Wskazówki motywacyjne od najlepszych trenerów

7. Nastawienie to podstawaProfesjonalni trenerzy zdają sobie sprawę z tego, że sukces to nie tylko działanie, ale także sposób myślenia o nim. Z tego względu wielu z nich zadba zarówno o czysto techniczny aspekt ćwiczeń, jak i o stan własnego umysłu. Pozytywne nastawienie dodaje sił podczas treningu – nawet tego bardzo intensywnego. Sam wysiłek fizyczny jest okazją do tego, by przełamać złą energię i wyładować wszystkie negatywne emocje, które kumulują się w nas w wyniku różnych stresowych i konfliktowych sytuacji.
Zdjęcie kobiety / Shutterstock

7. Nastawienie to podstawa
Profesjonalni trenerzy zdają sobie sprawę z tego, że sukces to nie tylko działanie, ale także sposób myślenia o nim. Z tego względu wielu z nich zadba zarówno o czysto techniczny aspekt ćwiczeń, jak i o stan własnego umysłu. Pozytywne nastawienie dodaje sił podczas treningu – nawet tego bardzo intensywnego. Sam wysiłek fizyczny jest okazją do tego, by przełamać złą energię i wyładować wszystkie negatywne emocje, które kumulują się w nas w wyniku różnych stresowych i konfliktowych sytuacji.

6. Co w kalenarzu, to w życiuOrganizuj świadomie swój dzień, tydzień i miesiąc. Za każdym razem planuj, kiedy zamierzasz ćwiczyć. Jeśli postanawiasz, że coś zrobisz, zaczynasz podchodzić do tego zadaniowo. Każda realizacja zadania to twój mniejszy lub większy sukces. Dlatego niezbędna jest również ewaluacja – sprawdzenie, ile z tego, co zamierzyłeś, rzeczywiście udało ci się zrealizować. Teraz już wiesz, kiedy możesz, więc do dzieła!
Zdjęcie kalendarza / Shutterstock

6. Co w kalenarzu, to w życiu
Organizuj świadomie swój dzień, tydzień i miesiąc. Za każdym razem planuj, kiedy zamierzasz ćwiczyć. Jeśli postanawiasz, że coś zrobisz, zaczynasz podchodzić do tego zadaniowo. Każda realizacja zadania to twój mniejszy lub większy sukces. Dlatego niezbędna jest również ewaluacja – sprawdzenie, ile z tego, co zamierzyłeś, rzeczywiście udało ci się zrealizować. Teraz już wiesz, kiedy możesz, więc do dzieła!

5. Skup się na tym, co masz do wykonaniaPamiętaj, że trening służy konkretnemu celowi, który powinien coś wnieść do twojego życia. Nawet jeśli masz słabsze chwile, skup się na tym, aby wykonać określoną czynność, a nie na bólu czy zmęczeniu. One są przejściowe. Natomiast zadanie realizujesz albo nie. Daj więc sobie powód do dumy. Warunkiem skuteczności są oczywiście poprawnie postawione cele.
Zdjęcie autorstwa 15299 / CC BY

5. Skup się na tym, co masz do wykonania
Pamiętaj, że trening służy konkretnemu celowi, który powinien coś wnieść do twojego życia. Nawet jeśli masz słabsze chwile, skup się na tym, aby wykonać określoną czynność, a nie na bólu czy zmęczeniu. One są przejściowe. Natomiast zadanie realizujesz albo nie. Daj więc sobie powód do dumy. Warunkiem skuteczności są oczywiście poprawnie postawione cele.

4. Razem raźniejZnajdź kogoś, kto ma podobne cele i te same zainteresowania sportowe. Zacznijcie wspólne treningi, a będziecie motywować siebie nawzajem. Towarzystwo pomaga, nawet jeśli jesteś trenerem. Jest to również okazja do wymienienia się zdobytą wiedzą, a więc i poszerzenia swoich horyzontów.
Zdjęcie autorstwa Chris Hunkeler / CC BY

4. Razem raźniej
Znajdź kogoś, kto ma podobne cele i te same zainteresowania sportowe. Zacznijcie wspólne treningi, a będziecie motywować siebie nawzajem. Towarzystwo pomaga, nawet jeśli jesteś trenerem. Jest to również okazja do wymienienia się zdobytą wiedzą, a więc i poszerzenia swoich horyzontów.

3. Twój własny „energetyk”Muzyka może pomagać w czasie treningu, zwiększając nasze osobiste zaangażowanie. Może również wspomagać regenerację podczas odpoczynku pomiędzy różnymi obowiązkami, poprzez stworzenie ku temu odpowiednich warunków. Co ważne, odsłuchiwanie muzyki w czasie ćwiczeń raczej nie przeszkadza w ich technicznym wykonywaniu. Ważne, by było to coś, co lubimy, co sprawia, że nam się chce. Coś, co pomaga skupić się na zadaniu i nie przeszkadza w jego wykonaniu. Taką playlistę możemy stworzyć sami i wybrać tylko te utwory, których słuchanie sprawia nam przyjemność.
Zdjęcie kobiety / Shutterstock

3. Twój własny „energetyk”
Muzyka może pomagać w czasie treningu, zwiększając nasze osobiste zaangażowanie. Może również wspomagać regenerację podczas odpoczynku pomiędzy różnymi obowiązkami, poprzez stworzenie ku temu odpowiednich warunków. Co ważne, odsłuchiwanie muzyki w czasie ćwiczeń raczej nie przeszkadza w ich technicznym wykonywaniu. Ważne, by było to coś, co lubimy, co sprawia, że nam się chce. Coś, co pomaga skupić się na zadaniu i nie przeszkadza w jego wykonaniu. Taką playlistę możemy stworzyć sami i wybrać tylko te utwory, których słuchanie sprawia nam przyjemność.

2. Kreatywnie zarządzaj czasemNie pozwól sobie na nudę, a w wolnych chwilach zajmuj się tym, co sprawi, że staniesz się jeszcze lepszy. Układaj swój harmonogram jak puzzle. Nie bój się twórczych rozwiązań. Odtwarzanie pozwala na stosowanie rozwiązań sprawdzonych, poszukiwanie – umożliwia znalezienie lepszych. Wyważ właściwe proporcje.
Zdjęcie autorstwa MattysFlicks / CC BY

2. Kreatywnie zarządzaj czasem
Nie pozwól sobie na nudę, a w wolnych chwilach zajmuj się tym, co sprawi, że staniesz się jeszcze lepszy. Układaj swój harmonogram jak puzzle. Nie bój się twórczych rozwiązań. Odtwarzanie pozwala na stosowanie rozwiązań sprawdzonych, poszukiwanie – umożliwia znalezienie lepszych. Wyważ właściwe proporcje.

1. Wyciągaj wnioski i je praktykujJeśli widzisz, że coś ci pomaga, trzymaj się tego. Gdy odczuwasz trudności jako zbyt wielkie, sprawdź wszystko jeszcze raz i jeśli coś wymaga poprawy, zrób to. Trening ma sprawiać satysfakcję, znajdź więc swój własny, najlepszy sposób.
Zdjęcie autorstwa Lazare / CC BY

1. Wyciągaj wnioski i je praktykuj
Jeśli widzisz, że coś ci pomaga, trzymaj się tego. Gdy odczuwasz trudności jako zbyt wielkie, sprawdź wszystko jeszcze raz i jeśli coś wymaga poprawy, zrób to. Trening ma sprawiać satysfakcję, znajdź więc swój własny, najlepszy sposób.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł ma 1 komentarz

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Zdrowie:

7 sposobów na nawiązanie przyjaźni Okresowa dieta w walce z rakiem Na czym polega zapalenie przydatków? Zbyt długie cykle miesiączkowe Jedzenie dobre dla twoich jelit Żywność ekologiczna Na co najczęściej chorują Polki? Jakie właściwości ma żurawina? Polacy rekordowo aktywni w walce z nikotynizmem Jak na dłużej zachować świeżość koloru włosów farbowanych? Dorosły trądzik Poznaj i polub swoją skórę!

Popularne w tym tygodniu:

Pestka z awokado – nie wyrzucaj jej do kosza! Kosmetyki a płyny biobójcze do dezynfekcji rąk – poznaj płyn do dezynfekcji Trisept MAX i sprawdź, co je różni!