Co najczęściej zaburza naszą koncentrację w pracy?
10. Stres
Stres to nieunikniony bodziec, który często prowadzi do destrukcyjnych zmian w organizmie człowieka i nie jest korzystny dla naszego zdrowia. Co więcej, stresująca sytuacja nie tylko silnie zakłóca koncentrację, ale może wręcz sparaliżować dalsze działania.
9. Głód
Dyskomfort związany z silnym burczeniem w brzuchu spowodowanym głodem może skutecznie odwrócić uwagę pracownika od pracy. To bardzo ważne, aby starać się jeść regularnie co 3 godziny, aby nie odczuwać głodu w miejscu pracy.
8. Nuda
Niektóre zadania służbowe są bardziej interesujące, z kolei inne zdecydowanie mniej. Znudzenie pracownika w trakcie wykonywania projektu może w przeciągu kilku minut odwrócić jego uwagę ku innej, bardziej interesującej czynności.
7. Natrętne myśli
Każdy doświadcza na pewnym etapie swojej pracy natrętnych myśli, które mogą zaburzyć koncentrację. Trudno się skupić na pracy w momencie, gdy myślimy o niedokończonej rozmowie z partnerem czy o obowiązkach czekających na nas w zaciszu domowym.
6. Zmęczenie
Niedostateczna ilość snu w ciągu nocy może istotnie zakłócić koncentrację w pracy. Poza tym, zmęczony pracownik raczej nie jest wydajny.
5. ADHD
ADHD to zespół nadpobudliwości psychoruchowej z charakterystycznym deficytem uwagi. To dobrze nam znana przypadłość dotykająca niektóre dzieci, a nawet dorosłych. Osoby chorujące na ADHD mają problem ze skupieniem uwagi na danej czynności przez dłuższy czas i w ich przypadku koncentracja na jednym zadaniu może być niewykonalna.
4. Portale społecznościowe
Głównym winowajcą zaburzenia koncentracji w pracy są portale społecznościowe. Z tego względu w godzinach pracy lepiej unikać logowania do tego typu serwisów. Można to ewentualnie zrobić w trakcie trwania przerwy.
3. Skrzynka mailowa
W momencie otrzymania nowej wiadomości każdego korci, aby jak najprędzej ją odczytać i odpowiedzieć nadawcy. Nawet jeśli mail jest związany z pracą, to i tak zakłóca bieżące zadanie.
2. Telefon komórkowy
Telefon komórkowy może szczególnie zaburzać naszą koncentrację w pracy w sytuacji, gdy nie posiadamy aparatu firmowego i musimy korzystać z tego prywatnego. W momencie otrzymania SMS-a czy połączenia telefonicznego chcemy jak najszybciej odpisać bądź oddzwonić do nadawcy, nawet jeżeli nie jest to osoba związana z pracą. W tym przypadku warto ustawić inny dźwięk połączeń dla znajomych oraz osób powiązanych z pracą i nie odbierać telefonów prywatnych.
1. Wielozadaniowość w pracy
Badania naukowe sugerują, że przenoszenie uwagi w krótkim czasie z jednego zadania na drugie może zaburzyć koncentrację i zmniejszyć wydajność pracownika. Na przykład, efektem wykonywania trzech projektów naraz jest znaczące wydłużenie czasu ich przygotowywania.
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy
Pokaż wszystkie komentarze