainPictures / CC BY

9. Napoje, kt贸re ingeruj膮 w nasz sen
Unikajmy picia kawy i herbaty w p贸藕nych godzinach wieczornych (je艣li nie musimy pozostawa膰 czujni). Mog膮 one powodowa膰 trudno艣ci w zasypianiu. To samo dotyczy alkoholu oraz 鈥 co pewnie niekt贸rych zdziwi 鈥 du偶ej ilo艣ci wody tu偶 przed za艣ni臋ciem.

8. Rozs膮dnie planuj drzemkiDrzemki s膮 zdrowe i pozwalaj膮 utrzyma膰 wysok膮 wydajno艣膰. Jednak gdy trwaj膮 zbyt d艂ugo, mog膮 wytr膮ci膰 nas z naturalnego dobowego rytmu. Taka do 90 minut przynosi wiele korzy艣ci, kt贸re r贸偶ni膮 si臋 w zale偶no艣ci od dok艂adnego czasu jej trwania. Natomiast drzemka po godzinie 16:00 mo偶e powodowa膰 trudno艣ci w zasypianiu.
Zdj臋cie kobiety / Shutterstock

8. Rozs膮dnie planuj drzemki
Drzemki s膮 zdrowe i pozwalaj膮 utrzyma膰 wysok膮 wydajno艣膰. Jednak gdy trwaj膮 zbyt d艂ugo, mog膮 wytr膮ci膰 nas z naturalnego dobowego rytmu. Taka do 90 minut przynosi wiele korzy艣ci, kt贸re r贸偶ni膮 si臋 w zale偶no艣ci od dok艂adnego czasu jej trwania. Natomiast drzemka po godzinie 16:00 mo偶e powodowa膰 trudno艣ci w zasypianiu.

7. Pilnuj tego, co jesz przed snemCi臋偶kostrawne jedzenie mo偶e negatywnie wp艂ywa膰 na jako艣膰 snu. Z drugiej strony, g艂贸d b臋dzie powodowa艂 pobudki, co r贸wnie偶 zaburzy proces prawid艂owej regeneracji organizmu. By zapewni膰 sobie w艂a艣ciwy komfort podczas nocnego wypoczynku, warto zje艣膰 lekk膮 przek膮sk臋 najp贸藕niej dwie godziny przed snem.
Zdj臋cie pizzy / Shutterstock

7. Pilnuj tego, co jesz przed snem
Ci臋偶kostrawne jedzenie mo偶e negatywnie wp艂ywa膰 na jako艣膰 snu. Z drugiej strony, g艂贸d b臋dzie powodowa艂 pobudki, co r贸wnie偶 zaburzy proces prawid艂owej regeneracji organizmu. By zapewni膰 sobie w艂a艣ciwy komfort podczas nocnego wypoczynku, warto zje艣膰 lekk膮 przek膮sk臋 najp贸藕niej dwie godziny przed snem.

6. Wy艂膮cz komputer i telewizorDzia艂aj膮cy sprz臋t elektroniczny powoduje, 偶e nasz organizm pozostaje w stanie czuwania, a sen jest bardziej p艂ytki. Postarajmy si臋 wi臋c we w艂a艣ciwym momencie wy艂膮czy膰 komputer i telewizor.
Zdj臋cie autorstwa bykst / CC BY

6. Wy艂膮cz komputer i telewizor
Dzia艂aj膮cy sprz臋t elektroniczny powoduje, 偶e nasz organizm pozostaje w stanie czuwania, a sen jest bardziej p艂ytki. Postarajmy si臋 wi臋c we w艂a艣ciwym momencie wy艂膮czy膰 komputer i telewizor.

5. Utrzymaj w艂a艣ciw膮 temperatur臋 powietrzaZapadamy w sen szybciej, gdy temperatura powietrza nie jest zbyt wysoka. Ma to r贸wnie偶 prze艂o偶enie na jako艣膰 snu. Idealna temperatura wynosi w tym wypadku oko艂o 18 stopni Celsjusza.
Zdj臋cie autorstwa PublicDomainPictures / CC BY

5. Utrzymaj w艂a艣ciw膮 temperatur臋 powietrza
Zapadamy w sen szybciej, gdy temperatura powietrza nie jest zbyt wysoka. Ma to r贸wnie偶 prze艂o偶enie na jako艣膰 snu. Idealna temperatura wynosi w tym wypadku oko艂o 18 stopni Celsjusza.

4. Niech zapadnie ciemno艣膰艢wiat艂o stymuluje m贸zg i ingeruje w dzia艂anie hormon贸w snu. Dlatego w艂a艣nie lepiej nam si臋 艣pi w zaciemnionych pomieszczeniach.
Zdj臋cie autorstwa Sh1ra / CC BY

4. Niech zapadnie ciemno艣膰
艢wiat艂o stymuluje m贸zg i ingeruje w dzia艂anie hormon贸w snu. Dlatego w艂a艣nie lepiej nam si臋 艣pi w zaciemnionych pomieszczeniach.

3. Zasypiaj z dala od ha艂as贸wHa艂as mo偶e skutecznie przeszkadza膰 nam w zasypianiu. Je艣li to konieczne, zaopatrz si臋 w specjalne zatyczki do uszu.
Zdj臋cie kobiety / Shutterstock

3. Zasypiaj z dala od ha艂as贸w
Ha艂as mo偶e skutecznie przeszkadza膰 nam w zasypianiu. Je艣li to konieczne, zaopatrz si臋 w specjalne zatyczki do uszu.

2. Sta艂a godzina snuZasypiaj zawsze o tej samej godzinie, a wkr贸tce organizm przyzwyczai si臋 do tego i sam zacznie si臋 domaga膰 snu, gdy nadejdzie odpowiedni czas. Uczy艅 z tego zdrow膮 rutyn臋.
Zdj臋cie autorstwa PubicDomainPictures / CC BY

2. Sta艂a godzina snu
Zasypiaj zawsze o tej samej godzinie, a wkr贸tce organizm przyzwyczai si臋 do tego i sam zacznie si臋 domaga膰 snu, gdy nadejdzie odpowiedni czas. Uczy艅 z tego zdrow膮 rutyn臋.

1. Zasypianie na najwy偶szym poziomieZadbaj o dobr膮 jako艣膰 materia艂贸w, z kt贸rych wykonana jest po艣ciel oraz pi偶ama. Tak, by sk贸ra mog艂a oddycha膰 i nie uleg艂a podra偶nieniom. Wygoda poprawi komfort samego zasypiania. Dobrze wyprofilowana poduszka oraz w艂a艣ciwa pozycja mog膮 wp艂yn膮膰 na jako艣膰 snu, nawet je艣li kto艣 uskar偶a si臋 na dolegliwo艣ci zdrowotne.
Zdj臋cie autorstwa Prayitno / CC BY

1. Zasypianie na najwy偶szym poziomie
Zadbaj o dobr膮 jako艣膰 materia艂贸w, z kt贸rych wykonana jest po艣ciel oraz pi偶ama. Tak, by sk贸ra mog艂a oddycha膰 i nie uleg艂a podra偶nieniom. Wygoda poprawi komfort samego zasypiania. Dobrze wyprofilowana poduszka oraz w艂a艣ciwa pozycja mog膮 wp艂yn膮膰 na jako艣膰 snu, nawet je艣li kto艣 uskar偶a si臋 na dolegliwo艣ci zdrowotne.

Podziel si臋:

Przeczytaj tak偶e:

Ten artyku艂 ma 1 komentarz

Poka偶 wszystkie komentarze

Tak偶e w kategorii Zdrowie:

Najbardziej wysportowani celebryci Jak unicestwi膰 przebarwienia 呕ylaki 鈥 jak wygl膮da ich leczenie? Sa艂atka z zielonym og贸rkiem Jedzenie, kt贸re pomaga zrzuci膰 wag臋 Naturalne antidotum S贸l wcale nie jest twoim wrogiem! Inny popularny produkt, kt贸ry jesz codziennie, szkodzi ci zdecydowanie bardziej! Krucha r贸wnowaga Witaminy dla sk贸ry W艂a艣ciwo艣ci pietruszki Innowacyjna kompozycja polifenoli w kapsu艂ce Oligo-Elite Problem pourlopowego pryszcza