Jedzenie, które powoduje wzdęcia

10. WzdęciaMniej więcej jedna na pięć osób regularnie cierpi na wzdęcia. Są one związane z nagromadzeniem się dużej ilości gazów w jelitach.
Zdjęcie kobiety / Shutterstock

10. Wzdęcia
Mniej więcej jedna na pięć osób regularnie cierpi na wzdęcia. Są one związane z nagromadzeniem się dużej ilości gazów w jelitach.

9. Wzdęcia niweczą efekty diety?Bez względu na to, ile kilogramów stracimy w trakcie diety odchudzającej, wzdęcia mogą niekorzystnie wpłynąć na wygląd sylwetki. Przepełnione gazami jelita sprawiają, że brzuch zaczyna odstawać i ciężko jest się zmieścić w ulubione jeansy. Można ograniczyć występowanie wzdęć poprzez eliminację niektórych produktów w diecie. Zastanawiasz się jakich?
Zdjęcie kobiety / Shutterstock

9. Wzdęcia niweczą efekty diety?
Bez względu na to, ile kilogramów stracimy w trakcie diety odchudzającej, wzdęcia mogą niekorzystnie wpłynąć na wygląd sylwetki. Przepełnione gazami jelita sprawiają, że brzuch zaczyna odstawać i ciężko jest się zmieścić w ulubione jeansy. Można ograniczyć występowanie wzdęć poprzez eliminację niektórych produktów w diecie. Zastanawiasz się jakich?

8. MlekoW mleku zawarta jest laktoza, która zazwyczaj jest ciężko trawiona przez organizm dorosłego człowieka. Jest to związane z niedostateczną ilością laktazy – enzymu niezbędnego do strawienia laktozy. Konsekwencją tego może być silna bolesność brzucha i wzdęcia bezpośrednio po spożyciu mleka.
Zdjęcie jedzenia / Shutterstock

8. Mleko
W mleku zawarta jest laktoza, która zazwyczaj jest ciężko trawiona przez organizm dorosłego człowieka. Jest to związane z niedostateczną ilością laktazy – enzymu niezbędnego do strawienia laktozy. Konsekwencją tego może być silna bolesność brzucha i wzdęcia bezpośrednio po spożyciu mleka.

7. PszenicaW pszenicy zawarty jest gluten, który ostatnimi czasy często jest źle tolerowany przez układ pokarmowy wielu osób. W tym przypadku spożycie produktów zawierających pszenicę kończy się wzdęciami, a nawet biegunką. Coraz więcej osób odkrywa u siebie wrażliwość na ten składnik i musi wyeliminować go z codziennej diety.
Zdjęcie autorstwa Maddox74 / CC BY

7. Pszenica
W pszenicy zawarty jest gluten, który ostatnimi czasy często jest źle tolerowany przez układ pokarmowy wielu osób. W tym przypadku spożycie produktów zawierających pszenicę kończy się wzdęciami, a nawet biegunką. Coraz więcej osób odkrywa u siebie wrażliwość na ten składnik i musi wyeliminować go z codziennej diety.

6. W jaki sposób samodzielnie ocenić wrażliwość na gluten?Możesz spróbować na jakiś czas wyeliminować z diety produkty spożywcze zawierające w składzie gluten. Po upływie miesiąca zauważysz, czy problem wzdęć i dyskomfort ze strony układu pokarmowego przeminęły, czy też nie.
Zdjęcie autorstwa juttazeisset / CC BY

6. W jaki sposób samodzielnie ocenić wrażliwość na gluten?
Możesz spróbować na jakiś czas wyeliminować z diety produkty spożywcze zawierające w składzie gluten. Po upływie miesiąca zauważysz, czy problem wzdęć i dyskomfort ze strony układu pokarmowego przeminęły, czy też nie.

5. Zamienniki cukruW składzie wielu produktów spożywczych znajdują się niskokaloryczne substancje słodzące inne niż cukier, np. mannitol czy xylitol. Jednak ich nadmiar w codziennej diecie może wywołać dyskomfort ze strony układu pokarmowego – w tym efekt przeczyszczający.
Zdjęcie autorstwa kytrangho / CC BY

5. Zamienniki cukru
W składzie wielu produktów spożywczych znajdują się niskokaloryczne substancje słodzące inne niż cukier, np. mannitol czy xylitol. Jednak ich nadmiar w codziennej diecie może wywołać dyskomfort ze strony układu pokarmowego – w tym efekt przeczyszczający.

4. Guma do żuciaW trakcie żucia gumy nieświadomie połykamy powietrze. To z kolei może się przyczynić do utworzenia gazów w jelitach, a tym samym wzdęcia brzucha. To ważne, aby żując gumę, oddychać przez nozdrza. Jedynie wtedy możemy uniknąć tych przykrych komplikacji ze strony układu pokarmowego.
Zdjęcie autorstwa Hans / CC BY

4. Guma do żucia
W trakcie żucia gumy nieświadomie połykamy powietrze. To z kolei może się przyczynić do utworzenia gazów w jelitach, a tym samym wzdęcia brzucha. To ważne, aby żując gumę, oddychać przez nozdrza. Jedynie wtedy możemy uniknąć tych przykrych komplikacji ze strony układu pokarmowego.

3. SólW wielu gospodarstwach domowych przeciętne zużycie soli znacząco przekracza zalecane normy spożycia. W szczególności że składnik ten jest obecny w wielu gotowych do spożycia produktach, takich jak wędlina czy konserwy. Niestety nadmiar tego składnika powoduje zatrzymanie wody w organizmie, a to z kolei sprawia, że czujemy się wzdęci i ociężali.
Zdjęcie autorstwa onefox / CC BY

3. Sól
W wielu gospodarstwach domowych przeciętne zużycie soli znacząco przekracza zalecane normy spożycia. W szczególności że składnik ten jest obecny w wielu gotowych do spożycia produktach, takich jak wędlina czy konserwy. Niestety nadmiar tego składnika powoduje zatrzymanie wody w organizmie, a to z kolei sprawia, że czujemy się wzdęci i ociężali.

2. Inne czynnikiPowstawanie wzdęć może mieć związek z innymi czynnikami w ogóle niezwiązanymi z pożywieniem. Dowiedz się, które z nich mogą mieć wpływ na nagromadzenie gazów w jelitach.
Zdjęcie mężczyzny / Shutterstock

2. Inne czynniki
Powstawanie wzdęć może mieć związek z innymi czynnikami w ogóle niezwiązanymi z pożywieniem. Dowiedz się, które z nich mogą mieć wpływ na nagromadzenie gazów w jelitach.

1. StresW trakcie stresu często sięgamy po niezdrowe przekąski, które mogą powodować wzdęcia. Poza tym, czynnik ten może zwiększyć ilość połykanego przez nas tlenu, a tym samym spowodować nagromadzenie gazów w jelitach. Stres dodatkowo może odpowiadać za silny dyskomfort związany z bólem brzucha.
Zdjęcie kobiety / Shutterstock

1. Stres
W trakcie stresu często sięgamy po niezdrowe przekąski, które mogą powodować wzdęcia. Poza tym, czynnik ten może zwiększyć ilość połykanego przez nas tlenu, a tym samym spowodować nagromadzenie gazów w jelitach. Stres dodatkowo może odpowiadać za silny dyskomfort związany z bólem brzucha.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Zdrowie:

Kilka rad, jak pozbyć się bólu głowy ADHD – epidemia czy chwilowa moda? Botoks. Jesteś na TAK? Wakacyjne jedzenie, które tuczy Masz problem z ciśnieniem? Spróbuj diety DASH Wzmocnij odporność i ciesz się wiosną! Przepis na sałatkę z tuńczyka Dowiedz się, jakie produkty wspomagają koncentrację Efektywne odchudzanie Czy warto jeść produkty mleczne? Domowe leczenie, którego nie powinnaś nigdy próbować Ból pleców – lepiej zapobiegać niż leczyć